دیدار 'ترامپ و اون' اولین گام برای ایجاد صلح است

نخست وزیر سنگاپور اعلام کرد: دیدار 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در سنگاپور اولین گام مهم در روند طولانی برقراری صلح پایدار و ثبات در شبه جزیره کره است.

وزارت امورخارجه سنگاپور با صدور بیانیه ای اعلام کرد 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور در گفت و گوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این دیدار را تاریخی و مهم خواند و گفت که سنگاپور برای برگزاری یک نشست موفقیت آمیز تلاش می کند.
وزارت امورخارجه سنگاپور در بیانیه خود به نقل از هسین لونگ افزود: این کشور تمام تلاش ها را برای برگزاری دیدار مهم و تاریخی دوجانبه رهبران آمریکا و کره شمالی دراین کشور انجام می دهد.
طبق این گزارش ، ترامپ نیز در این گفت وگوی تلفنی اظهار کرد پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه در چند ماه گذشته صورت گرفته است و امیدوار است این نشست به حل و فصل این مساله کمک کند.
هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور همچنین در گفت وگوی تلفنی روز گذشته خود از ترامپ برای دیدار از سنگاپور، شرکت در ششمین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا 'آسه آن' و سیزدهمین اجلاس سران شرق آسیا دعوت کرد.
پیشتر منابع خبری گزارش دادند : پس از دیدار تاریخی رهبران دو کره و همچنین آزادی سه شهروند آمریکایی کره‌ای تبار از زندان‌های کره شمالی، زمینه دیدار تاریخی رهبر این کشور با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فراهم شد.
رسانه های کره جنوبی از جمله خبرگزاری رسمی این کشور نیز به نقل از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گزارش دادند که سنگاپور محل نشست سران آمریکا و کره شمالی در روز 12 ژوئن (22 خرداد) است.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها