کاهش نمک‌های موجود در نان‌های تولیدی صنایع فارس

کاهش نمک‌های موجود در نان‌های تولیدی صنایع فارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، محمدمهدی رزمجو امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری کمپین کاهش استفاده از نمک، قند و چربی در شیراز و شهرستان‌های فارس اظهار داشت: در راستای کاهش نمک، چربی و شکر در فرآورده های غذایی بسته بندی شده و صنعتی دو برنامه استراتژی دنبال شد که بتوانیم این سه ماده را کاهش و آگاهی بخشی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه چند محصول ویژه همانند نان، پنیر و دوغ را مورد توجه قرار دادیم بیان کرد: در نان نمک از دو درصد به 1.8 درصد و در پنیرهای تولیدی میزان نمک از چهار درصد به 2.5 درصد کاهش یافت.

رزمجو تصریح کرد: در دوغ‌های تولیدی نیز نمک کاهش یافته و سقف نمک در آن 4 درصد است و در تولید آن از دستگاه‌های هایتک استفاده می‌شود.

مدیرنظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در تولید روغن نیز اسیدچرب ترانس از پنج درصد به دو درصد رسیده است گفت: کاهش استفاده از چربی در تولید شیرینی نیز یکی از اولویت‌ها بوده و این مهم در قنادی‌ها به دو درصد رسیده است.

وی به موضوع نشان ایمنی و سلامت به تولید کننده‌های محصولات اشاره کرد و افزود: از 192 نشان ایمنی و سلامت در کشور 23 نشان آن متعلق به فارس است.

رزمجو تصریح کرد: در موضوع چراغ راهنمای تغذیه‌ای برای آگاهی بخشی مرغوبیت محصولات با رنگ‌هایی مشخص شده که هرچه نوارهای سبز بیشتر باشد کالا مرغوب‌تر است.

مدیرنظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: حدود 60 درصد محصولات فارس نشان رنگ تغذیذه‌ای دارند و تا پایان 99 به 100 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه فرآورده‌های صنعتی باید متناسب با شرایط سنی افراد باشد خاطرنشان کرد: در مجموع ما مصرف متعادل را توصیه می‌کنیم و مردم نیز از محصولات با نشان سبز رنگ استفاده کنند.

امسال به عنوان سومین سال متوالی کمپین کاهش مصرف شکر، نمک و روغن با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، آموزش و پرورش فارس و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها