کدام نام ها در ایران پرطرفدار هستند؟

اسامی که روی افراد گذاشته می شود از تنوع بسیار زیادی برخوردار است.

کدام نام ها در ایران پرطرفدار هستند؟

قبل از تولد فرزند یکی از مهم ترین و جالب ترین دغدغه های پدر و مادران انتخاب اسم برای فرزندشان است. برخی خانواده ها دوست دارند اسمی که برای فرزند خود انتخاب می کنند منحصر به فرد باشد. عده ای هم معنای آن برایشان مهم است. در هر حال نامی که روی هر فرد گذاشته می شود با آینده او در ارتباط است و چه خوب که در انتخاب نام فرزندان دقت کنیم.

در این بین برخی از اسامی انتخابی روی فرزندان طبق اعلام سازمان ثبت احوال از پرطرفدارترین اسامی است. در ادامه اسامی پرطرفدار سال 1399 و همچنین سال 1400 را آورده ایم.

فاطمه و امیرعلی اسامی پرطرفدار در سال 1400

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: فاطمه برای دختران و امیر علی برای پسران بیشترین فراوانی را از آغاز سال ۱۴۰۰ تا به امروز داشته است.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره نام‌های پرطرفدار اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ فاطمه برای دختران و امیر علی برای پسران بیشترین فراوانی را تا امروز داشته است.

او افزود: نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب شامل امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، آراد، آریا، ابوالفضل، آیهان، سامیار، امیرعباس، ماهان، محمدحسین، کیان، محمدطاها، مهدی، علیرضا، محمدرضا، محمدمهدی و امیر مهدی است.

ابوترابی در ادامه گفت: برای دختران به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، رستا، حلما، آوا، زینب، بهار، مرسانا، آیلین، ریحانه، رها، دلوین، یسنا، نیلا، هانا، باران، فاطمه زهرا، نفس، نازنین زهرا و سلین بیشترین فراوانی را در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده از آغاز سال ۱۴۰۰ تا کنون داراست.

20 اسم پرطرفدار دختر و پسر ایرانی در سال 1399

براساس گزارش سازمان ثبت احوال فاطمه و امیرعلی پرطرفدارترین و محبوب‌ترین اسامی در میان خانواده‌های ایرانی است.

در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۵۳۸ هزارو ۹۷۰ نام برای بانوان در کل کشور ثبت شده است که فاطمه با ۱۹هزارو ۱۲۱ ثبت، زهرا ۱۱هزارو ۷۵۸ ثبت، رستا ۹هزارو ۲۵۹ ثبت، حلما ۸هزارو ۶۳۴ ثبت، زینب ۸هزارو ۵۲۳ ثبت، آوا ۷هزارو ۴۳۰ ثبت، مرسانا ۶هزارو ۵۳۰ ثبت، یسنا ۵ هزارو ۵۲۳ ثبت، نازنین زهرا ۵هزارو ۳۱۴ ثبت و فاطمه زهرا هم با ۵ هزارو ۳۰۸ ثبت ۱۰ نام دختر پر طرفدار در سال گذشته است که خانواده‌ها برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.

 در سال ۹۹ همچنین ریحانه با ۵ هزارو ۱۴۴ ثبت، آیلین ۴هزارو ۹۳۰ ثبت، همتا ۴هزارو ۸۳۳ ثبت، باران ۴هزارو ۶۲۶ ثبت، رها ۴هزارو ۳۳۸ ثبت، دلوین ۴هزارو ۲۱۴ ثبت، هانا ۴هزارو ۱۹۸ ثبت، نیلا ۴هزارو ۷۵ ثبت، نفس ۴هزارو ۲۲ ثبت و بهار با ۴هزارو ۱۴ ثبت نیز ۱۰ نام دیگری است که از سوی ایرانیان انتخاب شده است. به این ترتیب فاطمه بیشترین فراوانی و بهار کمترین فراوانی را در میان نام بانوان دارا هستند.

10 اسم اول انتخابی خانواده ها در سال 1399

از سوی دیگر در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۵۷۵ هزارو ۲۱۹ نام برای مردان در کل کشور ثبت شده است که امیرعلی با ۱۵هزارو ۱۳۲ ثبت، محمد ۱۴ هزارو ۴۳۴ ثبت، علی ۱۳ هزارو ۱۵۹ ثبت، امیرحسین ۱۱هزارو ۲۰۱ ثبت، حسین ۱۰هزارو ۳۵۹ ثبت، آراد ۹هزارو ۵۰ ثبت، ابوالفضل ۸هزارو ۹۲۷ ثبت، آریا ۸هزارو ۲۷۹ ثبت، سامیار ۷هزارو ۶۳۲ ثبت و امیرعباس با ۷هزارو ۵۰۳ ثبت جزو ۱۰ اسم اول انتخابی خانواده ها برای فرزندانشان بوده است.

همچنین در سال ۹۹ خانواده‌ها ۱۰ نام دیگری که برای فرزندانشان برگزیدند نام‌های محمدحسین با ۷هزارو ۸۴ ثبت، محمدطاها ۶هزارو ۸۹۱ ثبت، آی هان ۶هزارو ۴۳۲ ثبت، ماهان ۶هزارو ۳۳۳ ثبت، کیان ۶هزارو ۳۲۲ ثبت، امیرمحمد ۵هزارو ۸۵۸ ثبت، علیرضا ۵هزارو ۷۳۹ ثبت، محمدرضا ۵هزارو ۶۶۱ ثبت، مهدی ۵هزارو ۵۷۰ ثبت و محمدمهدی با ۵هزارو ۲۴۵ ثبت بود. به این ترتیب امیرعلی بیشترین فراوانی و محمدمهدی کمترین فراوانی نام را در میان نام مردان دارا هستند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    3

    اگر آثار باستانی را به کشورهای عربی بفروشید همه چیز جور میشود

  • ایرانی
    0

    می خواهی آثار باستانی را از لندن و واشنگتن بخریم .

  • ناشناس
    1

    دروغ نگین اگه سری به مدرسه ها و‌مهد کودک ها بزنین می فهمین که نام اصیل ایرانی بیشترین فراوانی را دارن ثبت احوال مجبورن دروغ بگن

  • ناشناس
    0

    ایا این آمارها واقعی هستند؟،البته امیدوارم که کشورهای عربی هم نا م ایرانی روی فرزندانشان بگذارند

  • شهرام.ر
    0

    اکثر اسامی نوزادان ایرانی ، اسم‌های عربی هستند!!!. در کشورهای عربی تقریبا هیچکس از اسامی فارسی (ایرانی) استفاده نمیکنه . وقتی به اسم «علی شیمیایی» نگاه می‌کنیم متوجه میشویم که اسم یک فرد سازنده شخصیت آن فرد نیست . فارسی را پاس بداریم.

  • وداد
    0

    تورم خانم و آقا گران بیشترین نام‌ها هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها