ژاپن و چین به دنبال احیای روابط دوجانبه

وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد که کشورش و چین این شانس را دارند تا مسئولیت حوزه اقتصادی را در برهه‌ای از زمان به دست بگیرند که جهان با بی ثباتی روبه‌رو است.

ژاپن و چین به دنبال احیای روابط دوجانبه

تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در پکن به بررسی روابط اقتصادی بین دو کشور پرداخت؛ روابطی که در سال گذشته میلادی بهبود یافته است.

این اظهارات از سوی وزیر خارجه ژاپن در حالی مطرح شده که فشارهای تجاری از سوی آمریکا، دو کشور را به سمت یافتن بازارهایی جایگزین سوق می‌دهد.

وی ادامه داد، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین قرار است در سال جاری به ژاپن سفری داشته باشد. سفر شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به چین در پاییز گذشته میلادی نخستین سفر رسمی از سوی یک رهبر ژاپن به چین طی هفت سال گذشته محسوب می‌شود.

روابط بین دو کشور در سال‌های گذشته به دلیل مناقشات حل نشده مربوط به جزایر مورد مناقشه متشنج بود اما از زمان بهتر شدن اوضاع، سرمایه‌گذاری و امور تجاری بین دو کشور رونق بیشتری یافته و کمپانی‌هایی از دو کشور به بررسی پروژه‌های مشترک در یک کشور ثالث همچون تایلند می‌پردازند.

وزیر خارجه چین گفت: با وجود آن که اوضاع کنونی اقتصاد پیچیده و در حال تغییر است، همکاری اقتصادی بین دو کشور در مسیری مستحکم و قاطع در حال پیشروی و بهبود است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تعرفه‌های گمرکی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از ژاپن اعمال کرده و نسبت به اعمال تعرفه بر روی خودرو نیز تهدید کرده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها