روزنامه گردی ۹ خرداد ۱۳۵۸:

اعتراض کامیون‌داران تبریز به فروش کامیونهای غلامرضا پهلوی/ رئیس بانک مرکزی: هر سال ۶۰۰ هزار نفر از ایران می روند

روزنامه کیهان در شماره روز سه شنبه ۹ مرداد سال ۱۳۵۸ از قول حسن نزیه مدیر عامل شرکت ملی نفت تیتر زده است که امام همه گروه‌ها را به یک چشم نگاه می کند.

اعتراض کامیون‌داران تبریز به فروش کامیونهای غلامرضا پهلوی/ رئیس بانک مرکزی: هر سال ۶۰۰ هزار نفر از ایران می روند

اظهار نظر سخنگوی دولت درباره بازسازی ساواک هم در بالای لوگوی روزنامه به چشم می آید. صادق طباطبایی گفته است که سازمان امنیت و اطلاعات کشور به کلی منحل شده و هرگز با آن محتوا تجدید بنا نمی‌شود و اینکه مرکز ستاد اطلاعاتی در نخست وزیری مستقر است و فعالیت می کند. سیدمحمود دعایی سفیر ایران در عراق هم در دیدار از تحریریه کیهان گفته است سفارت ایران در عراق لانه جاسوسی نخواهد بود و اینکه به کیهان آمده ام تا خط مشی مهدیان و مبشری را در جهت مصالح انقلاب اسلامی تبریک بگویم. رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام داشته هر سال ۶۰۰ هزار نفر از ایران می روند. خبر دیگر اینکه کارنامه کنکور هفته آینده اعلام می‌شود. آیت الله العظمی شریعتمداری هم گفته اند که آمریکا نمی‌تواند تجربه ویتنام را در ایران تکرار کند‌. و خبر آخر هم اینکه شهرداری تهران اعلام داشته با اجرای طرح ترافیک از مهرماه ورود اتومبیلهای شخصی به مرکز شهر ممنوع می‌شود. اما خبری با عنوان اعتراض کامیون‌داران تبریز به فروش کامیونهای غلامرضا پهلوی در صفحه آخر روزنامه منتشر شده است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230731_065855_476

تبریز- خبرنگار کیهان:

صدها نفر از صاحبان، رانندگان و کمک رانندگان کامیون تبریز ضمن اجتماع در جلوی سندیکای کامیون‌داران نسبت به فروش ۱۰۴۴ دستگاه کامیونهای غلامرضا پهلوی - برادر شاه مخلوع- به رانندگان سراسر کشور اعتراض کردند. در این اجتماع دبیر سندیکای کامیون‌داران گفت؛ در شرایطی که ۱۲۰ هزار کامیون‌دار در سراسر کشور مدت مدیدی است که بیکارند معلوم نیست که چرا دولت می خواهد با اضافه کردن بیش از هزار کامیون دیگر به کامیونهای موجود به این بیکاری دامن بزند.

وی افزود؛ ما تاکنون بارها از دولت خواسته ایم که به ما وام‌های دراز مدت بدهد تا تعدادی از کامیونهای موجود را بخریم و از خط خارج کنیم تا برای بقیه کامیون‌داران کار ایجاد شود اما دولت در مقابل خواست ما بر تعداد کامیونها اضافه می کند‌.

IMG_20230731_065855_014

دبیر سندیکای کامیون‌داران در پایان از اجتماع کنندگان خواست که به وی چند روزی برای مذاکره با مسئولان امر فرصت دهند. کامیون‌داران پس از چند ساعت متفرق شدند.

منبع: دیده بان تاریخ
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    3

    باد اورده را باد میبرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها