قدیمی ترین سلاح بشر احتمالا از فضا آمده است

شهاب سنگها احتمالا منبع اصلی آهن استفاده شده در سلاحهای انسانهای 6000 سال پیش بوده است.

قدیمی ترین سلاح بشر احتمالا از فضا آمده است

حدود شش هزار سال پیش انسان موفق به ذوب فلز و ساخت سلاح و ابزار ماهیگیری شد. سلاح های ساخته شده در این دوره به عنوان قدیمی ترین سلاح ها در تاریخ بشریت شناخته می‌شوند.

اخیرا یک مطالعه نشان داده است که بیشترآهن مورد استفاده در سلاح هایی که به دوران برنز برمی‌گردند، در واقع مواد خارج از جو زمین هستند.

آزمایش های ژئوشیمیایی تمایزی را بین مواد معدنی زمینی و غیر زمینی ( مواد حاصل از خارج از جو زمین) در مجموعه ای از آثار مکشوفه از عصر برنز در سراسر جهان پیدا کرده اند.

آلبرت ژامبون این نظریه را مطرح کرده است که اجداد باستانی ما قادر به استفاده از فلز بدون نیاز به ذوب شدن بودند.

محققان اکنون معتقدند که آهن تولید شده از ذوب خام و آهن تولید شده از شهاب سنگ متفاوت از یکدیگرند. آنها همچنین معتقدند که شهاب سنگ ها منبع اصلی آهن استفاده شده در تولید سلاحهای عصر برنز بوده اند. هرچند آنها هنوز در مورد این نظر مطمئن نیستند و شک و تردیدهایی دارند.

سلاح های آهنی ساخته شده در آن دوره بسیار نادر و متمایز اند. محققان در مطالعه خود اشاره کرده اند که اجرام آسمانی مانند سیارک ها و دنباله دارها زمانی که ستاره ها منفجر می شوند به وجود آمده و هنگامی که اجسام بزرگ آسمانی مانند سیاره ما شکل گرفته است، نیکلهای حاصل از این انفجارها به آهن مذاب هسته زمین جذب شده و با آن ترکیب گردیده است.

در عصر برنز دسترسی بشر به هسته زمین ممکن نبوده و قادر به استخراج مقدار زیادی از نیکل یا آهن نبودند. بنابراین، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که مواد معدنی حاصل از شهاب سنگ ها به صورت خام و بدون نیاز به ذوب و فرآوری شدن در اختیار بشر بوده است.

منبع: العربیه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها