داستان عجیب ترین خودروهای ایران

موزه خودروهای تاریخی ایران، جایی است که در آن عجیب ترین خودروهای دنیا را می توانید از نزدیک ببینید.

داستان عجیب ترین خودروهای ایران

اینجا از  کالسکه‌  ناصرالدین شاه تا ماشینی که مردی با دست های خودش برای معشوقه اش ساخته را می توانید ببینید. از ماشینی که  هیتلر  به رضاخان هدیه داده تا ماشینی که  ملکه انگلیس  با آن در ایران رفت و آمد می کرده است. ​

هیتلر و رضاشاه

علاقه مندان به خودرو، قطعا نام موزه خودروهای تاریخی ایران را شنیده اند. در این موزه، 45 اتوموبیل، 2 کالسه و 3 موتور سیکلت به نمایش درآمده است که این فقط یک چهارم از خودروهای این مجموعه است و مابقی در گنجینه موزه نگهداری می شوند. 

کالسکه ناصرالدین شاه

کالسکه ناصری که مهم ترین و قدیمی ترین کالسکه موجود در ایران است، اولین کالسکه سلطنتی است که توسط یکی از معروف ترین کارخانه های کالسکه سازی اروپا به نام «واگن فابریک» در اتریش ساخته شده است. آخرین باری که ناصرالدین شاه از این کالسکه استفاده کرد روز ترور وی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود. با انقراض سلسله قاجار، رضاخان و محمدرضا پهلوی، پس از تغییر رنگ کالسکه از زرشکی به مشکی، با تزیینات طلایی رنگ، از آن در مراسم تاج گذاری، جشن های دو هزار و 500 ساله و استقبال از ملکه انگلستان و فردریک نهم، پادشاه دانمارک استفاده کردند.

کالسکه ناصرالدین شاه

ماشین سفارشی احمدشاه؛ بهترین خودروی جهان !

رولز رویس  سیلور گوست پس از یک سال عرضه، به عنوان بهترین خودروی جهان شناخته شد. در سال 1922 میلادی، به سفارش  احمدشاه  از شرکت رولز رویس، رولز رویس سیلور گوست خریداری شد. اتاق این خودرو همانند کالسکه از چوب ساخته شده و روی آن با ورقه های فلزی پوشیده شده است. 

ماشین رولز رویس احمد شاه

هدیه هیتلر به رضاشاه

مرسدس بنز k۵۰۰ اتوبان کوریر (Mercedes ۵۰۰K Autobahnkurier) تولیدی سال ۱۹۳۴ است که هدیه آدولف  هیتلر  به رضا خان بود. از این خودرو در جهان شش دستگاه ساخته شده است که پنج دستگاه آن در طول  جنگ جهانی دوم  تخریب شدند.

ماشین اهدایی هیتلر به ایران

ام پی وی تهران؛ محصول 3 ابرقدرت خودروسازی که یک دستگاه از آن در جهان ساخته شده

ام پی وی تهران، محصول مشترک سه شرکت اتوموبیل سازی مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است که در سال 1972 (1351 شمسی) به دستور رضاخان، برای آموزش رانندگی ولیعهد ساخته شده است.

ماشین اختصاصی ولیعهد

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • 🐜
    0

    روحت شادرضاشاه آن زمان چه کردی اینااندرخم یک کوچه بن بست گیرکردن روحت شادرضاقلدر

  • بابک
    0

    در مورد آخر و اتومبیل ام پی وی ۱۳۵۱ رضا خان زنده نبوده که دستور دهد ، احتمالآ دستور پسر رضا خان بوده است .

  • ناشناس
    0

    ماشاالله چه عظمتی داردهیتلرجوجه هست در مقابل رضا شاه بزرگ.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها