سفر به عصر قاجار؛ مارگیرها، کشتی‌گیرها و قاطرهای دو کابین

جمعیتی از مسافران در یک کاروانسرا تا کشتی‌گیران باستانی‌کار و جمعی از نوازندگان؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی مردم ایران در دوران قاجار می‌بریم.

 سفر به عصر قاجار؛ مارگیرها، کشتی‌گیرها و قاطرهای دو کابین

این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

عکس نخست امروز دو فرد معرکه‌گیر را نشان می‌دهد که مار نسبتا بزرگی را در مقابل دوربین عکاس به نمایش گذاشته‌اند.

 

50685469858_2cf1086320_h-1536x1086

 

عکس دوم گروهی از مسافران را در یک کاروانسرا به تصویر کشیده است. وسیلۀ اصلی سفر این افراد قاطرهایی هستند که بر روی هر کدام از آن‌ها دو «کجاوه» بسته شده است. استفاده از کجاوه‌ها اجازه می‌داد که دو نفر بتوانند به راحتی و بدون زحمت آفتاب و باران با یک حیوان سفر کنند.

 

50685470168_a70218e856_h-1536x1112

 

عکس سوم گروهی از کشتی‌گیران باستانی را نشان می‌دهد که انواع ژست‌های ورزشی‌شان را در مقابل دوربین به نمایش گذاشته‌اند.

 

50685470533_576c847e60_h-1536x1155

عکس آخر نیز اعضای یک گروه موسیقی دوران قاجار را به تصویر کشیده است که با توجه به سر و وضع مرتب و لباس‌های فاخرشان احتمالا از طبقات بالای اجتماع بوده‌اند.

50685469638_30c40c60b8_h-1536x1081

منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ام
    1

    برام سؤال هست چرا مردها نود درصدشون کچل بودن تو عکس؟

    نظرات شما -
    • 🐜
      1

      چونکه در زمان حکومت قاجار ملت فرودست ایران اکثریت بیماری سالک و کچلی داشتند ب علت آب آلوده شهرهای بزرگ و در روستاها وباه سل کال جذام وو!!! نابوده همین بوده!

    • ناشناس
      0

      تراشیدن موی وسط سر و بلند کردن موی دور سر، اون موقع نشانه پهلوانی و مد بوده است.

  • محمد
    0

    خدا بگم چیکارت ون بکنه.
    اینقدر کله پوکتون رو تیغ زدین که امد توی ژن دایی و پدر و منه بدبخت.
    باس برم مو بکارم.
    پولم ندارم.
    اخه این چه سمی بود که کله تون رو میتیغیدید؟؟،😭🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤪🤪🤪🤪🤪
    خداییش از همینجا به بعد ،ما ایرانی ها همش کچل میشیم

  • هادی
    1

    عکسهای حمام رفتن .کشتیگیران .موسیقیدانان زمان پهلوی را هم بگذارید

  • Kiyarashahma@gmail.com
    3

    مدل موی اصیل ایرانی😂

  • ساره
    1

    آرام باش، الان سال ۱۵۰۲ هست و همه ی ما مرده ایم...

    وقتی به عکسا نگاه کردم یاد این جمله افتادم، آیا وقتی که این افراد هم داشتن این عکس ها رو میگرفتن به این فکر میکردن که روزی برسه که همشون مرده باشن و ازشون فقط عکس هایی باقی مونده باشه، عکس هایی که حتی هیچکس ممکنه ندونه اسم و نشان اون افراد حاضر در عکس چیه؟! آرام باشید زندگی در گذر هست و همه ی ما روزی از دنیا خواهیم رفت و نام و نشانی از ما باقی نخواهد ماند

  • جواد بختیاری
    2

    چقدر بدبخت بودن اینا...
    واقعا قاجار ظلم هایی به ایرانیان کرد بخصوص بر حق لرها،که یزید بر آل علی نکرد.

  • صد رحمت به قاجار دربرابر بی هویتی پهلوی خائن بهایی
    10

    صد رحمت به قاجار در برابر پهلوی بهایی

  • ایران
    0

    اتفاقا انیشتین که بزرگترین دانشمند معاصر هست اصلا وضعیت موهاش و لباس هایش مرتب وفاخر نبود !!! و لباس های فاخر هم نمی پوشید اونقدر آدم بزرگی و دانشمند بزرگی بود که دغدغه اش این چیزها نبود !!!
    اتفاقا توی شهر ما چندتا قاچاقچی وچندتا اختلاس گر و کلاهبردار و سارق زندگی می کردند که سرو وضع و لباس هایشان از تمام مردم بهتر بود و ماشین هایی که سوار می شدند از همه بهتر بود !! سر و وضع لباس هایشان از همه مرتب تر و فاخر تر بود !!! وضعیت زندگی و سفرهاشون از تمام مردم بهتر بود !!!!!

    شاعران از زمان های قدیم تا الان گفته اند نه همین لباس زیباست نشان آدمیت !!!!!
    توی کشورما آدم ها توی هر شغل و موقعیتی که هستند تا خلاف و فساد و کلاهبرداری نکنند نمی توانند فاخر لباس بپوشند فاخر سفر بروند فاخر زندگی کنند فاخر زندگی کنند !!! ماشین فاخر سوار بشوند !
    توی کشورهای پیشرفته میگن وقتی وارد سازمانی یا اداره ای میشید اون آدمی که بیشتر از همه دوندگی می کنه و عرق می ریزه و از لحاظ ظاهر نامرتب تر از همه هست بالاترین مقام اون سازمان اون هست و مدیر سرپرست یا رییس اون سازمان هست !!!
    یادمه اوباما که رییس جمهور آمریکا بود وقتی دوره ی ریاست جمهوری اش تموم شد توی خونه ی اجاره ای زندگی می کرد!!! یه خونه اجاره کرد !!!!!
    توی کشور ما وضعیت اخلاقی جامعه به صورتی هست که اگر کسی فاخر زندگی کنه لباس فاخر بپوشه و سفرهای فاخر بره و ماشین فاخر سوار بشه تمام مردم بهش شک می کنند باید بهش شک کنند !!
    اصلا وضعیت معیشت عمومی در ایران و وضعیت اقتصادی به صورتی هست که اگر کسی دلش برای هموطن خودش نسوزه اصلا انسان نیست ! حیوان به معنی واقعی کلمه هست !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها