کارفرمایان بخشی از حقوق کارگران را پرداخت کنند

 مدیرکل امنیتی استان قم گفت: کارفرماها اگر می توانند، به نیروهای خود کمک کنند، اگر هم کار آنها تعطیل شده، می توانند بخشی از حقوق را به کارگران خود بدهند تا آن ها نیز در این روزها کارشان مختل نشود.

کارفرمایان بخشی از حقوق کارگران را پرداخت کنند

حسین امیری قمی با اشاره به راهکارهای مناسب برای سپری کردن این روزهای سخت افزود: این بیماری را همه مردم باید باور کنند، این بیماری از آنفولانزا بوده و اگر آن را جدی نگیریم قاعدتا سراغ ما می آید و درگیرمان کرده و برای خود و اطرافیان مشکلاتی را پدید می آورد.

او ادامه داد: برای برخورد با این ویروس لازم است که یک واقعیت را بپذیریم و آن رعایت اصول بهداشتی است، تاکید بر این است که خودمان مسائل بهداشتی را مراعات کنیم چون غفلت از این امر ضربات سهمگینی به خود و خانواده می زند.

مدیرکل امنیتی استان قم، رعایت حداقلی مسائل بهداشتی را ضروری دانست و مطرح کرد: از مردم تقاضا داریم که اولا کمتر به مراکز عمومی بروند، اگر هم به اقتضای شرایط در مکان های عمومی حاضر شدند، با رعایت اصول بهداشتی، سریعا کار خود را انجام داده و به خانه بازگردند.

او یادآور شد: همدلی روحیه جدانشدنی مردم ایران بوده و در ایام مختلف دیده ایم که عده ای در گوشه ای از کشور وقتی دچار مشکل شده اند، مردم به کمک آن ها شتافته اند.

امیری ابراز کرد: بسیاری از خیرین در این روزها با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند، اما با حداقل کمک ها می توانند از مردم کم توان اقتصادی دست گیری کنند.

او عنوان کرد: در این ایام عده ای از هم وطنان و مخصوصا کارگران از کار بیکار شده اند، از طرفی در آستانه سال جدید و شب عید هستیم و این روند احتمالا تا پایان فروردین ماه نیز ادامه پیدا کند، در این ایام تقاضا این است که افراد متمول از افراد کم بضاعت دستگیری کنند.

مدیرکل امنیتی استان قم تصریح کرد: در حوادث مختلف معمولا عده ای هستند که با کم لطفی به احتکار کالاها می پردازند، این بحث احتکار در ارتباط با این موضوع با هیچ توجیهی پذیرفته نمی شود و کسانی که در این زمینه فعال هستند، باید تلاش کنند که به مردم برای تامین نیازهای اولیه و بهداشت مانند ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی کننده یاری برسانند.

او بیان کرد: کارفرماهای ما اگر می توانند، به نیروهای خود کمک کنند، اگر هم کار آن ها تعطیل شده، می توانند بخشی از حقوق را به کارگران خود بدهند تا آن ها نیز در این روزها کارشان مختل نشود.

امیری تاکید کرد: برخی از دستگاه های استان در زمینه تعویق اقساط ورود کرده اند که بسیار ارزشمند است، مردم و خیرین نیز اگر این رویه را دنبال کنند، به امید خدا مردم این روزها را با سختی کمتری سپری خواهند کرد.

منبع: شفقنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها