اصلاح‎طلبانی که در مقابل روحانی می‌ایستند / پایان ماه عسل اصلاح و اعتدال

اصلاح‎طلبانی که در مقابل روحانی می‌ایستند / پایان ماه عسل اصلاح و اعتدال

در حالی که کمتر از یک ماه تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده و روند ثبت‎نام از داوطلبان انتخابات ریاست‎جمهوری آخرین روز خود را نیز جمعی از چهره‎های منتسب به جریان اصلاح‎طلب و اعتدال قدم در ستاد انتخابات وزارت کشور گذاشته و در جهت حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری ثبت‎نام کردند.

به گزارش خبر فوری، در شرایط فعلی ثبت‎نام نامزدهای اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری در شرایطی صورت می‎گیرد که شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان یعنی اصلی‎ترین مرجع اصلاح‎طلبان از حسن روحانی به عنوان تنها گزینه خود نام برده است و هیچ گزینه دیگری را در کنار وی به عنوان کاندیدا و یا نامزد پوششی معرفی نکرده است.

حضور متعدد داوطلبان اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‎جمهوری شاید در مقطع فعلی که روحانی گزینه‎های سرسختی را در میدان رقابت در پیش دارد کمی نگران کننده باشد و شاید استراتژی نهفته باشد برای جریان اصلاح‎طلب که امروز گوی قدرت را از رقیب دیرینه خود یعنی اصولگرایان گرفته و در میدان انتخابات یکه تازی می‎کند از این رو باید منتظر ماند و دید صحنه رقابت انتخابات چه چیزی را برای این جریان سیاسی که در دولت روحانی جان تازه‎ای گرفت رقم خواهد زد.

در این مطلب بنا داریم نگاهی را نسبت به رویکرد نامزدهای اصلاح‎طلب که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری ثبت‌نام کردندانداخته و در جریان اهداف آنها برای ورود به این عرصه قرار بگیریم.

*عبدالحسین مقتدایی

عبدالحسن مقتدایی استاندارسابق خوزستان که چهره‎ای اصلاح‎طلب محسوب می‎شود امروز با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: اصلاح طلبان در انتخاب خود تعجیل کردند؛ به نفع کسی کنار نمی روم.

*محمد هاشمی

وی صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری شرکت کرد. هاشمی درباره حضور خود در انتخابات ریاست‎جمهوری گفت: برای پیگیری آرمان‌ها و اندیشه‌های برادرش در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است. برادر مرحوم آیت الله هاشمی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من با توجه به آرمان و اندیشه مرحوم هاشمی که اعتلای ایران، رفاه و آسایش برای مردم است، بر آن شدم از این طریق در حد توان خود، آرمان‌های ایشان را پیگیری کنم. وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم شما فردی بوده یا تصمیم جمعی خانواده مرحوم هاشمی بوده است، ‌اظهار کرد: این تصمیم، تصمیم جمعی خانواده ایشان است. هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع روحانی کنار خواهید رفت؟ تصریح کرد: این حرف‌ها برای کناره گیری زود است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که آیا شما با اصلاح طلبان هم مشورت کرده‌اید؟ گفت: با برخی افراد در این زمینه صحبت کرده‌ام که نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم. من هم مشورت داشته‌ام و هم به من تکلیف شده که در انتخابات حضور داشته باشم، زیرا صحنه‌های انتخابات بسیار حساس است و به من تکلیف شد که در صحنه حضور داشته باشم. وی با تاکید بر اینکه در انتخابات مستقل است افزود: ضرورت هایی وجود داشته که من کاندیدا شوم از جمله توصیه‌های مرحوم هاشمی. نظر ایشان این بود که با توجه به صحنه رقابت‌ها حتما لازم است بیشتر از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد و من بر این اساس وارد انتخابات شدم.

*مصطفی هاشمی‌طبا

هاشمی طبا روز پنجشنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری ثبت‌نام کرد. وی درباره دلایل حضور خود در انتخابات گفت: هر چند که روحانی اقدامات موثر و منطقی و عاقلانه ای در راه رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران انجام دادند اما باید اولویت های کشور تجدید نظر و بر اساس آن اقدامات انجام شود. وی افزود: اولویت این اقدامات حفظ سرزمین ایران و جمهوری اسلامی ایران و اصلاح کشاورزی کشور در راستای حفظ سرزمین است و رسیدگی به محرومان که برای این اقشار ، خانواده های بی سرپرست حداقل امکانات تامین شود. هاشمی طباء تاکید کرد: متاسفانه امروز افراد مختلف و کسانی که حتی در داخل نظام هستند خودشان را به عنوان اپوزوسیون مطرح می کنند و خدمات فراوانی که نظام جمهوری اسلامی به مردم کردند را نادیده می انگارند. وی بیان کرد: طبیعی است همه این کارها با طراحی و سیاست گذاری دولت و با حرکت جهادی و فداکارانه صورت می گیرد. همان طور که مردم با فدا کردن جان خود به حفظ ایران مبادرت کردند و حرکتی که رزمندگان کردند. وی در خصوص این که در صورت تایید صلاحیت به نفع چه کسی کناره گیری می کنید گفت: به نفع خودم.

*محمد زارع فومنی

وی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری شرکت کرد و تاکید داشت که به نفع هیچ جریانی صحنه انتخابات را ترک نخواهد کرد. فومنی درباره اینکه چه برنامه‎هایی را برای حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری درالویت دارد گفت: نظام اجرایی کشور را می خواهم تغییر دهم و به نسل دوم و سوم منتقل کنم. وی با بیان اینکه اصلاح طلبان درسال ٩٢ بین بد و بدتر رو انتخاب کردند، افزود: شورای عالی سیاست گذاری را مرجع اصلاح طلبان و تصمیم برای حضور کاندیداها نمی دانیم، مگر اصلاحات ارث پدری برخی افراد است بت هایی که در این زمینه وجود دارد باید شکسته شود. دبیرکل حزب مردمی اصلاحات همچنین گفت: اصلاح طلب افراطی را قبول ندارم بلکه اصلاح طلبی که در چهارچوب نظام و قانون باشد را قبول داریم، اقای خاتمی نتوانست در کشور نهادینه کند ولی بنده دنبال این هستم که اصلاحات را در کشور نهادینه کنیم.

*محسن غرویان

غرویان نیز روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات کشور حضور خود در انتخابات ریاست‎جمهوری سال 96 را به ثبت رساند. عضو شورای فرهنگی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی درباره حضور خود در انتخابات ریاست‎جمهوری گفت: راه و اندیشه های روحانی راه اعتدال است و بنده این راه را بهترین راه می دانم ضمن آن که از این اندیشه نیز حمایت می کنم از این رو در این مسیر اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

*مصطفی کواکبیان

مصطفی کواکبیان هم روز گذشته به همراه همسرش به خیابان فاطمی رفت. وی تاکید داشت که آمده که تا آخر بماند و نمی‌خواهد نقش نامزد پوششی اصلاح‌طلبان را بازی کند. به گفته خودش، با برخی بزرگان اصلاحات مشورت کرده و آنها گفته‌اند آمدنش منعی ندارد. دبیرکل حزب مردم سالاری معتقد است اگر میرسلیم تایید صلاحیت شود، او هم تایید می‌شود چون هر دو چهره‌های حزبی هستن.

*محسن رهامی

رهامی عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری ثبت‌نام کرد. وی با بیان اینکه مستقل کاندیدا خواهد شد، تاکید کرد که نامزد پوششی اصلاح طلبان نیست. رهامی در پاسخ به این سوال که آیا دیدار اخیرش با رهبری در رسیدن به این تصمیم تاثیرگذار بوده است؟، اظهار داشت: بی تاثیر نبوده است.

*اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‎جمهوردر آخرین دقایق عصر امروز در انتخابات ریاست‎جمهوری ثبت‌نام کرد. او جدی ترین نامزد اصلاح طلبان در انتخابات به شمار می رود. از وی به عنوان نامزد پوششی اصلاح‎طلبان در کنار روحانی برای حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری نام برده می‎شود. وی درباره علت حضور خود در انتخابات گفت: دراین دوره داطلب ریاست جمهوری نبودم اما اصرار گروه‌های اصلاح‎طلب و تحول خواه و برخی دوستان و مقامات باعث شد بپذیرم و ثبت نام کنم. جهانگیری خاطرنشان کرد: برنامه‌هایم را در وقتش اعلام می کنم. در این لحظه می‌توانم تأکید کنم برای رساندن ایران به جایگاه واقعی و شایسته خودش در منطقه و جهان هیچ‌گاه وضعیت اینقدر مهیا نبوده است. باید عافیت‌طلبی را کنار گذاشت همه مردم به صحنه بیاید تا آرامش و پیشرفت را با هم داشته باشیم.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حمید تاجیک
    0

    انشااله به امید پیروزی وموفقیت اقای روحانی

  • محسن
    0

    جالبه ها! البته قطعا آنقدر آگهی دارم که بفهمم شما هوادار طیف کمی ملایم تر اصولگرایان هستید اما فقط لازم دانستم خاطر نشان کنم که با عناوین و تیترهای هیجانی سعی بر تشویش اذهان عمومی نداشته باشید چراکه همگان واقفند تعداد کاندیداهای جدی اصلاحات نصف اصولگرایان هم نیست. بیست و یک کاندید جدی اصولگرا کجا و هشت کاندید از جانب اصلاح طلبان کجا؟!

  • محمد یوهانی
    0

    خوبه که رسانه آزاد و بی طرف باشه و دودستگی در کشور ایجاد نکنه فکر نکنین به سایت شما میگم اصلااااااااااا.... در نهایت به هیچکدام از این سیاستمدارها اعتماد نباید کرد این کاری که شما میکنین خیانت به ملت است حالا اگه رسانه ای آزاد هستی پیاممو بزار

  • فرزین
    0

    زنده باد دکتر روحانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها