معافیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی

با تصویب نمایندگان مجلس، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف شوند.

معافیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، با ماده 16 این طرح، با 192 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در موافقت کردند.

براساس ماده 16 این طرح؛ وزارت راه و شهرسازی با اعمال سیاست های تشویقی، مهندسان داوطلب برای ارائه خدمات فنی مهندسی در طرحهای حمایتی تأمین مسکن را معرفی کند.

همچنین در تبصره این ماده آمده است، مددجویان، معلولان و ایثارگران با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار برای یک واحد مسکونی معاف هستند و ما به التفاوت آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می‌شود.

همچنین در ماده ۱۸ اصلاحی طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن آمده است: در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و أخذ شناسه (کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

براساس این گزارش، با توجه به کار نمایندگان در زمینه تولید مسکن و تسهیلات آن دستگاه‌های اجرایی باید با قدرت و قوت اقدامات لازم را در حوزه مسکن آغاز کنند.

منبع: کمیته امداد

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خسن
    0

    من همه سازمان‌ها رفتم کمیته امداد هم رفتم همه گفتند دروغه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها