۱۰ حیوانی که می‌توانند شیر‌ شکار کنند

در این مطلب به ۱۰ حیوان قدرتمندی که می‌توانند شیر را شکار کنند اشاره خواهیم کرد.

۱۰ حیوانی که می‌توانند شیر‌ شکار کنند

 آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام حیوان می تواند شیر جسور را شکار کند؟ شاید تا بحال به این سوال فکر نکرده بودید.

خب اشکال ندارد با ما همراه شوید زیرا در شرف آغاز یک سفر هیجان انگیز به سوی مسابقات نهایی پادشاهی حیوانات هستیم! با ما در سفری جذاب همراه شوید تا با 10 حیوان برتری که می‌توانند شیر را بکشند، آشنا شوید.

شیرها به دلیل ترسناک بودن و برتری نسبت به سایر شکارچیان، به عنوان پادشاهان جنگل شناخته می شوند. فقط چند حیوان وجود دارند که می توانند یک شیر را بکشند.

طول یک شیر نر کامل بدون در نظر گرفتن دم یک متری حدود 1.8-2.1 متر (6-7 فوت) است، و وزن آن 170-230 کیلوگرم (370-500 پوند) است. آنها بر جنگل حکومت می کنند، اما پادشاهان دشمنانی دارند. در این پست، ما در مورد گروهی از حیوانات مانند کفتارها صحبت نمی کنیم که مطمئناً می توانند یک شیر را از بین ببرند، بلکه در مورد حیوانات مجردی صحبت می کنیم که به راحتی می توانند در نبرد یک به یک با شیرها برنده شوند.

اسب آبی

۱۰ حیوانی که شیر‌ها را شکار می‌کنند

این حیوان به راحتی می تواند از خود در برابر شیر و حتی گروهی از شیرها دفاع کند. اسب آبی دارای دندان های بسیار بزرگی است که می تواند شیر را با یک گاز خرد کند. آنها نسبتاً تهاجمی و بسیار قوی هستند و سریع به شیر حمله می کنند. همچنین، آنها بسیار سنگین تر از شیرها هستند.

کروکدیل

تمساح

تمساح وقتی به شیر در مناطق پر آب حمله کند می تواند شیر را بکشد. هیچ کس نمی تواند در برابر یک تمساح در آب پیروز شود. دندان های قوی آن می تواند شیر را خرد کند. تمساح یکی از قوی ترین نیش های موجود در قلمرو حیوانات را دارد و تمایل دارد طعمه خود را به داخل آب بکشد و بچرخاند تا زمانی که غرق شود.

فیل

فیل

آنها قوی ترین و سنگین ترین موجودات روی زمین هستند. این غول ها می توانند تا 8 تن وزن داشته باشند. یک فیل به اندازه کافی بزرگ و قوی است که به تنهایی با یک شیر روبرو شود. برای پایین آوردن یک فیل تعداد زیادی از شیرها لازم است و حتی در این صورت شانس موفقیت کمی وجود دارد، فیل ها کنده ها یا درختان را به سمت چیزی که فکر می کنند یک تهدید است، پرتاب می کنند.

خرس گریزلی

خرس

خرس گریزلی متوسط ​​به راحتی می تواند تا 400 کیلوگرم وزن و قد 7 فوت و ارتفاع شانه 4 فوت داشته باشد. وزن یک گریزلی تقریباً دو برابر یک شیر آفریقایی است. خرس‌های گریزلی قوی‌، بلند و همچنین سنگین هستند و پنجه‌های بزرگ‌تری دارند که برای حمله با ضربه‌های قوی و کشنده به شیرها کاملاً کارآمد هستند. شیر آفریقایی نمی تواند مدت طولانی در مبارزه با گریزلی مقاومت کند.

ببر

ببر

در میان همه گربه‌های بزرگ، شیرها و ببرها از همه بزرگ‌تر هستند، اما ببر در مقایسه با شیر بسیار بزرگ‌تر، قوی‌تر و قدرتمندتر است، به خصوص وقتی در مورد ببرهای سیبری صحبت می‌کنیم. ببر سیبری بزرگترین گربه در جهان است.

طول آن به طور متوسط ​​3.3 متر (11 فوت) است و دم آن یک متر (3 فوت) است. ببرهای نر بالغ سیبری می توانند تا 350 کیلوگرم وزن داشته باشند. همچنین شیرها گله ای شکار می کنند اما ببرها منزوی هستند و بنابراین ببر به راحتی می تواند یک شیر را بکشد.

کرگدن

کرگدن

کرگدن ها حیوانات بسیار پرخاشگری در طبیعت هستند. یک کرگدن می تواند با سرعت 30 تا 35 مایل در ساعت بدود و همراه با شاخ نوک تیز بزرگ خود می تواند ضربه بسیار قدرتمندی ایجاد کند که احتمالاً بدن شیر را از هم پاره می کند.

یک کرگدن در حالی که روی ماشین‌ها و وسایل نقلیه دیگر حمله می‌کند، می‌تواند ماشینی را پرت یا برگرداند و آن را شبیه ماشین اسباب‌بازی کند و تصور کنید اگر آن شیر در یک مبارزه انفرادی بود قطعا بازنده می‌شد.

بوفالو

بوفالو

ممکن است در بسیاری از ویدیوها دیده باشید که یک بوفالو چقدر قدرتمند است. بوفالوها می توانند به شیرها حمله کنند. بوفالوها از اعضای خود بسیار محافظت می کنند، به خصوص آنهایی که ضعیف تر هستند. این ویژگی قابل توجه بوفالو را به یک رقیب قوی در لیست حیواناتی که می توانند شیر را بکشند تبدیل می کند. تنها راهی که یک شیر می تواند یک گاومیش بالغ را شکست دهد، گاز گرفتن محکم گلویش است. شکست دادن یک گاومیش بزرگ برای یک شیر بسیار سخت است.

گوریل پشت نقره‌ای

گوریل

گوریل های پشت نقره ای رقبای بزرگی برای یک شیر هستند. این جانوران بین 5 و نیم تا 6 فوت قد دارند و می توانند تا 500 پوند وزن داشته باشند. به طور متوسط، قدرت یک گوریل بین 4 تا 9 برابر یک مرد است. آنها می توانند تا وزن 1800 پوند را بلند کنند و به طور موثر با نیرویی نزدیک به 990 پوند پرتاب کنند. گوریل یک دشمن قدرتمندتر از یک شیر است.

زرافه

زرافه

زرافه می تواند به هر جهت و به هر شکلی لگد بزند و لگد آن می تواند یک شیر را بکشد. پاهای زرافه فوق‌العاده قدرتمند هستند و هر کدام با یک سم 12 اینچی (30 سانتی‌متری) تکمیل شده‌اند. ضربه آنها می تواند نیرویی معادل 2000 پوند در هر اینچ مربع ایجاد کند. لگد آن ممکن است استخوان‌ها را بشکند یا حتی بدتر از آن. در یک مبارزه انفرادی، یک زرافه آنقدر بلند است که یک شیر هرگز نمی تواند برای گرفتن به گلویش برسد.

جوجه تیغی

جوجه تیغی

خوب، بعد از تمام حیواناتی که در لیست می توانند حیواناتی که می توانند شیر را بکشند، این ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اما یک جوجه تیغی می تواند یک شیر را از بین ببرد. جوجه تیغی حیوان تهاجمی نیست، اما هنگامی که تحریک می شود، برای دفاع از خود در برابر شکارچیان، حمله می کند.

فقط آن شیرهای بی تجربه سعی می کنند به یک جوجه تیغی حمله کنند که نمی دانند چقدر برای آنها خطرناک است. جوجه تیغی مکانیسم دفاعی بسیار خطرناکی دارد که نه تنها شیرها بلکه پلنگ ها را نیز می‌کشد. هنگامی که خارپشت احساس خطر کند، پاچه‌های خود را در حالت دفاعی بالا می‌آورد و زبانه‌ها به پوست شیر ​​نفوذ می‌کنند و سپس خار‌ها قلاب را روی پوست شیر ​​نگه می‌دارند، پنجه از بدن خارپشت آزاد می‌شود و به آن متصل می‌شود. این باعث درد شدید شیر می شود و حتی می تواند علت مرگ او باشد.

منبع: رویداد 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • حسن
    3

    حرف مفت نزنید ، شیر سلطان حیوانات است ،

    نظرات شما -
    • متین
      4

      شیر به علت داشتن یال و ابهتی که به اون میده سلطان جنگل شناخته شده طبق مقاله واندرفول نیچر سلاطین جنگل اول فیل....ببر و سپس شیر شناخته شده اند



  • kamal
    0

    انسان همه رو شکار میکنه

  • حسین
    2

    آن شیر باید اسکل باشد که شکست بخورد.

  • امیررضا
    1

    متن رو حداقل یکبار می‌خوندین بعد منتشر می‌کردین.

  • ✌✊
    0

    یکی از خطر ناکترین آن را نگفتن که شیر را میتواند شکار کند

    نظرات شما -
    • ✌✊
      0

      یکی از خطرناکترین آن را کم گفتین موجودی ک علاوه بر همه ی آنان را شکار میکند ب هم نوع خودش هم رحم نمیکند آنها حداقل ب نوع خود حمله نمیکند

  • ناشناس
    1

    من ویدیو شکار فیل توسط شیر را هم دیده ام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      در شب. در روز شیر هیچکاره است.

  • ناشناس
    3

    همه این حیوانات طبق مستند واقعیت شیر نر همشونا کشته مستندشم هست پس چرت وپرت نگید شیر سلطان از قدیمم گفتن

    نظرات شما -
    • سجاد
      2

      اتفاقا امثال شما که هیچی نمیدونن چرتو پرت میگن فیل، کرگدن و اسب ابی بزرگترین جانوران خشکین وزن ی فیل آفریقایی حداقل 5 الی 6 تن و وزن اسب های ابی و کرگدن های سفید نزدیک به 2 تن امکان نداره ی شیر بتونه هیچکدوم از این سه حیوان رو شکار کنه مگر اینکه یا مریض باشن یا گله ای بریزن سر ی دونه، در مورد ببر ها هم باید بگم که بزرگترین و قویترین گونه ی گربسانان ببر ها هستن و حتی درصد پیروزی هاشون هم در برابر شیر ها بیشتر از شیر هاست.گوریل ها تقریبا هم اندازه ی خود شیرهان اما جانوران خیلی عصبانی و پرخاشگری هستند و قدرت اروارشون از شیر ها و سایر جانوران بیشتره! نمیشه قطعی گفت کدوم پیروز میشه... خرس ها هم همینطور چون خرس ها تفاوت های زیادی باهم دارن ولی ی خرسی مثل کودیاک به راحتی ی شیر بالغو شکست میده. کروکودیل ها هم اندازه های خیلی متفاوتی دارن اما بیشتر کروکودیل هایی که با شیر ها همزیستی دارن از گونه ی کروکودیل نیل هستن که این گونه بعد از کروکودیل اب شور بزرگترین گونه ی کروکودیل، و قویترین ارواره رو بین تمام جانوران داره اگه نبرد تو اب باشه بدون هیچ زحمتی شیر رو تیکه تیکه میکنه اگر هم بیرون اب باشه باز هم میتونه از خودش دفاع کنه، زرافه هم اگه بالغ باشه ی شیر تنها نمیتونه شکارش کنه فقط میمونن جوجه تیغی و بوفالو که حتی شکار بوفالو هم برای ی شیر تنها خیلی کار سختیه،

  • نعمت
    2

    قانون جدیده

  • ناشناس
    0

    ازهمه مهم تر انسانها هستند...

  • فاطمه
    0

    عالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها