افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب داراب

فرماندار ویژه داراب گفت: با تکمیل مراحل ۲و ۳ تصفیه خانه آب داراب، وضعیت تامین آب شرب شهر داراب بهبود یافت و تعدادی از روستاهای شهرستان نیز از مزایای این طرح، برخوردار خواهند شد.

افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب داراب

اصغر فرودی بیان کرد: با بهره برداری از مراحل ۲ و۳ تصفیه خانه آب داراب ظرفیت این تصفیه خانه از ۱۲۰ به ۲۱۰ لیتر برثانیه افزایش یافت.

او افزود: با اجرای طرح تصفیه خانه دارای پیش‌بینی می‌شود که شهر داراب امسال مشکل کمبود آب نداشته باشد.

فرودی خاطرنشان کرد: از امروز روستای نرده شهر با جمعیت ۳۰۰ خانوار به عنوان اولین روستا از آب شرب سد رودبال بهره‌مند شد و با تامین اعتبار برای تکمیل اجرای پروژه انتقال، سایر شهرها و روستاهای شهرستان داراب از آب شرب تصفیه شده سد رودبال بهره‌مند خواهند شد.

او اضافه کرد: تاکنون برای ساخت و راه اندازی تصفیه خانه آب داراب حدود ۵۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس هزینه شده است.

جباری، رئیس آبفا شهرستان داراب هم گفت: طرح تصفیه خانه سد رودبال داراب در شش مرحله طراحی شده است که مرحله اول آن در آذر ۹۸ به بهره برداری رسیده بود.

او افزود: با اجرای خط انتقال‌های فرعی روستاها با اعتباری قریب به ۱۰ میلیارد تومان مشکل آب بیش از ۱۲ روستای شهرستان هم بطور کامل برطرف خواهد شد.

رئیس آبفا شهرستان داراب گفت: با تکمیل سه مرحله دیگر این تصفیه خانه و همچنین خط انتقال آب به شهرستان زرین دشت، مردم این شهرستان و روستاهای در مسیر این خط انتقال نیز از آب شرب تصفیه شده سد رودبال بهره‌مند خواهند شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها