قدردانی رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی از نقش موثر ایران در مبارزه با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با حضور در کاخ ریاست جمهوری و دیدار با میلوراد دودیک رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی هرزگوین به تشریح مواضع کشورمان در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و روابط دو کشور پرداخت.

قدردانی رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی از نقش موثر ایران در مبارزه با تروریسم

میلوراد دودیک رئیس دوره ای شورای ریاست جمهوری بوسنی هرزگوین در دیدار با سفیر کشورمان گفت: ایران به‌عنوان کشوری بزرگ و تاریخی شناخته شده است و ما از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح استقبال می‌کنیم.

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با اشاره به توافقنامه هسته‌ای ایران با کشورهای طرف قرارداد اضافه کرد: من همواره پیگیر مذاکرات هسته‌ای ایران و توافق حاصله بوده‌ام .

دودیک با قدردانی از نقش موثر ایران در مبارزه با تروریسم افزود: دولت و ملت بوسنی و هرزگوین می‌دانند که اگر ائتلاف ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه نبود، شکست داعش تا کنون محقق نشده بود.

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی هرزگوین با قدردانی از پیام تبریک دکتر روحانی رئیس جمهور و اظهارات سفیر کشورمان اضافه کرد: از رویکرد متوازن جمهوری اسلامی ایران در تعامل با همه اقوام بوسنی و هرزگوین قدردانی می‌کنم و آمادگی خود را برای همکاری در همه زمینه ها اعلام می نمایم.

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با تبریک موفقیت دودیک در انتخابات اخیر بوسنی و هرزگوین افزود: پیام تبریک دکتر روحانی رئیس جمهور ایران اولین پیام تبریکی بود که بلافاصله بعد از مراسم تحلیف برای اعضای جدید شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین منتشر گردید.

حیدری با اشاره به بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با حضور میلیونی خود در مراسم ۲۲ بهمن فقط پیروزی چهل سال قبل را جشن نگرفت بلکه همه موفقیتها از جمله کامیابی اش در خنثی سازی توطئه های متعدد آمریکا همچون پروژه های ایران هراسی، حمایت از گروههای تروریستی و اعمال تحریمهای غیرقانونی و ظالمانه را جشن گرفت.

سفیر کشورمان اضافه کرد: نگاهی به تحولات چند سال اخیر بخوبی نشان میدهد که پدیدآورندگان و حامیان گروههای تروریستی همچون داعش بدنبال تغییراتی وسیع در خاورمیانه بودند و کشوری که با الهام بخشی به سایر ملتهای منطقه و حمایت مقتدرانه از آنان مانع تحقق نقشه های آمریکایی شد جمهوری اسلامی ایران بوده است.

حیدری با اشاره به خروج غیرقانونی دولت ترامپ از توافق هسته ای اضافه کرد: دولت آمریکا با اتخاذ رویکردهای ناقض حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت ، تحریم‌های ظالمانه ای را علیه ملت ایران وضع کرده است که به ادعای خودشان در تاریخ سابقه ندارد ولی به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی شکستی که بانیان تحریم متحمل خواهند شد نیز بی سابقه خواهد بود و اینگونه فشارها نتیجه ای جز بی اعتباری برای آمریکا به ارمغان نخواهد آورد.

محمود حیدری با ارائه گزارشی از فعالیتهای سفارت کشورمان افزود: رویکرد پایدار جمهوری اسلامی ایران حمایت از ثبات در بالکان و استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه همه اقوام بوسنی هرزگوین است و دست دوستی ملت ایران به سوی همه اقوام بوسنیایی گشوده است.

طرفین در این دیدار بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در تمامی حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید کردند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها