نفوذ اسرائیل در منطقه، نتیجه غفلت دولت روحانی از همسایگان

دکتر مصطفی انتظاری هروی، مدرس علوم سیاسی دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین‌الملل، نفوذ اسرائیل در منطقه را نتیجه بی‌توجهی دولت روحانی به همسایگان و بسنده کردن به رابطه با آمریکا دانست.

نفوذ اسرائیل در منطقه، نتیجه غفلت دولت روحانی از همسایگان

این صاحبنظر سیاسی در توییتر انتقادها را متوجه روحانی کرده که تمرکزش را به‌جای همسایگان بر روی آمریکا گذاشت و از دولت رئیسی خواسته از این سیاست عبرت بگیرد.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • روح الله
    0

    داداش غفلت چیه خوددولت روحانی بهاشو بود ....

    نظرات شما -
    • علی
      0

      إ!!!!تو هم بودی?

  • ح
    0

    تو این زمینه نقش ترکیه رو فراموش نکنید!

  • قلندر
    0

    اقای سیاستمدار. حکومت آخوندی سیاستش جنگ افروزییه،!!!!؟؟؟ تو محدود به دولتها هستی ؟؟؟!!!

  • عبد خدا
    1

    سلام ، نه خیر ، غفلت دولت اصولگرای آقای احمدی نژاد بود که 12 سال قبل ، وزیر امور خارجه شو تو راه سفر دیپلماتیک عوض میکنه و فردی رو وزیر معرفی میکنه که یک روز کار دیپلماتیک نکرده بود و به دلیل عدم تجربه و عدم موضعگیری مناسب ، رایزنی مناسب ، عدم حضور در منطقه به مدت 4 سال دوم آقایان اصولگرا ،جای خودمان را به اسرائیل دادیم. آقای دکتر لطفاٌآدرس غلط ندهید. اسرائیل 16 ساله با آذربایجان رابطه داره .

  • ناشناس
    0

    کسانی که از دیوار سفارت کشورهای همسایه بالا رفتند و باعث قطع ارتباط ایران با کشورهای همسایه شدند حالا مدعی هستند!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از سفارت همسایه بالا رفتن ؟؟یک شیطنت خارجی با همدستی افراد فریب خورده بود جناحی نکن ،ولی متاسفانه برای خدشه وارد کردن به عدهای بود

    • به ناشناس
      0

      خودت جواب خودت را میدی قاطی کردی؟شیطنت خارجی بود؟؟جل الخالق !رئیسشون الان شده رئیس مجلس بقیه آنها هم همه وزیر و وکیل شدند از برکت بالا رفتن از دیوار همسایه ،بعد تو میای میگی شیطنت خارجی؟دادا مردم دیگه مردم سال ۵۷ و قبل نیستند تاکتیک هاتون را به روز کنید. راستی ویسکی ها را چکار کردید؟مخصوصا سفارت انگلیس چه شیشه هایی داشت.

  • هم وطن
    0

    آقا این حرفا چیه؟!... لطفا این مسئله را از تصمیم گیرندگان سیاست کلان کشور جویا شوید.

  • عال
    0

    ۴۰ سال هر روز مرگ این کشور ان کشور با دنیا در افتادن عاقبتش بهتر ازاین نمیشه همه دولتها مقصر است شاید کمترینش دولت روحانی باشه

  • ح
    0

    ببینید آذربایجان بدون اجازه ی ترکیه آب هم نمی‌خوره..... ترکیه نفوذ زیادی رو آذربایجان داره...یه جورایی برادر بزرگه ی آذربایجان هست.ظاهرا ترکیه با اسرائیل ابراز دشمنی می‌کنه ولی با اسرائیل روابط اقتصادی داره،ضمن اینکه ترکیه نمی‌خواد ایران تو منطقه دست بالا رو داشته باشه ،یه جورایی میخواد ایران رو زمین‌گیر کنه،مشغول کنه،تا سیاست های نظامی،سیاسی،اقتصادی و.... ‌‌‌‌‌خودش رو پیاده کنه.... ما باید به ترکیه فشار بیاریم از هر راهی شده،تا دست از این شیطنت ها برداره.....

  • رضا
    1

    یعنی اگر این جماعت و ول کنی، دلیل جنگ ایرانو عراق هم میندازه کول روحانی و ظریف،!!! خوب لامصب اسرائیل از دهه ۹۰ میلادی روابط با آذربایجان داشته از همون اوایل درست شدن آذربایجان زمانی که هنوز حتی اصول گرا و اصلاح طلب هم وجود نداشت. بعدم تنش فعلی هیچ ربطی به اسرائیل نداره، ترکیه پاکستان آذربایجان مانور گذاشتن تا اعلام کنن منطقه تحت کنترل ما هست ایناهم احساس خطر کردند. در ضمن ریشه اصلی این مصیبت ها تنها و منزوی کردن کشور طی ۴۲ سال گذشته است. اگر ما یه کشور عادی ( در رفتار و سیاست بین الملل ) بودیم. و با همه کشورها روابط عادی و بدور از تنش داشتیم امروز اتحاد های متعدد علیهمون شکل نمیگرفت،

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      کاملا" درست میفرمائید ؛ بقول مهران مدیری در برره : ایشان هیچی نوه فهمه !!!!!!!!!

  • ناشناس
    1

    واقعا از دکتر سهمیه ای غیر از این انتظاری نیست .حیف که شان مدرک در این زمونه چقدر پایین اومده .

  • ایرانی
    0

    اگر آمریکا و روحانی نبود ما مشکلات. را گردن کی می انداختیم چرا نمی گوید سیاسی غلط و اعتماد اشتباه

  • آریایی
    0

    خدا وکیلی عکس اون 3 تا آفتابه به رنگ پرچم ایران را مقابل سفارت ایران در باکو دیدم گریه ام گرفت !!!!! اگر پهلوی می ماند کسی جرأت این اهانت را داشت .

  • متحیر
    0

    اگر اقای روحانی را بدون ملاحظه و بطور واقعی بازجویی و محاکمه کنند با استناد و تحلیل مدارک و شواهد نقش قطعی ایشان در ایجاد این اوضاع مشخص میشود و بنده با نظر این کارشناس محترم موافقم و نمیدانم چرا این امر صورت نمیپذیرد محاکمه که مجازات نیست که از ان میترسند لابد زیر کاسه نیم کاسه ای وجود دارد.....

    نظرات شما -
    • دماغ بی اعتنایی !!!
      0

      تا روحانی محاکمه نشود نه دولت رییسی و نه دولت دیگری اقدامات اصلاحی شان به درد نخواهد خورد ... امیدوارم قوه قضاییه دماغ بی اعتنایی و اعراض را کنار گذاشته و با چشمانی بیدار و در نهایت شجاعت و قاطعیت و شفافیت با محاکمه دولت دوازدهم سرنوشت کشور و انقلاب را بیمه کند ...... نسل سیاسی و اجرایی خائنان باید قطع شود .

  • دن کیشوت
    0

    انتقادها متوجه روحانی نیست، روحانی خارج از مجموعه نظام نیست، دنیا به ما نگاه می کند، به درب قابلمه مستعان نگاه می کند و به ما می خندد، به منفجر کردن هواپیمایی اکراینی نگاه می کند و به ما می خندد، به سرمنشاء بودن علم کوانتوم ما، به صادرات واکسن فخرا و نورا به آمریکا، می خندد، اینهاست که ما را در جهان مفتضح کرده و هر نه نه قمری به خود اجازه شاخ و شانه کشیدن می دهد.آنها ارتش را نگاه می کنند و به خود میلرزند و بعد سپاه را نگاه می کنند و می رقصند.آنها ما را رصد می کنند،میدانند که همه چیز ما از سوزن خیاطی گرفته تا موشک هایی که ادعای ساخت آنها را داریم، ساخت چین است،آنها صدای طبل تو خالی را از صدای رعد تشخیص می دهند،ما نمیدانیم، آنها می دانند!

  • Reza
    0

    این نسل چهل سال به بالای پر مدعای روی بالش تاریخ خوابیده که از دنیا بره شاید جوانان فعلی توهم را کنار بگذارند و مانند همه مردم جهان به تلاش و رفتار احترام آمیز با دیگر کشورها روی بیاورند.

  • مریم
    1

    آقای روحانی که دولتش به انمام رسید حالا اگه ایشون روبگیریم دارش بزنیم دل شماها خنک میشه

  • م
    1

    اینم بیاندازید گردن روحانی اخه همسایه بی وجود و بی نسلی مثل اذربایجان و امارات که معلومه کدوم وری خوابیدند بدرد رفاقت میخورند؟!!!

  • حیدری
    0

    به مصطفی انتظاری هروی : متاسفم برای ان شاگردانی که تو مدرس انهایی ! سواد سیاسی به شانتاژ نیست به واقع گرایی است ، داستان اختلافات ایران با اذربایجان از دوره فروپاشی شوروی سابق تا کنون ادامه دارد که اوج اختلافات وتنش ها در زمان حیدر علیف بود که ان زمان روحانی رئیس جمهور نبود ، از طرفی با روی کار امدن اردوغان داعشی در ترکیه ودمیدن به ساز پان ترکیسم و رویای زنده کردن امپراطوری بی خاصیت عثمانی ، علیف فرزندرا هم گمراه وبه قلدری وگردنکشی مقابل ایران وا داشت ، از همه این مسائل گذشته نقش مزورانه ومنافقانه روسیه دراین ارتباط است که نفع خودش را در قطع ارتباط زمینی ایران با اروپا می داند ودقیقا به سان روسیه تزاری به ایران می نگرد ومتاسفانه فتحعلی شاه های خوش باور وطن هم دست در دست این کژدم ضد ایران گذاشته اند ، علی ایحال قبل از نازیدن به استادی دانشگاه و... برو تاریخ بخوان واز فحاشی به روحانی چیز بیشتری عایدت نخواهد شد وبدان که الحسود لا یسود .

  • رهبر جزیره بی کسان
    0

    روحانی بدبخت بنفش چکاره بود و هست شما فقط یک کشور دوست و متحد فقط یکی نام ببرید من خودم خودمو میکشم.حتی کشور جیبوتی هم شما را به رسمیت نمیشناسه الان شدیم شبیه طالبان باید باج بدیم تا یک کشور ناشناخته در دورترین جزایر با جمعیت دوهزار نفری با ما دوست شود علی برکت الله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها