روزنامه گردی تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

انجمن جوانان دوستدار موسیقی و واحدهای اپرا و باله منحل شدند

انتخاب ۱۱۰ نماینده دیگر مجلس شورای ملی با شمارش آراء تا نیمه شب دیشب تیتر اول روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی یکشنبه ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ است.

انجمن جوانان دوستدار موسیقی و واحدهای اپرا و باله منحل شدند

خبر مهم دیگر این جریده این است که  بنی صدر احتمالا نخست وزیری موقت را به عهده خواهد گرفت البته چنانچه تا دو روز آینده رئیس جمهوری موفق به انتخاب نخست وزیر نشود. همچنین خلخالی از سوی رئیس جمهور مامور مبارزه با مواد مخدر و تعقیب قاچاقچیان شد که وی  پس از انتصاب به این سمت گفته است به قاچاقچیان رحمی نمی کنیم و مصادره اموال، زندان، تبعید و در درجه چهارم هم‌ معلوم است که چگونه با آنها عمل می کنیم! این روزنامه همچنین خبر داده که قیمت و اجاره خانه و آپارتمان در ماههای اخیر افزایش یافته است و اینکه عدم نظارت قاطع دولت امر خانه سازی را دچار آشفتگی و نابسامانی کرده است و مهاجرت بیش از یک میلیون نفر از شهرستانها به تهران بر مشکل مسکن افزوده است. از جمله خبرهای مهم دیگر این روزنامه می توان به رسمیت شناخته نشدن کمیته ملی المپیک ایران توسط فدراسیون بین المللی فوتبال و انتصاب سیدمحمود دعایی به سرپرستی موسسه اطلاعات به دستور امام خمینی و با صدور حکم رئیس جمهور بنی صدر اشاره کرد. اما منحل شدن انجمن جوانان دوستدار موسیقی و واحدهای اپرا و باله در وزارت فرهنگ و آموزش عالی به نقل از دکتر حسن حبیبی خبر مهم دیگر این روزنامه است که متن کامل آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230511_074129_505

دکتر حسن حبیبی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و سخنگوی شورای انقلاب دیشب در گفتگویی با بامداد در مورد شایعه انحلال ۱۳ قسمت در وزارت فرهنگ و آموزش عالی که منجر به بیکار شدن حدود سه هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه خواهد شد گفت؛ اولا تعداد کلیه کارکنان وزارت فرهنگ و آموزش عالی چیزی در حدود بیشتر از سه هزار نفر است که باید بگویم بر اثر انحلال چند قسمت از وزارتخانه که آنهم فقط دوسه قسمت بیشتر نیست هیچکدام بیکار نشده اند. این کارمندان در حال حاضر آماده به خدمت هستند و حقوق خود را هم دریافت می کنند منتها از مزایای شغلی به خاطر نبودن شغل استفاده نخواهند کرد و سعی بر این است که آنها در مشاغل دیگر جایگزین شوند.

IMG_20230511_074129_810

دکتر حبیبی در مورد انحلال بعضی از ارگانهای وزارت فرهنگ و آموزش عالی گفت؛ بطور کلی در حال حاضر بعضی از ارگانها نمی توانند وجود داشته باشند مثلا ما انجمنی داریم به نام دوستداران موسیقی که با توجه به وضعیت موسیقی نمی توانیم چنین انجمنی داشته باشیم یا اپرا یا باله داشته باشیم ولی حالا چون نداریم برای چه بالرین داشته باشیم یا اپرا را  نگاهداریم؟ البته متاسفیم که این قسمتها را منحل کرده ایم ولی با توجه به مسائل روز و وضعیت کنونی فعلا نمیتوانم حواننده اپرا و یا بالرین تربیت کنیم اما از وجود این‌ کارمندان این قسمتها در جاهای دیگر استفاده می کنیم. دکتر حبیبی در مورد شایعه ضدانقلاب پیرامون انحلال موزه ها و اداره باستانشناسی گفت؛ این شایعه به هیچ وجه صحت ندارد. اداره باستانشناسی هرگز مخل نخواهد شد و هیچ دلیلی بری انحلال آن وجود ندارد. دکتر حبیبی سپس اضافه کرد البته این مسائل ربطی به مسئله پاکسازی در ادارات ندارد و گروه پنج نفره رسیدگی کار پاکسازی را ادامه می دهند منتها نه در مورد کارمندانی که قسمت و اداره آنها منحل شده است.

منبع: سایت دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • آزادی
    0

    متحجر ها با موسیقی هنر مشکل دارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها