پرطرفدارترین اسامی دختران و پسران/ فاطمه و امیر علی در صدر

سخنگوی سازمان ثبت احوال ۲۰ اسم پرطرفدار منتخب برای نوزادان دختر و پسر از ابتدای سال را معرفی کرد و گفت: فاطمه و امیر علی پرطرفدارترین اسامی در ایران هستند.

پرطرفدارترین اسامی دختران و پسران/ فاطمه و امیر علی در صدر

سیف الله ابوترابی در مورد فراوان‌ترین نام‌های منتخب در سال جاری برای نوزادان گفت: فاطمه برای دختران و امیر علی برای پسران بیشترین فراوانی را از آغاز سال ۱۴۰۰ تا به امروز داشته است.

او افزود: نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، آراد، آریا، ابوالفضل، آی هان، سامیار، امیرعباس، ماهان، محمدحسین، کیان، محمدطاها، مهدی، علیرضا، محمدرضا، محمدمهدی، و امیرمهدی است.

ابوترابی گفت: برای دختران به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، رستا، حلما، آوا، زینب، بهار، مرسانا، آیلین، ریحانه، رها، دلوین، یسنا، نیلا، هانا، باران، فاطمه زهرا، نفس، نازنین زهرا و سلین؛ هم بیشترین فراوانی را در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده از آغاز سال ۱۴۰۰ تا کنون دارد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حسن
    0

    دروغ میگید همه میدانند

    نظرات شما -
    • نی نی
      0

      حسن ، دروغ نگو حسن ، خطر داره حسن.

  • گمنام
    0

    باسلام.انصافا اسمهایی الان روی بچه گذاشته میشود که چینیها در خواب نمیبینند.من در تعجبم این اسمها چه معنی داره.و بعضی خانواده وقتی این اسمها را میگذارند آیا خودشون خندشون نمیگیره.اسمهای ماشین و اسمهای دیگر.اسم رب گوجه هم میزارن روی بچه.حالا بعضی نامها هستند که معنی خاص وخوب دارند ولی بعضیهاشون خیلی دیوانه کنند ه است.انصافا مردان قدیم وزنان قدیم بعضیهاشون نامهاشون قدرت میداد به انسان ولی الان وقتی میخواهی طرف را صدا بزنی نمیدانی چه بگویی.

  • مهری
    0

    خیلی از اسمها رو شما اجازه نمی دید کسی بزاره .درضمن برید تو یک مدرسه دخترانه ببینید اسم چند نفر فاطی هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها