مختاباد در گفت‌وگو با خبر فوری :

روزی چند نفر پیامکی از من کمک می‌خواهند؛ 50 یا 100 هزار تومان! / مردم در شرایط کرونا به قوت شب محتاجند و دولت باید کاری بکند

خواننده و آهنگساز کشورمان از شرایط سخت مردم در شرایط کرونایی می‌گوید و معتقد است دیگر از دست هنرمندان کاری برای بهبود اوضاع برنمی‌آید.

روزی چند نفر پیامکی از من کمک می‌خواهند؛ 50 یا 100 هزار تومان! / مردم در شرایط کرونا به قوت شب محتاجند و دولت باید کاری بکند

عبدالحسین مختاباد در گفت‌وگو با خبر فوری درباره نقش هنرمندان در کنترل شرایط کرونایی بیان کرد: در ابتدای کرونا هنرمندان به میدان آمدند و از مردم خواستند رعایت کرده و وضعیت را درک کنند. از گوشه و کنار دنیا موزیسین‌ها هم جمع شدند و مردم را به خانه ماندن دعوت کردند. اما الان چه در ایران و چه در خارج از ایران شرایط طوری شده که از خواهش و تمنای هنرمندان خارج شده، به خصوص در جامعه ما که اکثریت مردم به قوت شب محتاجند و خیلی‌ها رعایت نمی‌کنند.

این آهنگساز تصریح کرد: طبیعی است که در این شرایط دستی فراتر از جامعه هنرمند باید وارد شود و طبیعی است که مردم حرف‌های ما را قبول نکنند چون حوصله آنها سرآمده است.

مختاباد شرایط مردم را با شعری از سعدی توصیف کرد: روزی چند پیامک دریافت می کنم که مردم از من تقاضای کمک دارند، آنها 100 تومن، 50 تومن کمک می خواهند. آنها کار ندارند و بیکار شده‌اند. شرایط به قول سعدی چنین است: تودر کنار فراتی ندانی این معنی/ به راه بادیه دانم قدر آب زلال!

او تاکید کرد: اگر بخواهیم شرایط را در جامعه رعایت کنیم باید نهادهای دولتی که دستی در جیب دارند بیایند و مردم را تامین کنند وگرنه حرف‌های من هنرمند مصداق نرود میخ آهنگی در سنگ می‌شود.

مختاباد با تاکید بر اینکه مردم تا بتوانند رعایت می کنند، گفت: الان پزشک‌ها و پرستارها خسته شدند و بعد از چهار ماه کادر درمانی توان زیادی ندارد، برای همین مردم باید رعایت کنند تا خدای نکرده هجوم به بیمارستان‌ها زیادتر نشود.

او ادامه داد: در زمان جنگ این اختیار را داشتی وقتی یک گردان خسته شدند اینها را برگردانی، یک هفته استراحت کنند و یک گردان دیگر را بفرستی ولی در کادر پزشکی و پرستاری که چنین امکانی وجود ندارد چون اینها تیم تخصصی هستند و سالها تجربه دارند و من نوعی نمی توانم جایش را بگیرم. متاسفانه تعداد این افراد محدود است. بنابراین به احترام کادر درمان باید مثل آدمی رفتار کنیم که صدای آمبولانس را می‌شنود و راه را باز می‌کند. او نمی تواند به بیماری که در آمبولانس است کمک کند و حداقل کارش کنار بردن سریع ماشینش است.

72

حجم ویدیو: 8.41M | مدت زمان ویدیو: 00:04:51 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • فرید نظاری
    0

    با گران کردن افسارگسیخته و بیصاحب مسکن بقیه کالا ها را هم گران میکنند این مملکت هیچوقت یک وزیر لایق مسکن و آبادانی نداشته است

    نظرات شما -
    • هموطن
      0

      این مملکت هیچ وقت هیچ مسوول لایقی نداشته که حال امروز مون اینه !

  • Bahram
    0

    اقای مختاباد ،وظیفه مسئولین تامین شرائط مناسب برای اختلاسگران و رانتخواران است نه رفاه مردم . ؟؟

  • علی،یباسری
    0

    واهند،خیلی،بعید،است

  • ح
    0

    شما که سر سفره اصلاح طلبان هستید باید پاسخگو باشید نه مدعی..

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ماشااله همه چیز را به سیاست بازی گره می زنید!

  • هموطن
    0

    کدام قسمت بدون مشکل است ؟ مسکن/ آموزش و پرورش و عالی / اقتصاد / صنعت / کشاورزی / دادگستری / رفاه / بانک مرکزی و... مردم در این کشور چگونه زندگی کنند همیشه استرس و نگرانی دارند و در طول عمرشان نمی توانند بی دقدقه و گرفتاری زندگی کنند این برای کشور با ثروت بالا یعنی چه !

  • رسولی
    0

    اوضاع اقتصادی ربطی به کرونا نداره,مردم و کشور ب بدبختی فلاکت انداختن, کرونا هم بهونه شده

  • حسن عابدی درچه
    0

    خاک برسراین مسولین مملکت ما کندکه یه کشورثروت مندبایدبه این روز بیفتدخجالت بکشیندازمردم دنیا بخدا بهتون میخندندنابودکردیندمردم وایران را به حرف رهبرهم که گوشی نمیدیندخدا همتان را نابودکندبه حق رهبرفرزانه امین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها