منوچهر والی زاده: صداهای خوبی داریم اما نباید عجول باشیم

منوچهر والی زاده: صداهای خوبی داریم اما نباید عجول باشیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، 77 سال پیش در چنین روزی (چهارم اردیبهشت 1319) اولین فرستنده‌ رادیویی در ایران در محل بی‌سیم جاده قدیم شمیران افتتاح شد. به همین مناسبت با منوچهر والی زاده از چهره های مطرح در رادیو گفتگویی کوتاه انجام دادیم.

والی زاده در این گفتگو با اشاره به شکافی که بین نسل گویندگان بوجود آمده است، این موضوع را یکی از علت‌های کمرنگ شدن رادیو بین نسل جدید دانست و گفت: «نسل جدید گویندگان زمان لازم دارد تا پخته شوند. گاهی برخی می‌گویند: «یاد صدای فلان گوینده بخیر،‌ این صداهای جدید اصلاً‌خوب نیستند!» من اطمینان دارم با استعدادهایی که داریم به زودی در نسل جدید هم صداهای درخشانی شنیده شود و نباید عجول باشیم.»

وی مقایسه طرفداران پرو پا قرص رادیو در نسلهای گذشته و نسل حاضر را نادرست عنوان کرد و گفت: «در قدیم رادیو دو ایستگاه داشت و تلویزیون یک ایستگاه. ولی الآن رسانه‌ها بسیار گسترده شده‌ و حق انتخاب مخاطبان بسیار بالا رفته است. والی زاده در مورد افزایش رادیوهای اینترنتی گفت: « کشور ما یک کشور جوان است. به خاطر متقاضی زیادی که کار گویندگی دارد همواره مشکلاتی در این زمینه وجود داشته است. گویندگی رادیو یک کار نمایشی است و کارهای نمایشی همواره دوست داشتنی و جذابی بوده‌اند.کسی که به این کار علاقه دارند و مستعد نیز هستند،‌دوست دارند در این زمینه شناخته شوند.»

این دوبلور توانای کشور با اشاره به شکایت برخی جوانان از سختی وارد شدن به رادیو که باعث سرخوردگی آنها می‌شود گفت: «در گذشته جمعیت مانند امروز زیاد نبود. امروز متقاضی زیاد است و کسی که هدفش گویندگی است حتماً باید پشتکار و ممارست داشته باشد. مطمئن باشید جوانان مستعدی که حوصله به خرج دهند بدون شک موفق خواهند شد.»

وی در پایان ابراز امیدواری کرد نسل جدید در رادیو بتوانند این رسانه را به روزهای اوج خود بازگردانند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها