فارس به گروه استان‌های تولید کننده کامیون کشنده می‌پیوندد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با پیگیری‌های انجام شده و سرمایه گذاری بخش خصوصی، خط تولید کامیون کشنده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح خواهد شد.

فارس به گروه استان‌های تولید کننده کامیون کشنده می‌پیوندد

ظفر افشون چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در بازدیدی که از طرح سرمایه گذاری خط تولید کامیون کشنده داشت، گفت: کارخانه تولید کامیون کشنده توسط سرمایه گذاران فارسی آماده افتتاح است و به زودی رسما آغاز به کار می‌کند.

افشون خاطرنشان کرد: ظرفیت این کارخانه در فاز اول تولید تعداد ۳۰۰۰ دستگاه کامیون کشنده است و پس از اجرای طرح توسعه، تولید انواع تریلی با کاربری‌های مختلف نیز به آن اضافه خواهد شد.

او افزود: با پیگیری‌های این معاونت و مجموعه همکاران دفتر سرمایه گذاری استانداری و اهتمام جدی سرمایه گذار، فاصله زمانی بین صدور جواز تاسیس این واحد و صدور پروانه بهره برداری، کمتر از یک سال بوده که این موضوع با این حجم سرمایه گذاری در کشور بی نظیر است.

به گفته افشون، با افتتاح این واحد در فاز اول برای یکصد نفر به صورت مستقیم در خط مونتاژ اشتغال ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری ثابت این واحد تولیدی ۱۰.۳ میلیون یورو ارزی و ۶۱ میلیارد تومان ریالی است که تمام آن توسط سرمایه گذار تامین شده است، عنوان کرد: همچنین سرمایه در گردش مورد نیاز واحد نیز با مشارکت بانک‌های استان تامین می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری فارس با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل زمینی کشور نیز اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار کشنده با عمر بیش از ۲۵ سال در کشور وجود دارد که باید به تدریج از ناوگان حمل و نقل کشور خارج شود.

افشون گفت: با راه‌اندازی واحدهای تولیدی بزرگی که در سطح استان و کشور شاهد به ثمر رسیدن و بهره برداری از آنها در دولت تدبیر و امید هستیم از جمله کارخانه آلومنیم جنوب، کربنات سدیم کاوه، فولاد و سیمان نی ریز، طرح توسعه فولاد کوار و ... در استان فارس، ظرفیت بار جدید در استان به طور محسوسی افزایش یافته که این موضوع نیز راه‌اندازی و بهره برداری هر چه سریعتر از این واحد تولیدی را توجیه پذیر می‌کند.

معاون استانداری فارس ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی فاز اول و تکمیل و توسعه خطوط تولید این کارخانه، گام مهمی در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید در استان برداریم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها