مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر:

امسال همایش شیرخوارگان حسینی در ملایر برگزار نمی‌شود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: امسال نیز مانند سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و به‌ویژه خطر شیوع در بین کودکان، همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان ملایر برگزار نمی‌شود.

امسال همایش شیرخوارگان حسینی در ملایر برگزار نمی‌شود

حجت الاسلام روح الله نجفی از آغاز برنامه‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی همزمان با آغاز ماه محرم در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: حدود ۲۲۰ هیئت در شهرستان با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هر شب برنامه‌های عزاداری سید الشهدا(ع) را در فضای باز و به مدت دو ساعت برگزار می‌کنند.

نجفی به فعالیت ۱۵۰ مُبلغ در مساجد، حیسنیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در دهه اول ماه محرم اشاره و تصریح کرد: همچنین ۲۰ مبلغ اعزامی از شهر قم در روستاها و مناطق کم برخوردار شهرستان به تبیین قیام عاشورا و شعور حسینی بین مردم می‌پردازند.

وی بیان کرد: امسال نیز مانند سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و به‌ویژه خطر شیوع در بین کودکان، همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان ملایر برگزار نمی‌شود و هیچ هیئتی نمی‌تواند این مراسم را برگزار کند.

وی با تأکید بر اینکه تنها برپایی نماز جماعت در فضای سربسته مساجد انجام می‌شود، اضافه کرد: تمامی هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان موظف هستند که مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) را در مدت دو ساعت و با رعایت کلیه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مصوبه ستاد مقابله با کرونا در فضای باز برگزار کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها