معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خبر داد:

وخامت شرایط فارس/ بستری شدن ۵۱۹ بیمار و مرگ ۴۱ نفر طی یک روز

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: علیرغم آنکه با محدودیت‌ها و تداوم واکسیناسیون کرونا در استان فارس، امید به کنترل وضعیت بیشتر شده اما جولان گونه دلتای این ویروس، طی ۲۴ ساعت گذشته بر تعداد بستری ها و فوتی‌ها افزوده است.

وخامت شرایط فارس/ بستری شدن ۵۱۹ بیمار و مرگ ۴۱ نفر طی یک روز

عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس با انجام یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۲۸۴ تست پی سی آر و ۱۴۱ هزار و ۸۲۱ تست سریع، تعداد ۳۸۸ هزار و ۴۹۱ بیمار مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شده است.

همتی با اشاره به اینکه طی روز گذشته ۵۱۹ بیمار جدید در بیمارستانهای فارس بستری شده‌اند، گفت: اکنون ۵۲۰۳ بیمار در بیمارستانهای فارس بستری هستند که از بین آنان ۴۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام خبر جان باختن ۴۱ هم استانی دیگر طی روز گذشته در فارس گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به پنج هزار و ۸۰۸ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۳۸ هزار و ۱۸۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ایام عزاداری محرم و صفر، از مردم خواست تا برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان، اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت کردن فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و مراسم های ختم را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها