همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم ۲۲ مرداد در غالب نقاط به صورت مجازی و حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبرداد.

همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود

داود منافی پور در اولین روز محرم ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات همایش شیرخوارگان حسینی و برنامه‌های این مجمع گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به عنوان یک هیئت مذهبی در سال ۱۳۸۲ تأسیس شد که هدف آن تعظیم شعائر اسلامی با نقطه عطف حضرت علی اصغر علیه السلام است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام افزود: در اولین جمعه دعوتی از مادران و شیرخوارگان داریم و هدف ما ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود نه حکومت.حضرت در کربلا فرمودند من خون قلبم را برای بیداری امتم و امت‌های آینده به کربلا آورده ام: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله
وی با تاکید بر اینکه حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن این پیام به جامعه بشری یاری می‌کند، ادامه داد: نقطه عطف حرکت ما در این همایش جهانی آئین نذرنامه خوانی است. مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی می‌کنند. نذر در مکتب شیعه به تصریح در آیات قرآن آمده است و مثال آن حضرت مریم سلام الله علیها است که وقتی حضرت عیسی در بطن ایشان بود خطاب به خداوند متعال فرمودند: انی ندرت لک ما فی بطنی محررا. لباس‌های شیرخوارگان به رنگ سبز علوی و به همراه پیشانی بند یاصاحب الزمان (عج) است.‌
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در ادامه در خصوص برگزاری مراسم در کشورهای دیگر افزود: در کشورهای دیگر نیز مراسم برگزار می‌شود. هم چنین نذرنامه به زبان‌های مختلف ترجمه شده و آئین نذرنامه خوانی به ۱۳ زبان اجرا می‌شود. تمامی بودجه این مراسم‌ها از طرف مردم و خیرین تأمین می‌شود و ما هیچ گونه بودجه دولتی نداریم.

وی گفت: ما به دنبال هستیم که سیدالشهدا را به جمیع آحاد بشری معرفی کنیم پس نیاز به یک شبکه تعاملی زنده داریم. ما به دنبال ابر سامانه هستیم و ان‌شاءالله می‌خواهیم دو سازمان اساسی تشکیل دهیم. سازمان اول سازمانی که بانوان ما را برای مأموریتی که خداوند در ذاتشان قرار داده، تربیت کنیم. از آموزه‌های دینی ما این است که زن پرورش دهنده اصلی جامعه است و اگر به قدرت رب النوعی خود برسد جامعه اصلاح می‌شود.

طرح ساماندهی نذر شدگان برای یاری حضرت ولی عصر

منافی پور ادامه داد: هم چنین به دنبال تأسیس سامانه نذرگاهی برای حضرت علی اصغر علیه السلام هستیم. در این سامانه ما از تمامی متخصصین علوم در همه ی رشته‌ها دعوت می‌کنیم. تأسیس یک درمانگاه در فضای مجازی که از پزشکان متخصص کودک تشکیل شده، از جمله برنامه‌های این سامانه است. البته که فراخوان ما نه فقط برای جامعه پزشکی بلکه برای همه ی اقشار علمی و هنری است.

وی در خصوص برگزاری مراسم با توجه به شیوع اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در غالب نقاط به صورت مجازی و در برخی شهرستان‌ها که شرایط بهتر و از سوی ستاد مجوز دارند برگزار می‌شود. و ما نیز در تولید لباس‌ها کوتاهی نکردیم و حدود ۳۰ هزار دست برای ارسال به کشورهای مختلف در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان تولید شد.
منافی پور افزود: همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام در اولین جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. این مراسم از شبکه‌های سیما و استانی به طور مستقیم پخش می‌شود. مراسم تهران از شبکه ۲ سیما از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ از امامزاده صالح (ع) تجریش به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها