طرز تهیه باقلوای گل

‍ ‍ باقلوای گلمواد لازم خمیر:ماست 100 گرمروغن جامد ذوب شده 100 گرمزرده تخم مرغ 2 عددآرد به مقدار لازمکره ذوب شده ...

طرز تهیه باقلوای گل

‍ ‍ باقلوای گل

مواد لازم خمیر:
ماست 100 گرم
روغن جامد ذوب شده 100 گرم
زرده تخم مرغ 2 عدد
آرد به مقدار لازم
کره ذوب شده حدود 50 گرم( جهت چرب کردن خمیر)
مواد لازم میانی:
پودر بادام 100 گرم
پودر قند 50 گرم
پودر هل یک قاشق چایخوری

مواد لازم شربت:
شکر 250 گرم
آب 2/1 پیمانه(125 میلی لیتر)
گلاب دو قاشق سوپخوری
جوهر لیمو نوک قاشق چایخوری

برای آماده کردن مواد میانی، پودر بادام ،پودر قند و پودر هل را با هم مخلوط کنید.
برای آماده کردن خمیر، روغن جامد را ذوب کرده و کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود. برای ذوب کردن روغن از حرارت مستقیم استفاده نکنید و روغن را روی بخار آب یا داخل ماکروویو با قدرت پایین قرار دهید تا ذوب شود. از داغ کردن بیش از اندازه روغن خودداری کرده و تکه های ریز روغن را خارج از بخار آب و با هم زدن ذوب کنید.
ماست و زرده تخم مرغ را کمی با همزن دستی بزنید تا صاف و یک دست شود سپس روغن جامد ذوب شده خنک را اضافه کرده و مخلوط کنید. در آخر آرد را کم کم اضافه کنید تا مواد خمیر شود و چسبندگی نداشته باشد و بیش از اندازه آرد اضافه کردن باعث سفت شدن خمیر می شود. (خمیر حالت ارتجایی خود را نباید از دست دهد) خمیر را داخل نایلون قرار داده و به مدت یک تا 2 ساعت در دمای محیط استراحت دهید.
(خمیر آماده شده، چرب به نظر میرسد ولی با استراحت حالت چربی خمیر از بین می رود و نیازی به اضافه کردن آرد بیش از اندازه نیست).
پس از استراحت، از خمیر تکه های کوچکی برداشته و روی سطح آرد پاشی شده خمیر را نازک باز کرده و به شکل مربع های کوچک حدود 6 سانتی متری برش بزنید و روی خمیر را با کره ذوب شده برس بزنید و از مواد بادامی آماده به مقدار یک قاشق چایخوری وسط خمیر قرار داده و به شکل بقچه در آورده و به سمت بالا ببندید و قسمت وسط خمیر را فشار دهید تا کاملاً بچسبد و هنگام پخت مواد از خمیر بیرون نیاید. باقلواهای آماده را داخل سینی فر چرب شده چیده و روی باقلوا ها را کره ذوب شده بمالید و فر را با درجه حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم کرده و سینی فر را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل فر قرار دهید تا شیرینی ها کمی طلایی شوند. سپس از فر خارج کرده و داخل شهد آماده به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید تا شهد به خورد باقلوا برود.در صورت تمایل کمی پودر پسته روی باقلوا بپاشید.

برای شربت:
شکر و آب را مخلوط کرده و داخل ظرف مناسبی ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شکر حل و شربت به جوش آید در آخر گلاب و جوهر لیمو را اضافه کرده و پس از چند جوش از شعله بردارید.

منبع: شیرینی سرا

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها