سازمان بهداشت جهانی: شرایط برای بازگشت آوارگان سوری دشوار است

یک مقام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: فرآیند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به طور تدریجی در حال انجام است اما مشکلات زیرساختی از جمله فقدان شرایط انسانی مناسب در این کشور این فرآیند را با دشواری مواجه می‌سازد.

سازمان بهداشت جهانی: شرایط برای بازگشت آوارگان سوری دشوار است

الیزابت هاف، نماینده سازمان بهداشت جهانی در امور سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، اظهار کرد: بازگشت آوارگان سوریه به شهرها و روستاهایشان دشوار است زیرا در این مناطق دسترسی به خدمات و زیرساخت‌های اساسی مشکل است. در این مناطق اغلب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خارج از دسترس هستند زیرا به طور کامل یا بخشی از تأسیسات خود را در جریان جنگ از دست داده‌اند.

او ادامه داد: علاوه بر این، زیرساخت لازم به لحاظ مراکز آموزشی نیز مهیا نیست. از این رو، بدون تأمین خدمات و زیرساخت‌های لازم، امر بازگشت برای سوری‌ها آسان نخواهد بود.

هاف گفت: در حال حاضر، در شمار قابل توجهی از بیمارستان‌های فعال در سوریه کمبود تجهیزات پزشکی به چشم می‌خورد.

او تصریح کرد: مجموع بیمارستان‌های عمومی فعال در سوریه ۸۵ مورد است که این تعداد هم در تأمین دارو و تجهیزات مشکل دارند.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به کمپ آوارگان رکبان در حال انجام است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در امور سوریه در این باره تصریح کرد: ما تاریخ مشخصی برای تحویل این کمک‌ها نداریم اما سازمان ملل متحد روی این موضوع کار می‌کند و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

او بیان کرد: ما بیش از ۹ تن تجهیزات دارویی و درمانی به این کمپ کمک کرده‌ایم که این کمک در چارچوب دومین بسته انسان‌دوستانه بوده است. علاوه بر این سازمان بهداشت جهانی خدمات دیگری را در حوزه واکسیناسیون و رسیدگی به کودکان انجام می‌دهد.

این مقام سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: وضعیت بهداشتی در این کمپ با توجه به کمبود پزشک هشداردهنده است.

هاف در این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی امید دارد که دست‌کم نیمی از ۱۴۰ میلیون دلار مورد نیاز برای کمک به سوریه را در سال ۲۰۱۹ دریافت کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها