حیوانات را اسیر نکنیم؛ سیرک آلمانی هولوگرام را جایگزین شیر و فیل کرد

یک سیرک در آلمان به جای حیوانات زنده، از فناوری هولوگرام استفاده می‌کند.

حیوانات را اسیر نکنیم؛ سیرک آلمانی هولوگرام را جایگزین شیر و فیل کرد

به نقل از فرانس24؛ سیرک «رونکالی» آلمان به دلیل نگرانی در مورد حقوق حیوانات، در سال 1991 استفاده از شیر و فیل را در نمایش های خود متوقف کرد. در حالی که تماشاگران به سمت صندلی‌های خود در بالای صفحه هدایت می‌شوند، همه عناصر کلاسیک سیرک وجود دارند – به جز یکی. حیوانات زنده با هولوگرام جایگزین شده اند.

این سیرک در سال 2018 فراتر رفت و حیوانات زنده را به طور کامل از برنامه خود حذف کرد.

رییس سیرک می‌گوید: اگر می‌توانید کسی را که دیگر زندگی نمی‌کند روی صفحه هولوگرافیک نشان دهید، چرا نمی‌توانید این کار را با یک حیوان، یک اسب، یک فیل انجام دهید؟ بنابراین این ایده از آنجا شکل گرفت.

در فناوری جدید طراحی توهم بصری یک چالش فنی است چرا که سیرک تماشاگران خود را در یک دایره می‌نشاند، برخلاف تئاتری که عموم مردم جلوی صحنه می‌نشینند. در این دایره توهمی، حیوانات یکی پس از دیگری یا گله‌ای وارد صحنه می‌شوند درست مانند یک تئاتر چهار بعدی.

با استفاده از 11 دوربین که بر روی سقف قسمت بزرگ اطراف حلقه چیده شده اند، تصاویر با وضوح بالا بر روی یک شبکه توری ظریف که فضای اجرا را احاطه کرده است، پخش می شود.

گفتنی است براساس یک کنوانسیون جهانی، استفاده از حیوانات در سیرک‌ها در کل جهان ممنوع شده است. ایران نیز از شهریور سال 1393 استفاده از هر حیوانی را در سیرک‌ها و نمایش‌های خیابانی ممنوع کرده است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    درود به شعور و شرف آریاییشون. قشنگ معلومه که با ما هم‌نژاد هستند چون رفتارهاشون خیلی به رفتارهای ما شباهت داره🤣

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها