بازگشت به عصر جاهلیت/ چه شد که انسان ها مخالف واکسن شدند؟

شاید قبل از آغاز واکسیناسیون هیچ کس گمان نمی کرد که امتناع افراد از تزریق واکسن، علت شکست پروژه ایمنی جمعی باشد، اما دنیا از جایی و از کسانی سیلی خورد که فکرش را هم نمی کرد.

بازگشت به عصر جاهلیت/ چه شد که انسان ها مخالف واکسن شدند؟

حسین نیازبخش-  در ابتدای واکسیناسیون عمومی کرونا کسی متوجه خطر بزرگی که در کمین انسان هاست، نبود. ظاهر امر اینطور بود که همه شوق داشتند که هر چه زودتر واکسن کرونا را تزریق کنند تا از شر این بیماری مرگ آور رهایی یابند. اما تنها چند ماه از این فرآیند گذشته بود که خطر اصلی گریبان انسان‌ها و دولتمردان را گرفت. این خطر ابتدا در آمریکا خود را نشان داد. سیر صعودی واکسیناسیون آرام آرام متوقف شد و عدد تزریق واکسن در یک نقطه ایستاد. بله، بسیاری از شهروندان علاقه نداشتند واکسن بزنند. دولت بایدن و مقامات ایالتی با هر ترفندی تلاش کردند شهروندان را به مراکز تزریق واکسن بکشانند اما در این زمینه زیاد موفق نبودند.

در آن زمان، ایران هنوز واکسیناسیون گسترده خود را آغاز نکرده بود و به همین خاطر، خیلی به تهدیدی که در آن سوی دنیا به وجود آمده بود توجه نمی کرد. با گذشت زمان و افزایش تزریق واکسن در ایران و آرام شدن جو، تهدید نزدن واکسن در کشور ما هم خود را نشان داد.

حالا کل دنیا متوجه یک بیماری ذهنی اپیدمیک بزرگ شده بود. گروه های فراوانی از مردم در سرتاسر دنیا حاضر نبودند واکسن بزنند. این افراد در هر کشوری و با هر فرهنگ و قومیتی هم وجود داشتند؛ چه در قلب نیویورک، چه در زاغه های دهلی و بمبئی، چه جاکارتا و چه تهران. فرقی نمی کند. مخالفان واکسن در همه جا حضور داشته و مانع از عبور واکسیناسیون عمومی از مرز ۷۰ درصد می شدند.

اما به راستی چگونه جامعه جهانی با چنین مشکل بزرگی مواجه شد؟ شاید قبل از آغاز واکسیناسیون هیچ کس گمان نمی کرد که امتناع افراد از تزریق واکسن، علت شکست پروژه  ایمنی جمعی باشد، اما دنیا از جایی و از کسانی سیلی خورد که فکرش را هم نمی کرد.

نکته تلخ این است که جهان پیش از این بارها تجربه واکسیناسیون گسترده را داشته و چندین و چند بار توانسته بود بیماری های کشنده و مرگ آوری را نابود کند. شکی نیست که حدود یکصد سال پیش، با واکسیناسیون آبله هم مخالفت می شد اما مشخص است که این مخالفت ها آنقدر زیاد نبود که این پروژه را زمین‌گیر کند و ما امروز می بینیم که دیگر تقریبا هیچ کس به علت ابتلا به آبله از دنیا نمی رود.

چرا بشر به عصر جاهلیت برگشت؟

اما چه شده که در قرن ۲۱ با چنین مقاومتی از سوی مردم مواجهیم؟ به نظر می رسد که بر خلاف نظر اکثریت، ما انسان ها نسبت به صد سال قبل بیشتر به سمت جهل عمومی رفته ایم. ما نادان تر، خرفت تر، لجوج تر و خیره‌سرتر از گذشته شده ایم و دیگر نمی توانیم عصر خود را عصر شکوه عقل و دانش بشری بنامیم. البته مشخص است که به لحاظ اطلاعات(data) قرن ۲۱ به مراتب جلوتر از قرن ۲۰ و ۱۹ است اما به لحاظ تفکر انتقادی به مراتب عقب تر رفته و پدیده بدبینی به واکسن دقیقا این را نشان می دهد.

اما علت این اتفاق و عقب گرد هشدار دهنده و تهدیدکننده چیست؟ این اتفاق را می توان از دو منظر  متضادگونه بررسی کرد. در واقع، نگارنده معتقد است که دو فرایند می توانند علت این جهل گسترده و مهیب تلقی شوند: یکی کاهش عاملیت انسان در حوزه عملی و دیگری افزایش بی حد و حصر این عاملیت در حوزه نظری.

توضیح آنکه، همانطور که هگل در نظریه ارباب و برده اش گفته، وابستگی بیش از حد ارباب به برده سرانجام باعث می شود که هویت ارباب به برده وابسته شود و به نوعی برده حاکم بر زندگی ارباب گردد. زندگی امروز ما دقیقا به‌سان ارباب هگلی است. همانطور که یووال نوح هراری گفته، سیستم پیچیده اطلاعات چنان بر زندگی ما تسلط پیدا کرده که قدرت تصمیم گیری را از ما گرفته است. اطلاعات، دیجیتال و اینترنت، امروز افعال و تصمیمات ما را تعیین می کنند. اپلیکیشن های مسیریاب مقصد سفر ما را مشخص می کنند (گاهی به نقشه نگاه می کنیم و جایی که خلوت تر باشد را برای سفر انتخاب می کنیم)، نتایج آزمایش خون و ادرار نوع غذای ما را مشخص می کند و حتی ساعت خوابمان هم وابسته به تکنولوژی های جدید اندرویدی است‌. مشخص است که ما به مثابه ارباب، به برده خود وابسته شده ایم و دیگر نمی توانیم بدون او برای زندگی خود تصمیم بگیریم.

از طرف دیگر، زندگی ما در حوزه نظری تغییر بزرگ دیگری کرده است. هرگز یک انسان معمولی در قرن گذشته به این حجم وسیع از اطلاعات دسترسی نداشته است. یک انسان کاملا معمولی در سال ۲۰۲۱ روزانه صدها مگ اطلاعات از تلگرام، اینستاگرام، توییتر، وب سایت ها و... دریافت می کند و آنها را در ذهن خود حلاجی می کند. یک انسان معمولی در قرن گذشته به این راحتی ها نمی توانست یک بیت از شعر خود را منتشر کند اما همان انسان معمولی در سال ۲۰۲۱ می تواند دیوان خود را در صفحه شخصی اش قرار داده و اتفاقا لایک ها و بازنشر های فراوانی را به دست آورد.

دو اتفاق بالا هر یک به تنهایی مفید و پربرکت هستند اما جمعشان منجر به یک فاجعه می شود. ترکیب افزایش قدرت انسان در حوزه نظری و کسب اطلاعات و کاهش توانش در حوزه عملی و تصمیم گیری های مهم زندگی باعث تولد جهل بزرگ شده است.

ترکیب نامیمونی که فاجعه آفرید

به نظر می رسد امتناع انسان ها از تزریق واکسن معلول همین ترکیب نامیمون باشد. یک انسان معمولی که هیچ سررشته ای از پزشکی و داروسازی ندارد با حجم وسیعی از اطلاعات پزشکی مواجه می شود. او توهم دارد که در حوزه های نظری علامه دهر است و می تواند درباره هر چیزی نظر بدهد. از طرف دیگر، او قدرت تصمیم گیری مستقل در حوزه عملی را ندارد و سالها است که زمام امور خود را به ربات ها، اپلیکیشن ها  نهادهای مختلف و اطلاعات ناقص سپرده است. این وضعیت را بگذارید در کنار میل مفرط به خودنمایی انسان ها. نتیجه می شود مخالفت با واکسن. گزینش سطحی مطالب شبه علمی درباره واکسن، یاغی گری در مقابل مراجع پزشکی، ضعف در تصمیم گیری درست و میل به خودنمایی باعث می شود فرد گمان کند که جالینوس و بقراط است و می تواند درباره واکسن زدن یا نزدن نظر داده و یا تصمیم بگیرد و به همین دلیل با جهل بزرگش چنین فاجعه ای می آفریند؛ فاجعه ای که تلاش صدها هزار پزشک را با یک حماقت زیر سوال برده و همه دنیا را به قهقرا می برد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 51
  • ناشناس
    15

    وقتیکه آقایان همه چیز را سیاسی کردند این اتفاق افتاد . آقایان آنقدر چرندیات درباره بهترین واکسن آمریکایی فایزر زدند که یک عده‌ای باور کردند . چرا واکسن فایزر وارد کشور نشد . کسانی را که ما می‌شناسیم از این آقایان پیروی میکنند .

    نظرات شما -
    • وکیل مدافع
      0

      چرا صدای مخالفان رو همیشه خفه می کنید
      بهترین راهکار ،دعوت از متخصصان مخالف و موافق بدون حضور مجریان ذی نفع

  • رضا
    5

    چرانمیگیدخیلی‌کشورهامثل‌‌ارمنستان‌یاتاجیکستان‌درحدپایینی‌واکسن‌زدند‌ویکی‌ازعلت‌های‌گسترش‌کرونا‌درایران‌صنایع‌غذایی‌ند‌که‌برای‌سودبیشترموادنگهدارنده‌خارج‌‌ازاستاندارد‌استفاده‌می‌کنند‌یااینکه‌به‌دلیل‌‌الودگی‌موادطبیعی‌بدن‌مثل‌ویتامین‌دی‌پایین‌امده.اینم‌جهله.

  • متفاوت
    23

    نه خیرعزیزم.لازم نیست نیاز خود رابه دیگران ببخشید جناب نیازبخش.ذهن عام جامعه به برکت پیشرفتهای اطلاعاتی روبه بیدارشدن است،بهتراست برگردید به اصل وفطرت خویش.،انچه که شما رانیاز به طبیب میکند جهل یاهمان ذهن بسته شماست.مگرنه این است که انسان روبه کمال است پس به کمال نمیرسد مگر بابیداری ذهن،شما بیداری ذهن راعصر جاهلیت میدانید وان راتوجیه میکنید؟دارو به نوعی تلقین ذهن است واثران بیشترازمواد درونی ان است،پس بهتراست ذهن خود رابابیداری به اصل وفطرت خویش وعدالت الهی به جهل قدیم امیخته نفرمایید.شما هم اگر هراسناکید بفرمایید واکسن بزنید وشبشه های قرص ودارو را ازخود دورنفرمایید انکه میداند شما رابه ترک ایده شما اجبارنمیکند، تا با بیداری ، خود به ترک ان اقدام کنید ، اماشماکه نمیدانید ، اجبار را برای دیگران به هرنحو توجیه میکنید.!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      پس شما وقتي بيمار ميشيد به فطرت خودتون رجوع ميكنيد و خوب ميشيد؟؟؟؟؟؟؟ خود پيامبر و ائمه هم موقع بيماري پزشك بر سر بالينشون حضور داشت، كاسه ي داغتر از آش

    • متفاوت
      0

      بله.رسدادمی به جایی که به جزخدانبیند.بنده بیماری رابه عنوان وسیله رحمت حق میدانم.اغراق نکنم بله از اش هم داغترم.بله اگربنده نه تنها به پزشک بلکه به هرکسی دیگرهم رجوع کردم باید به راهنمایی ان هم توجه کنم.انشالله تنتان به نازطبیب نیازمباد.بنده واکسن ودارو وعدم انها را برای کسی توصیه نمیکنم بلکه فقط نظرشخصی خودم را گفتم،چون هرکسی از انسانها درشرایط خاص خودشان هستند که باید طی کنند.

  • ناشناس
    9

    از بس در این چند ساله دروغ بدون جبران و عذرخواهی شنیده اند

  • علی
    23

    جاهل خودتی مردک بنابر گفته خودتان هفت سال زمان لازم است که واکسن تهیه بشه و همه واکسن ها اضطراری هستش شما چندین نفر رابا رمیدسیور کشتید نکنه شما بیشتر از رابرت مالون مخترع mrna که مخالف واکسن است می دانید

    نظرات شما -
    • محسن
      12

      شما میگی (شما کلی آدم رو با رمدسیویر کشتید) بنده خودم حدود دو ماه پیش کرونا گرفتم. توی بیمارستان شیراز طی چند نوبت رمدسیویر رو توی سرم تزریق کردند خداروشکر خوب شدم. 35 درصد ریه ام درگیر شده بود نمیتونستم بدون اکسیژن راحت نفس بکشم. گفتند اگر یکی دو روز دیرتر میآمدی درگیری ریه به حدی میرسید که بسیار وخیم میشد( خطر مرگ). حالا شما با این حرفت فک نمیکنی یه نفر رو از این دارو بترسونی و باعث مرگش بشی؟ چجوری مسئولیت جان یه نفر رو به عهده میگیری؟ عرض کردم بنده که این دارو باعث بهبودم شد. چهار روز بعد هم کامل خوب شدم و مرخص شدم. واکسن هم فعلا نزدم برای این که گفتند باید یه مدت از اتمام دوره بهبود بگذره ..

  • رستم
    12

    کل مطلب چرند بود کاش کمی هم دیدگاه کسانی که مخالف واکسن هستن وچراییش حرف میزد

  • ناشناس
    9

    پروسه تولید واکسن تا زمانیکه بخواد وارد بازار بشه حداقل 2 ساله این واکسنها رو برای اظطرار تولید و وارد بازار کردند،، سال 2010 بیل گیتس اعلام کرد در سال 2020 ویروسی میاد که مردم باید واکسینه بشن و با همین واکسیناسیون به مرور زمان خیلی از جمعیت دنیا از بین خواهند رفت،، همین واکسن سینوفارم برای کرونای ووهان درست شد که جزو ضعیفترین کرونا می‌باشد ،،نه برای دلتا و ..... متاسفانه مسئولین بی خرد ما این واکسن را خودسر برای سنین 12 تا 18 سال نیز تجویز کردن و این کار یعنی جنایت البته در این بین خود خانواده ها نیز مقصر هستند که فرزندانشان را به این مراکز بردن.............

  • هفت لنگ بختیاری
    28

    هرکار خوبی برای مردم ایران کنی به فراموشی می سپارند وقدردان زحمات جمهوری اسلامی نیستنداکثر مردم ناشکر هستند

  • ایرانی
    18

    وقتی عالی ترین مقام ایرانی از ورود واکسن جلوگیری کرد. از این عوام ناس چه انتظار ...

    نظرات شما -
    • 6

      اون که فقط واکسن امریکایی بود ورود سایر واکسن ها که مجاز بود عالی ترین مقام هم خودش واکسن زد! اتفاقا این هایی که مخالف زدن واکسنن موافق طب سنتی هستن به خاطر همین واکسن نمیزنن و میگن با طب سنتی درمان میکنن اگر هم مجبور بشن بین واکسن ها انتخاب کنن احتمالا واکسن های داخلی رو بزنن

  • ناشناس
    4

    توی تمام کشور ها حدود ۷۰ درصد مخالف زدن واکسن هستن برای همینه هیچ کشوری تا به حال نتونسته واکسیناسیون صد در صدی انجام بده نمونه اش خود امریکا که با وجود اینکه واکسیناسیون هشت ماه زود تر از ایران شروع کرده اما تا به حال فقط ۶۰ درصد از جمعیتش حاضر به زدن واکسن شدن یا اعتراضات به زدن واکسن توی آلمان و یا فرانسه رو هم ببینید ایران به نسبت وضعش خیلی هم خوبه چون بالا تر از ۷۰ درصد یعنی در حال حاضر حدود ۸۰ درصد دوز اول رو زدن خب قطعا این افراد دوز دوم رو هم میزنن قبلا هم گفته بودید واکسیناسیون به ۷۰ درصد برسه کافیه حالا چرا اینقدر اصرار دارید حتما صد در صد واکسیناسیون بشن؟بعلاوه شما هنوز نتونستید پاسخ سوالات مخالفان واکسن رو بدید اونها میگن اولا از عوارض نداشتن واکسن ها مطمئنید؟ دوما اگر واکسن بزنیم دیگه کرونا نمیگیریم و یا نمیمیریم؟

  • فقط خودم
    12

    واکسن بزنید واکسن خوبه۰ پس فردا دیدید یه دفعه پولی شد ۰ان وقت باید بریم به نرخ روز دلار بهمون میفروشن۰

  • ایرانی
    3

    اگه برگشت به جاهلیت باشه اولینش خود نویسنده مقاله است که از کمترین ادب و احترام در نوشتار و قضاوت چیزی رو رعایت نکرده. خود وزارت بهداشت بارها اعلان کردند که واکسن زدن جلوی ابتلا و انتقال رو نمی گیره. شما حرفات مبنای علمی نداره و فقط ادبیات و شخصیت شما مایه تاسفه. در بیماری های واگیر مانند سرخک اگر تضمین بشه که با تزرریق واکسن دیگر ابتلا به اون بیماری صورت نمیگیره خوب دیگه نباید مقاومتی صورت بگیره. در مساله کرونا چه کسی چنین تضمینی میده. تازه صحبت از تزریق دوزهای سوم و چندمه. ما واکسن زدیم ولی هیچ تضمینی وجود نداره که آثار واکسیناسیون خطرناک تر از خود ویروس نباشه. من حاضرم با هر کارشناسی در صدا و سیما در این باره و در حضور ملت فهیم و عزیز مناظره کنم

  • ناشناس
    6

    من نمیدونم نویسنه این مقاله چقدر سواد داره و به یه عده جاهل گفته ! ببینید واکسن ویروس ضعیف شده و بسیار متاژن هست . وقتی خود بیماری قادر به مصونیت نیست پس ویروس ناقص نمیتونه . بقیه داستانها هم هیچ بنیه علمی ندارن و متاسفانه پنهانکاری وزارت بهداشت از مرگ ومیر بسیار زیاد بعد از واکسیناسیون مردم را اینطور کرد ، اتفاقا مردم در عصر روشنفکری هستند که واکسن نمیزنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      شما مدركتون رو از كجا آوردين كه با اطمينان ميگيد بنيه علمي نداره؟؟؟؟ تحصيلات مرتبط داريد؟ خيلي مسئوليت سنگيني هست اين چنين حرف زدن كه اگه يك نفر به اعتبار حرف افرادي مثل شما واكسن نزنه و مبتلا بشه.

  • م
    5

    جاهل و ساده لوح احمق امثال مثل نویسنده این مقاله هستند که واکسن اای تااید نشده و امتحان پس نداده کرونا به روش mrna را با واکسن فلج اطفال و سرخک و ....مقایسه میکنند اولا مگر کسی مضرات واکسن های زمان کودکی شما را که شاید بیش از اثرات مفیدش باشه رو تحقیق کرده که بطور مثال بالای 50 درصد ملت اقتادگی دریچه قلب و هزار کوفت و سرطان دیگر دارند !! والله هر ملتی بیش تر به داروها و شرکت های دارویی وابسته هست عمر کمتر زندگی سخت تر مقاومت بدنی کمتر نسبت به انواع بیماری ها دارد اگر دولت به سلامتی ملتش اهمیت میده همین الان اعلان کنند که بصورت جدی جلوگیری میکنیم از الودگی هوا که داخلش ازبست و هزار مواد سرطان زا هست که مردم رو روانه ازمایشگاه ها و بیمارستان ها میکنه بسم الله شروع کن اول الودگی هوا رو حل کن

    نظرات شما -
    • م
      2

      با عذرخواهی از نگارنده احمق رو فاکتور بگیرید

  • ....
    7

    دیگه قرار نیست ۱۰۰ درصد افراد جامعه واکسن بزنند ، ولی هر چه بیشتر بهتر .

  • ناشناس
    9

    پناهیان براشون روغن بنفشه میزنه

  • اا
    16

    جالبه که بیشتر مخالفین واکسن در شهر قم هستند یعنی دقیقا شهری در ایران که منشا ویروس کرونا بود

  • حاج طوسی
    4

    مردک دیوانه خودتی تویی که فکر میکنی علامه دهری و بقیه مریضاتن
    من خودم به اجبار شغلی و بدون رضایت قلبی واکسن زدم ولی وقتی خود این بیماری توسط پزشکا توی محیط آزمایشگاه ساخته شده چطور میشه به واکسن و درمانش که دوباره توسط خود پزشکها ساخته شده اعتماد کرد؟!

  • س
    4

    توهین نکنید جناب .اول ادله مخالفان واکسن را هم مطالعه بفرمایید .ما هم کرونا گرفتیم الحمدالله به راحتی باروش طب اسلامی وایرانی درمان کردیم نیازی به درمان های پرهزینه نخواهد داشت که عامل درآمدکلان به شرکت های داروسازی وتحمیل دوزهای مکرر واکسیناسیون و حتی عوارض ناشی ازآن

  • رضا
    5

    جاهل اونی هست که بدون تحقیق هر سمی وارد بدن خودش کنه به نظر من مخالفان واکسن عاقل ترین افراد هست و کسانی که واکسن زدند جاهل دلیلش هم تحقیق علمی موضوع هست و این که چشم بسته نباید هر مطلبی را پذیرفت خدا به انسان عقل داده و فرق ما با حیوان در قدرت درک و تشخیص ماست میدونم نظرم تایید نمیشه ولی ۱۰۰ جا این مطلب رو گفتم شما هم به جای تقلید کورکورانه کمی تعقل کن خبر فوری اعتبار خودت رو با طرفداری از واکسن زیر سوال بردی

  • ناسناس
    3

    اول از همه باید بگم جاهل شما و نسل اندر نسل شما هستن که به خودتون اجازه میدین همچین اصطلاحی رو برای خیل عظیمی از مردم ایران و دنیارو اینجوری خطاب میکنین!!!
    درثانی اینها واکسنهایی نیستن که کاملا مراحل آزمایشات بالینی خودشون رو گذرانده باشن و در اصل این واکسنها بصورت انبوه و گسترده روی مردم آزمایش میشن و مردم رو موش آزمایشگاهی خودشون کردن!!!
    ثالثا مردم دیگه مثل گذشته گوسفند نیستن که از دور و بر خودشون خبر نداشته باشن و فیلمها و خبرهایی که از توطئه شیاطین جهانی در نابودی نوع بشر هرزچندگاهی بیرون میاد و سخنان بیل گیتس و باراک اوباما و سازمان بهداشت جهانی وابسته به صهیونیسم جهانی که اسم سازمان کشتار جهانی بیشتر برازندشه که از چندین سال پیش نوید این همه گیری ویروسی رو داده بودن باعث شده مردم بیشتر تأمل کنند و جان خودشون رو نسپارن دست شاگردان مکتب صهیونیسم جهانی!!!
    رابعا هیچ کس در هیچ جای این کره خاکی و در هیچ مقام و پست و منصبی حق نداره بصورت غیرقانونی مردم رو به انجام یا ترک یک فعل خاصی مجبور کنن پس شرط اجرای هر دستورالعملی که عموم جامعه رو درگیر میکنه اینه که مجلسی که مردم خودشون بهش رای دادن در اون زمینه قانون تصویب کنه و بعدش دولتها موظف به اجرای اون قانون هستن که در این قانون هم باید عواقب اجرای واکسیناسیون اجباری تعریف بشه و مردم در صورت صدمه دیدن از طریق این واکسن باید بتونن از دولت غرامت یا دیه خودشون‌ رو بگیرن و اینجوری نیست که شما یه واکسنی رو به فردی بزنی ناکارش کنی بعدش هم هیچ مسئولیتی رو در این مورد نپذیری!!! اگر واقعا دولتمردان هر کشوری در این زمینه به این واکسنها و صدق گفتار خودشون ایمان دارن از مجلس خواستار تصویب قانون اجبار واکسیناسیون شوند!!! در غیر این صورت حق ندارن زندگی روزمره و رفت و آمد مردم و استفاده مردم از خدمات اجتماعی و رفاهی رو منوط به ارائه کارت واکسن بکنند چون این کار هیچ تفاوتی با کارهایی که دیکتاتورهای مشهور جهان از جمله هیتلر و موسولینی و صدام حسین انجام دادن نداره!!!

    نظرات شما -
    • اس
      0

      مردم آزمایش میشن و مردم رو موش آزمایشگاهی خودشون کردن!!!
      ثالثا مردم دیگه مثل گذشته گوسفند نیستن که از دور و بر خودشون خبر نداشته باشن و فیلمها و خبرهایی که از توطئه شیاطین جهانی در نابودی نوع بشر هرزچندگاهی بیرون میاد و سخنان بیل گیتس و باراک اوباما و سازمان بهداشت جهانی وابسته به صهیونیسم جهانی که اسم سازمان کشتار جهانی بیشتر برازندشه که از چندین سال پیش نوید این همه گیری ویروسی رو داده بودن باعث شده مردم بیشتر تأمل کنند و جان خودشون رو نسپارن دست شاگردان مکتب صهیونیسم جهانی!!!

  • متفاوت
    5

    درودبر رضا.بنده ازمخالفین بشدت سرسخت واکسن هستم.خطابم هم به نویسنده جاهل مطلب فوق هستم که برای اثبات روشنفکری خود بر طبل جهل پیشرفته مدرن میکوبد، اگر حاضر شوید 20میلیارد تومان به حساب بنده بریزید من حاضرم واکسن بزنم اما بازهم میگویم از سر اجبار واکسن زدم نه اختیار.دنیا همیشه ازناحیه همین شماها که برای جمع بیشمارتصمیم میگیرند ضربه خورده است وبیشترهم ضربه خواهدخورد.

  • میثم
    2

    بهتر است قبل از تیتر زنی، کمی به دور و بر خود و پیرامون و جهان نگاه کنید
    مخالفین واکسن انسانهای بی سواد و از پشت کوه امده ای نیستند، اگر اطلاعاتتان کم است کمی تحقیق کنید و ببینید چه کسانی در دنیا مخالف واکسن هستند و چرا
    بدون اینکه دلایل را بشندید یک طرف به قاصی میروید
    بدون اینکه چها تا جلسه از موافقین و مخالفین گوش کنید ، انگ لج و لجبازی میزنید
    کل صدا و سیمای ما در اختیار وزارت بهداشت و موافقین است و کلامی بین مخالفان و موافقان رد و بدل نشده از لحاط علمی، بعد شما چطور میفهمید ک جهل مفرط و ..‌.
    کمی از دفتر خود بیرون بیایید و ببینید چه دانشنندانی در دنیا مخالف واکسن هستند ولی نمیگذارند صدایشان را کسی بشنوند
    کمی انصاف و عدالت بخرج دهید لطفا !!!!
    شما چطور

  • ناشناس
    2

    تحلیل آب دوغ خیاری با تم روشنفکری

  • علی
    5

    متاسفانه واکسن هراسی در دولت قبل اغاز شد و سعی کردند جهت تولید واکسن برکت بی کیفیت میلیارد ها تومان از پول مملکت (بیت المال) را چپاول کنند که موفق هم بودند مردم عزیز لطفا از واکسن نترسید و در اولین فرصت جهت حفظ جان خود و هموطنان واکسن بزنید

  • پیشگو
    1

    توهین به اکثریت با القاب زشت جاهل. نادان و خرفت...! جاهل کسی است که بجای ارائه منطق از فحاشی استفاده میکند. من خودم اجبارا واکسن زدم ولی به خودم اجازه توهین نمیدهم

  • نیلوفر
    7

    سلام، من ۳۰ سالمه و از وقتی کرونا اومده، ۱ مرتبه کرونای خفیف و ۴ مرتبه سرماخوردگی شدید گرفتم. بدنم به شدت ضعیف شده بود و همش یه ضعف عمومی باهام بودم. برای درمان پیش پزشکهای خوبی رفتم اما چندان تاثیری نداشت، از واکسن زدن میترسیدم و تحقیق وسیعی درباره اش کردم، نهایتا با ۸۰ درصد اطمینان به انجام اینکار تصمیم گرفتم واکسن بزنم. از وقتی دوز اول واکسن سینوفارم رو دریافت کردم انگار برای من معجزه ای رخ داده، خیلی بدنم قوی شده و دیگه مریض نمیشم، دوز دوم رو هم دریافت کردم، در حال حاضر خیلی خوشحالم و خیلی احساس سلامتی میکنم. کسانی که مخالف واکسن هستند رو کاملا درک میکنم و تا حدودی بهشون حق میدم، فقط خواستم تجربه ی خودم رو به اشتراک بذارم.

  • ناشناس
    3

    متاسفانه این متن عاری از هر گونه استدلال و منطق و عقلانیت بود،فقط توهین بود و تحقیر و تمسخر.درواقع نویسنده با این نوع نگارش بیشتر جهل خودشو نشون داد تا مخالفان واکسیناسیون رو.بماند که برترین ویروس شناسان و ایمونولوژیست های دنیا مخالف واکسن در مرحله آزمایش کرونا هستند و اتفاقا احمقای بی سوادی از قماش نویسنده متن دنباله رو کر و کور who هستن.حرف درستی زد وقتی 70 درصد واکسن زدن یعنی اکثریت به سمت جهل پیش میرن.درست گفت از جایی ضربه میخوریم که فکرشو هم نمیکردیم،از واکسن!!

  • طیبه مهری
    4

    سلام به خبر فوری بی ادب
    نادان لجوج خرفت و خیره سر خبر گزاری شماست که اینقدر راحت به دیگران توهین می کنید .شمایی که ادعای روشنفکری دموکراسی و علم بی نهایت دارید!!! بی سوادید چرا که هنوز نمی دانید که کمترین تحقیقات اولیه بالینی واکسن سه سال طول می کشد
    چه نصیبتان شده که به خود اجازه می دهید اینقدر راحت به دیگران توهین کنید جاهل شمایید که کور کورانه از غرب و طب غرب طرفداری میکنی
    شاید شما عِملتان از خیلی از پزشکان و پژوهشگران و دانشمندان که مخالف واکسن کرونا هستند بیشتر است و شاید آنها هم در عصر جاهلیتند؟؟
    برای گزارشگر و خبرگزاری خبر فوری واقعا متأسفم.

  • واقع بین
    0

    متاسفانه اطلاع رسانی صحیح و جامع و کاملی در خصوص تاثیرات این واکسن بر سلامت افراد بخصوص نوجوانان به مردم ارائه نشده.من فکر کنم با شفاف سازی و توضیحات علمی و تخصصی بیشتر میتوان مردم را قانع کرد چون مردم نگران آینده فرزندانشان هستند.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      واقع بین .شما باید ذهن خود رابا مطالعه و شنیدن و تجزیه وتحلیل تفکرات دیگر بیدارکنید وگرنه دراین دنیا همه کس همه چیزمیگویند و هیچ کس هم نمیگوید ماست من ترشه .پس این شماهستید که قدرت انتخاب و تشخیص دارید.اما این رابدانید که هرکسی گفت شما رامیخواهم برای خودش میخواهد ولی اگر خداگفته شمارامیخواهم برای خودت گفته.درفطرت شما وخلقت هیچ نقصی نیست بلکه همه نقصها از نداشتن اگاهی و نداشتن بصیرت روانشناسی ذهن شماست.

  • h
    0

    دلیل عدم واکسیناسیون اینه که واکسن ها ایمنی کافی ایجاد نمی کنند، عوارض بسیار جدی دارن. در ضمن میزان مرگ و میر و عوارض کرونا قابل مقایسه با بیماری های دیگه ای از جمله فلج اطفال نیست. در ضمن برای اطمینان مردم باید سبد واکسن های کامل باشه و فرد بتونه انتخاب کنه. هیچ آدم عاقلی به چینی ها اعتماد نداره.

  • پ
    4

    مشکل اصلی شهر قم است چونکه از روز اول به آنها تلقین شده که باز زیارت و صلوات فرستادن شفاء پیدا می کنید و نیازی دارو و درمان نیست آنها هم باور کرده اند و الان حساس شده اند

  • دادا
    2

    اینا که تحسن واکسن کردند ونمیخواهند واکسن زده بشه از کم عقلی نیست از فقر و تنگدستی است میخواهند زودتر بمیرند و این بی تدبیری دولت ها را نبینند فقط مسئله همین است

  • رضا
    0

    اتفاقا همیشه اکثریت درست نمیگن. احمق. و خرفت کسایی هستند که مثل گوسفند تسلیم چوپان هستند

  • علی
    0

    تمام حرفها و استدلال های پزشکان در مورد واکسن دروغ است واقعا واکسن عوارض زیادی دارد چرا خود آقایان واکسن نمیزنند تزریق آب مقطر در برابر دروبین ها نمیتواند من را به تزریق کاکسن ترغیب کند

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      کاملا دروغ نیست اما تحلیلهایشان اشتباه است چون همه ازیک مکتب درس خوانده اند.کسانی که فقط ازیک مکتب مدرک میگیرند دیگر به مکاتب دیگرکاری ندارند چون منافعشان وابسته به همان مکتب میشود.

  • متفاوت
    0

    اتفاقا من مخالف زدن واکسن هستم اما موافق طب سنتی هم نیستم بلکه معتقدم اصلا خدابدنیافریده واگرهم بدمیدانیم باید از راه ذهن وتفکرات وباورهایمان ان را حلاجی ، تحلیل وانتخاب کنیم، چون سیستم ایمنی بدن مستقیما ازذهن فرمان میبرد و اگر مابوسیله ذهن وباورهای ذهنی نتوانیم باشناخت درست دراصول روانشناسی ذهن ، به سیستم ایمنی بدن فرمان درست بدهیم نه تنها ویروس بلکه هر نابکاردیگری برما مسلط و مارابه انحراف خواهدکشاند.امروزه دانشمندان با روش جدید،پلاسیبو،یا ، روش من خوب خواهم شد ، یا ،دارونما، براحتی میتوانند بیماران خود رابهبود بخشند،چرا؟چون انچه که ما رامیتواند به چالش بکشاند فقط باورهای ذهنی وعدم اگاهی نسبت به باورهای ذهنی است.شما اگرویروس واهداف ویروس وعوامل پدیدامدن ویروس رانشناسید قطعا بوسیله هیچ نوع طبی هم نمیتوانید با ان مبارزه کنید واگر مبارزه کنید وبطور موقت فکرکنید پیروزشده اید قطعا باچالشهای جدیدتر وجهشهای بزرگتر انها روبروخواهید شد تا جایی که پی به اشتباه گذشته خودببرید و ازنظرذهنی دربرابرعظمت خلقت سرتعظیم فروداورید.خدابه هیچ عنوان خودش رامقصرنمیداند.

  • منفرد
    0

    جهل ... از حرف به حرف، کلمه به کلمه و جمله به جمله ی نگارنده ی متن، می بارد.
    این هجویات که نشانگر کوته فکریِ حاصل از زیستن ی کور و کر در ماتریکس است ...، ارزش پاسخ دادن ندارد ...

  • ناشناس
    0

    پرورش‌یافتگان مکتب رسانه‌ای و پروپاگاندای کمونیستی در رسانه‌های ما هم هستند
    دستگاه تبلیغاتی و پخش پروپاگاندای کمونیستها مشهور به این بودند که میتوانند هر واقعیتی را گرفته، و روایتی کاملاً متضاد با واقعیت را به خورد مخاطبین بدهند. آن‌ها در این هنر آنقدر موفق عمل می‌کردند که مخاطب عوام در تشخیص سره از ناسره به اشتباه می‌افتاد.
    شناسایی کسانی که در مکتب پروپاگاندای کمونیستی تربیت شده‌اند، بسیار آسان است؛ چون روشهای آن‌ها کلاسیک و مدون است. چنین افرادی را در همه رسانه‌های گلوبالیستی اکثر کشورهای دنیا میتوان یافت؛ که همه آن‌ها خروجی‌های یک مکتب خاص هستند.
    نویسنده اگر منصف بود، میتوانست بجای اینکه مخالفت با واکسیناسیون را «بازگشت به عصر جاهلیت» بنامد، دلایل و استدلالات محققین شهیر بین‌المللی در مخالفت با واکسن‌های جدید را بررسی کند. اما روشی که برای قلب واقعیت بکار برده، به خوبی نشان میدهد که تربیت شده همان مکتب کمونیستی رسانه‌ای است.
    از این قبیل پروپاگانداها در همه رسانه‌های گلوبالیستی کشورهای دنیا میتوان یافت. به عنوان نمونه CNN چنین گزارش کرده که در ماه سپتامبر ۴.۴ میلیون نفر آمریکایی شغل‌های خود را بخاطر زیاد بودن مشاغل پردرآمدتر رها کرده‌اند.

    در حالی که واقعیت این است که اجبار کارمندان و کارگران به واکسیناسیون اجباری، و امتناع آن‌ها از تزریق واکسن، عامل از دست رفتن این مشاغل بوده است. اما CNN چنین خبری را هرگز بازتاب نخواهد داد؛ چون از اینکه مخاطبین متوجه وسعت مخالفت مردم با واکسیناسیون اجباری شوند، در هراس است. سنگر روایت رسانه‌ای برای گلوبالیستها مهمترین سنگر است؛ که به هر قیمتی آن را حفظ خواهند کرد.
    نمونه دیگر، از خروجی‌های مکتب کمونیستی پروپاگاندا، ارتباط دادن تلفات جوانها و نوجوانها در اثر واکسن‌های کووید، به مصرف ماری‌جوانا است.
    با تزریق واکسن‌های جدید، علی‌الخصوص واکسنهای mRNA، جوانها و کودکان زیادی دچار لخته خون و سکته میشوند. هرچه که سن فرد کمتر باشد احتمال ابتلا به کووید۱۹، و بیماری‌های مشابه آن، کمتر است. لذا واکسیناسیون جوانترها از نظر علمی به هیچ وجه قابل توجیه نیست. از طرف دیگر تلفات جوانترها در اثر عوارض واکسن، علی‌الخصوص مرگ در اثر لخته خون، بسیار بالا است؛ که غیر قابل توجیه بودن واکسیناسیون آن‌ها را تأکید میکند.

  • ناشناس
    0

    برای فهم خیلی از مسائل لازم نیست بقراط و جالینوس باشی آقای نويسنده، فقط کافیست سر از آخور تعصب دربیاری و اطرافت رو نگاه کنی، دست از نگاه بالا به پایین برداری و بجای زدن اتهام نفهمی به مخالفان، فهم خود را بیشتر کنی.

  • Jalal
    0

    آگاهی به سطح بالایی رسیده و همگان به این نتیجه خواهند رسید که در دنیا چه خبر است .
    اینجا هنوز درگیر واکسن زدن یا نزدنید .
    از ماتریکس خارج شید ...

  • ناشناس
    0

    آقایون . خانمها . لطفا به کسانی که واکسن زدند علی الخصوص جوانترها . هشدار بدین که فعالیت جسمانی و ورزشی شدید نداشته باشن یا زیاد هیجان زده نشن . باید خیلی مراقب سلامتی قلب و عروق باشن . لخته های تشکیل شده بر اثر واکسن باعث بروز سکته قلبی میشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها