عیدی کارکنان دولت ۱۰ میلیون ریال تعیین شد

هیأت وزیران میزان پاداش آخر سال (عیدی) کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاههای اجرایی مشمول قوانین خاص را تعیین کرد.

عیدی کارکنان دولت ۱۰ میلیون ریال تعیین شد

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، میزان پاداش آخر سال (عیدی) کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاه­های اجرایی مشمول قوانین خاص را تعیین کرد.

هیأت وزیران به دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاه­های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) اعضای هیأت علمی دانشگاه‌­ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ۱۰ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۷ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه­های اجرایی پرداخت کنند.

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۷ بوده و در هر حال میزان عیدی این­گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق­های بازنشستگی کشوری، سارمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ده میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب‌­نامه، تمام وقت محسوب می­شود و معلمان حق‌­التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب‌­نامه خواهند بود.

شرکت های دولتی موظفند از پرداخت هر نوع مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیأت مدیره خودداری نمایند و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت‌ها مکلفند نظارت لازم در این خصوص اعمال کنند.

آغاز بررسی لایحه شفافیت

بررسی لایحه شفافیت در هیأت دولت آغاز شد. این لایحه با اهدافی همچون ارتقای اعتماد عمومی و افزایش سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، ارتقای سطح شفافیت و حمایت و تقویت آن، شفافیت در تمامی حوزه ها، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و ایجاد ظرفیت پاسخگویی و نیز تحقق اقتصاد سالم و پویا تهیه شده است.

لایحه مذکور اکثر حوزه های امور عمومی اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به صورت یکپارچه در برمی گیرد. رویکرد پیشگیرانه و تأکید بر جنبه های اعلامی موضوع، پیش بینی احکام یکپارچه و واحد برای تمامی اشخاص مشمول و تأکید بر ابعاد فرهنگی شفافیت (به دور از چارچوب های تنگ و خشک حقوقی یا قضایی)، از مهم ترین ویژگی های این لایحه هستند.

تصویب آیین نامه اجرایی قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون لغو ضرورت تصدیق رسمی اسناد دولتی بیگانه

هیأت وزیران در ادامه، آیین نامه اجرایی قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون لغو ضرورت تصدیق رسمی اسناد دولتی بیگانه (آپوستیل) را به تصویب رساند.

دولت این تصمیم را با توجه به ضرورت لازم الاجرا شدن کنوانسیون، یکسان سازی شکلی تایید تمامی اسناد در قالب صدور برگ نمونه تاییدیه، حصول اطمینان از اصالت و اعتبار اسناد رسمی و بالا بردن امنیت اصالت آنها و تسریع در تأیید اسناد از طریق فرآیند مبتنی بر کنوانسیون اتخاذ کرد.

از جمله مزایای الحاق به کنوانسیون مذکور می توان به روان سازی و کوتاه کردن روند تأیید و اعتباربخشی به اسناد رسمی، فراهم آوردن مکانیسمی برای شناسایی و تشخیص ساده هرگونه جعل، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های مترتب بر تصدیق اسناد و جذب سرمایه گذاری خارجی و جلوگیری از خروج ارز از کشور اشاره کرد.

آیین نامه یاد شده شامل اسناد مشمول آیین نامه، نحوه تأیید و پذیرش اسناد بیگانه در کشور، چگونگی تأیید اسناد داخلی و سایر مقررات مربوط می باشد.

تصویب یکی از آیین نامه های اجرایی قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور

هیأت دولت همچنین آیین نامه چگونگی ایجاد واحدها و شعب آموزش عالی با مشارکت دانشگاه های معتبر بین المللی و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی- کاربردی در داخل کشور در چارچوب سیاست های شورای عالی انقلاب فرهنگی و نحوه سرمایه گذاری مشترک، تسهیل تعاملات ارزی و تردد اعضای هیأت علمی و دانشجویان، آیین نامه اجرایی موضوع این بند را به تصویب رسانید.

این آیین نامه برای دستیابی به اهداف زیر تدوین شده است:

الف- حرکت در مرزهای دانش و تبادل نظام‌مند دانش نوین

ب- ارتقاء سطح عملکرد کیفی مؤسسه

پ- توسعه خلاقیت و نوآوری در کشور با بهره گیری از ظرفیت های بین المللی

ت- قرار گرفتن مؤسسه در چرخه بین المللی تبادل دانش و اثرگذاری بر آن

ث- گسترش دیپلماسی علمی و فناوری

ج- اجرای تمهیدات لازم برای گردش نخبگان

تصویب یکی دیگر از آیین نامه اجرایی قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه

هیأت وزیران در ادامه کلیه شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای وابسته و تابعه به استثنای صندوق های بیمه و بازنشستگی را موظف نمود به منظور حمایت از پژوهش های مسأله محور و تجاری سازی پژوهش و نوآوری، معادل حداقل سه درصد از سود قابل تقسیم سال قبل خود را برای مصرف در امور تحقیقاتی و توسعه فناوری در بودجه سالانه، زیر نظر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری منظور نمایند. در این راستا هیأت دولت آیین نامه اجرایی این بند را تصویب کرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 82
  • ناشناس
    0

    دولت با این پرداختها خجالت نمی کشه آخه این پول تنقلات هم میشه ؟

  • سعید
    0

    اگر وزرا هم همین مقدار میگیرند عالیه . چون هممون باهاش ده تا دونه پسته می خریم.

  • جوانی که پیر شده
    0

    آنها کار دارند ماهیانه دارند به اونهایی که نه کاری دارند نه چیز دیگر بلکه مستاجر و گرانی تورمی که ده میلیون برابر هم بشود باز می گویند تورم منفی بوده در این شرایط به آنها رسیدگی کنند بهتر است تا این که چاق ها چاقتر و لاغرها لاغرتر بشوند

  • سید جواد
    0

    من که با این پول میرم یه سفر دور دنیا البته منظورم به دور تهرانه بعدش هم یک کیلو میوه میخرم به عنوان دکور میزارم جلوی مهمونا روش هم مینویسم هرگونه خوردن پیگرد قانونی داره.بعد هم چندتا قرص وامپول خواب اور به خانواده میدم بزنن وبخورن تا اخر ماه از خواب بیداربشیم چون همون روز اول پولا تمومه .وباید کاسه گدایی دستمون بگیریم

  • سینا غفاری
    0

    با این عیدی فقط میشه برای یه بچه لباس خرید. خودمون دیگه هیچی نه بپوشیم نه بخوریم. کارمندی که با حقوقش فقط خرج خوراکش تامین میشه شب عید با یک میلیون تومن باید چیکار کنه؟ آجیل که نمیخریم ، لباسم نمیتونیم بخریم چون لباس دوتا بچه که شامل شلوار و کفش و پیراهن میشه یک تومنو پر میکنه برای خودمون چیزی نمیمونه. گوشت و مرغ و ماهی برای مهمونی عید از کجا بیاریم؟ با این اوضاع صله رحم دیگه حرام شرعیه

  • بازنشسته درمانده
    0

    با این مبلغ پاداش عید هیچی نمیشه خرید . این شندرغاز را به آقای نوبخت بدید شاید بتونه لوازم عید را برای خودش بخره

  • مهذ
    0

    کاش روزی برسد که مسؤلین ایران که چنین تصمیمی می‌گیرند نسل های بعدشان به درد نیازمندان گرفتار شوند و خودشان هم به مرگ غیر طبیعی بمیرند

  • احمد
    0

    کدوم کار دولت با مسائل اقتصادي واجتماعي وفرهنگي روز مطابقت داره ، که اين يکي داشته باشه

  • فرشادرضائیان
    0

    واقعا حقوق پرسنل کمه اصلاعادلانه نیست

  • صادق ملکی
    0

    چه بگویم که مرا، نبوَد ذوق سخن...

  • كمال روشني
    0

    سلام خسته نباشين واقعا دمشون گرم خيلي هم زياديه ؛ حكيمي گفت همين كه گوشت ١٠٠ هزارتوماني و مرغ ١٤ هزارتوماني هست بايد خدا رو شكر كنيم و ممنون دولت باشيم پس روحاني مچكريم ؟!

  • خدایا به دادملت برس
    0

    وای خیلی زشته عیدیه کارمندازخجالت جلومهماناآجیل نخره

  • ولی الله دلشاد
    0

    واقعا" خجالت اوره مگه میشه دریک کشورویک نظام پرداخت اینقدرتبعیض وبی عدالتی باشه شاغلین تامین اجتماعی که ازهمه امکانات وسبدکالای شرکتها برخوردارهستند عیدی تاسقف سه ملیون ششصدهزارتومان دریافت بکنند ولی بازنشستگان همان صندوق که بازنشسته هستندوحداقل حقوق میگیرند وازهیچگونه مزایایی غیرازحقوق برخوردارنیستندوصاحب عروس وداماد بوده وباانواع و اقسام بیماری دسته ووپنجه نرم میکنند مبلغ هشتصدهزار تومان عیدی بگیرند اخه این انصافه !؟

  • علی
    0

    فقط میتونم بگم متأسفم واسه خودمون

  • علی اصغرمحمدی
    0

    عامو برید خودتون و مسخره کنید افتضاح افتضاح. قبلا یادمه یه سکه بهار آزادی عیدی میدادن حالا پیشرفت کردین 1میلیون... خجالت بکشین ترابخدا با این گرونی 1تومان چیکار میشه کرد

  • اسکندری از بوشهر
    0

    خداراشکر دیگه ما با کم عادت کردیم

  • علی
    0

    روی اینهاازسنگ پای قزوین هم بدتره خجالت هم خوب چیزیه شرمتان باد

  • دانیال
    0

    ای کاش با دلاری که شده ۱۲۰۰۰ تومن مقایسه مکردن بعد بعد عیدی و حقوق میدادن

    نظرات شما -
    • شهناز
      0

      مثل همیشه حقوق وعیدی ودستمزدها به ریال محاسبه میشه..... اما هزینه بنزین وکالاها به دلار

  • وحيد
    0

    اين مبلغ پول تحت عنوان عيدي آيا به اندازه ي خريد يك جفت كفش آقاي رئيس جمهور هست ؟!

  • احمد
    0

    پول سه کیلو پسته وبادام! واقعا متاسفم فقط همین

  • اکبر
    0

    خب کارگر ساده چی اخه شما یک میلیون میگیرید ما چی

    نظرات شما -
    • شهناز
      0

      برادرم موضوع کارگر وکارمند نیست مشکل برای تمام حقوق بگیرا هست مسئله اصلی اینه که این پولها دوای درد جامعه کارگر وکارمند نیست. همین دیگه با دوزار تفاوت بین خودمون اختلاف ایجاد میکنن

  • حسین کریمی
    0

    واقعا باید برای این کشور تاسف خورد هر روز بدتر از دیروز

  • بی نام
    0

    امیدوارم تمام این مسولین به روزهای سخت این مردم گرفتار بشن و نتونن راحت جون بدن و بمیرن

  • سید محمد حسینی
    0

    متاسفانه دولتمردان هیچ وقت شناخت دقیق و درستی از نیازهای مردمان خودشون نداشتند.فاصله بین مردم و مسئولان بیشتر از اینهاست

  • علی نظری
    0

    با سلام و ممنون از اینکه در این خصوص نظر کارمندان رو پرسیدین نه مسولین کارمندان با تورم 300 درصد یک میلیون رو چه جوری خرج کنند؟؟؟؟ خود مسولین میتونن در این خصوص یه برنامه ریزی دقیقی ارائه بدن که ما واقعا نمی دونیم با این پول و این تورم کجای زندگیمون بیاریم یه جوونی که تازه ازدواج کرده چقدر باید به پول پیش خونه چقدر باید به کرایه خونه چقدر برای خرید مایحتاج زندگی چقدر برای خرید وسایل عید کنار بزاره تا شرمنده خانوادش نشه ممنون میشم این رو داخل کانال تون درج کنین و یه مسول پاسخگو باشه نه ماشین میخوایم نه دلار فقط میخوایم به عنوان یه شخص تحصیلکرده که 19 سال برای تحصیل کارشناسی ارشدش هزینه کرده زندگی آروم و بدون حاشیه ای داشته باشیم. با سپاس از شما

  • ایرانی بی آینده
    0

    پرسیدن داره به نطر خودتون با این پول چکار میشه کرد با این وضع قیمتها.... آهان ببخشید یادمون رفت به قول آقای وزیر نه عزیز باید خدارو شکر کنیم که همه چیز برای تماشا وحسرت خوردن هست

  • بي نام
    0

    با توجه به تورم ١٠٠٠درصدي ده ميليون تومن هم كمه

  • رضوان نسب
    0

    واقعاً چرا باید اینجور باشه خیلی کمه... بابا یعنی چی 1میلیون پاداش... چرا؟؟؟

  • م.م
    0

    با سلام.بنده یکی از کارکنان نیروی انتظامی هستم که از شهر و دیارم اومدم استان عملیاتی، با این اجاره های کلان و نرخ تورم و گرونی سر به فلک و چهار نفر افراد تحت تکفل و بچهای محصل،دارم با حقوق دومیلیون و پانصد دارم زندگی رو میچرخونم بخدا دلم به این عیدی آخر ساله که خرید نکنم و حداقل بتونم به زخمی بزنم حالا با این همه گرفتاری و مشکلات آدم حرف این یک میلیون رو میزنه؟خواهش میکنم پیام رو حتما به گوش عزیزان برسونین ،واقعا دست این مسئولین درد نکنه که ولخرجی میکنن???

  • ...
    0

    روحانی و کابینه ش خودشونو مسخره کردن یا مردم رو!!؟ صددرصد مردم رو ....چون میخوان بااین عیدی مثلا"'بگن که تورم کمرشکن که از بلایای مصنوعی و ساخت دست خودشونه اتفاق نیافتاده و چیزی نشده و همه چی امن و امان و سرجاشه دقیقا مثل 200هزارتومنی که باهزار منت میخوان بدن ک پول دوکیلو گوشته و بگن یعنی یکم اجناس گرون شده ماهم جبران کردیم!واقعا سرشونو بالا بگیرن چون شرم آوره براشون بین ما و این کابینه ی نامرد فقط خدا باید قضاوت کن حق مردم این نبود که سرشون میارن....

  • شهرام
    0

    سلام بنظرم باید به همه بدن نه کارمندان تنها اونایی که دستشون نه به کمیته نه کارمندن چرا حقشون ضایع بشه این کار عادلانه نیست

  • majid maleki
    0

    اگر همه کارمندان دولت یک میلیون بگیرند !!!که این گونه نیست من حرفی ندارم

  • پرستو اسدی
    0

    بنده بازنشسته نیرو مسلح با حقوق زیر ۳ میلیون تومان . مستاجر هستم و به دلیل مشکلات معیشتی ناچار شدم ۵ میلیون تومان وام بگیرم که متاسفانه ظرف دو ماه تمام شد . لطف کنید در مورد عیدی یارانه ای در نظر نگیرید مگه شما با وضعیت معیشتی مردم آشنا نیستید مگه از قیمت ها و اوضاع حال حاضر آشنا نیستید ؟

  • هومن آروین
    0

    مــــــــــــــژده!!! پول دوازده بسته پوشک بچه میشه این عیدی آاااااااخ جووووون پوووووشک!!!

  • ایمان اصلاحی
    0

    واقعا باعث خوشحالیه این مقدار ولخرجی

  • خوشبين
    0

    باتوجه به تورم ميزان پاداش بيش از حد انتظار است

  • سعید
    0

    با این یک میلیون واقعا چی میشه خرید برا دو تا بچم لباس بخرم و یا خانومم و یا خودم برا وسایل شب عید چه کنم واقعا این اقدامات دولت چه معنی جز ایجاد تنش و نارضای کردن ملت رو میده خدا روزی دهنده فقط خودتی خدایا خودت لعنت کن هرکسیو که داره به ملت فشار میاره

  • غلامرضا سعیدی
    0

    من واقعا برای این دولت بی خیال متاسفم با این مبلغ عیدی چی میشه برای شب عید خرید میوه شب عید هم نمیشه خرید

  • یعقوب مرادی
    0

    با سلام با این یک میلیون برای دخترهام وپسرهام وعروسام ودامادهام چکار کنم ؟

  • زارعي مختار
    0

    اگر به موقع بدن وجلوی حسابم بخاطر ضمانت مسدودنباشه خیلی عالیه حداقل دیرکرد یکی از وام های خود را می دهم تا عید هم خدابزرگه به لطف برنامه ریزان اقتصادی مخصوصا وزیر زحمت کش آموزش وپرورش که هیچی کم کم نذاشته برا فرهنگیان

  • امیرعلی علوی
    0

    بااین همه گرونی وبی بندباری اقتصادی که تواین مملکت به راه انداختن با این افزایش قیمت های۳۰۰درصدی این رقم عیدی بلکه حقوق وسایر درآمدهای مردم جوابگوی اون نیست هرچنداین همه گرونی که بنظر هم عادی نمیاد برای فشارآوردن به مردمه برای رسیدن به هدفهای خودشونه اینها که اینجورمشکلاتی رودرک نمیکن برن همون جشن تولدبرای خودشون بگیرن. مردمم خدایی دارنِ خونه دولت ظلم خراب.

  • جانثاری
    0

    ای کاش اعضاء هیئت دولت که این میزان عیدی را مصوب نموده اند،خود با همین رقم هزینه های عید را تامین کنند!!!!

  • علی نامور
    0

    عجب. 10 میلیوووون ریاااااال!!! چقدر پول!! فقط یه سوال چطوری حساب کردن به این مبلغ رسیدن؟؟؟؟ تورم300 درصدی، دلار 12 تومنی، مرغ 14 تومنی، گوشت 80 تومنی و.... !!! اینا اصن تو این مملکت زندگی نمیکنن به مولا. فک کنم اصن از وضع زندگی مردم هم خبر ندارن! مسئولین کاخ نشین ، لاکچری ،آقا زاده ها و غیره. حیف این همه شهید و جانباز دادیم. بی چاره مردم.

  • a n
    0

    واقعا این رکوردتون تو تاریخ ثبت میشه که چجوری با این همه منابع فقری به این کستردگی به وجود اوردین. شماها لیاقت ندارید .همه رو به بدبخت کردین خدا از سر تقصیراتتون نگذره انشالله. به من باشه غاز هم نمیدم شما بچرونید چه برسه به مملکت رو بخواین مدیریت کنین.

  • حسین زاده
    0

    همانگونه که آقای قاضی زاده هاشمی گفتن، هدف دولت ایجاد نارضایتی در مردم است. از وضعیت گرونی، سهمیه بندی گوشت و بنزین و بازی با مایحتاج زندگی مردم کاملا مشخصه...والسّلام

  • Hoseini
    0

    با سلام خیلی خیلی کمه .

  • ناشناس
    0

    یک میلیون تومان عیدی هم اکنون ارزش یک ربع سکه را دارد یعنی یک چهارم مبلغ عیدی دهه شصت است . لطفا انسانهای با انصاف بگویند با قیمتهای آزاد چند برابر امروز هم وطنان کارمند با این مبلغ چه می توانند بخرند؟؟؟!!!

  • محمد بهادری
    0

    پاداش آخر سال روبا توجه به وضعیت بازار دریک خانواده ۶نفری چگونه خرج کنیم .یکی می گفت جلو آینه بزار احساس میکنی دوتومنه شاید تونستی دم عیدی یه آجیلی بگیری!

  • سید مهران شروفی
    0

    سلام مبلغ عیدی پایان سال نسبت به تورم بسیار ناچیز بیشتر جنبه طنز داره تا پاداش آخر سال

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خواستن یک کم اخر سالی بخندیم.قدر بدونین

  • سحر نوجامه
    0

    باز شما حقوق میگیرید اونایی ک کارگرن و کارفرما اونم نمیده و یا بیکارن با این گرونی اونا چی بگن ؟

  • جاسم عيداني
    0

    باسلام وتشکر بابت نظر خواهي درخصوص ميزان عيدي سال نودوهفت ، مبلغ يک ميليون تومان بسيار ناچيز است وپاسخگوي خريد شب عيد باتوجه به تورم حاکم بربازار نميباشد ضمنا در خصوص افزايش مستمري حقوق بازنشستگان در سال نودوهشت مسئولين محترم صندوقها درصد افزايشي را بميزان نرخ تورم سال نودوهشت با بينش صحيح و عادلانه لحاظ نمايند.

  • Mohammad ali yousefi
    0

    سلام اگر آقای وزیر بود می گفت از اسم پاداش و عیدی مشخصه ، اجباری در پرداخت آن نیست بروید خدا را شکر کنید که حقوقتان را پرداخت می کنیم !!!

  • علیرصا نایینی
    0

    زحمت کشیدن با این عیدی دادنشون بیان یک خانواده ۶ نفره بازنشسته که بچه هاش رفتن هر کدام سه نفر برگردنند چگونه میتواند حداقل عیدی به اینها بدهند اجیل و شیرینی و میوه پیشکش من نمیدونم اونی که تصمیم میگیره اینجا زندگی نمیکنه مرع کیلو ۱۳/۷۰۰ و کوشت کیلویی ۱۱۰۰۰۰ تومن این عیدی هم نمیدانند لااقل میگیم ندادند

  • Azi
    0

    میگم یادشون رفت به اقشار محترم اختلاس گران و رانت خوارن هم عیدی و پاداش تخصیص بدن

  • گومز
    0

    واقعا خسته نباشن،یه وقت خسته نشن این مسیولین اخه خیلی زحمت میکشن اخه یه تومن به کجا میرسه با این وضع بازار ،هرروز هرروز دارن همه چیو گرون میکنن

  • kasra
    0

    خجالت اوره پول دو سه کیلو اجیله فقط پس مهمان چی رفت امد چی خرید لباس واسه بچه ها چی حالا خودمون قید لباسو میزنبم بچه ها که نداری نمیفهمن توی سال یکبار میتونستیم مسافرت بریم که به لطف اقایون باید داغش بدلمون بمونه ..بازهم ما خدایی داریم

  • محمدجابری
    0

    باسلام گناه ما که حقوقمان بالای سه میلیون است چیست؟نه سبد کالا میدن نه بسته حمایتی میدن بابا بخدا ما بازنشسته آموزش پرورش دارای چند دامادونوه و عروس حقوقمان کفاف زندگی را نمیده دانشجو دارم و,,,, این انصاف نییست

  • ایلیا آریایی
    0

    باسلام خجالت هم معنای خودشو از دست داده چنان با ذوق دهن پر میکنن میگن یک میلیون که خودشون هم به خنده دار بودن گفته هاشون توجه نمیکنن .اشکال نداره حداقل اتفاقی که از بیاناتشون میفته اینه که تعدادی از انسان هارو تو این شرایط سخت خنده میندازن بازم گلز به گوشه جمالشون التماس تفکر

  • اصغرازارع
    0

    باسلام‌اگر‌بیست‌برابراین‌مبلغ‌را‌هم‌بدهند بااین‌وضعیت‌اقتصادی‌وتورم‌برای‌ما‌بازنشستگان هیچ‌فایده‌ای‌ندارد

  • مرگ بر....
    0

    با روحانی تا 1400

  • کارگر ساده
    0

    شما عوامل خبر فوری رو به خدا میسپارم ان شا الله خداوند خودش جوابتون رو بده که بدبختی های ما برای شما شده خنده دار خجالت بکشید یزیدی ها...

  • ناشناس
    0

    نیم کیلو اجیل با یه جوراب میشه خرید

  • ف خ
    0

    وقتی اداره کشور بیفته به دست یه عده ادم پیر وپاتال وبیسواد نبایدم بتونن کشور رو اداره کنن اخه با این گرونی این یه میلیونو کجای دلمون بزاریم مسیولین خودشونو به خواب زدن

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند همه کسانی را که حق را پایمال می کنند

  • سیروس
    0

    با این پول حتی نمی شه یه تولد ساده گرفت چه برسه به اینکه بخوای تو کاخ سعد آباد تولد بگیری

  • ا.م
    0

    یه تومنو واسه کدوم بچه م لباس بخرم شب عید چی بخوریم مسافرت که هیچ خدایا خودت از خزانه خودت بهمون بده یعنی شما هیات دولت عزیزبا همین یه تومن زندگی میکنید خدایا خودت کمک کن یعنی احساس بچه های ما نیاز بچه های ما به دوات مربوط نیست خدارو شکر با این اوضاع ما حروم نمیخوریم خدایا شکرت خدایا شکرت خدایا شکرت که سفرمون حروم توش نیست

  • محمد
    0

    منِ معلم بعد از بیست ودو سال اجاره نشینی ،وکرایه منزل هنوز جای پرسیدن واقعی رو از این مسائل جستجو میکنید؟از خبرفوری میخوام حداقل نظر بدهند ببینند اقای نوبخت خودش چقدر حقوق میگیرند واز کجا ها؟؟؟؟

  • م خ
    0

    ﺳﻼﻡ ﺧﺪاﺭاﺷﻜﺮﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ ﭼﻮﻥ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻴﻢ ﻳﻚ ﺭاﻥ ﻣﺮﻍ ﺑﺨﺮﻳﻢ اﻣﺎﺁﻥ ﺑﻴﭽﺎﺭﻩ ﻫﺎﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺭاﻩ ﺩﺭﺁﻣﺪﻱ ﻧﺪاﺭﻥ ﺑﺎﭼﻨﺪﺗﺎﺑﭽﻪ ﺑﺎﻳﺪﭼﻜﺎﺭﻛﻨﻦ?!!!!!!!اﮔﺮﻳﻜﻲ اﺯﻣﺴﻮﻟﻴﻦ اﺯﻛﺎﺧﺸﻮﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻲ ﺭﻓﺘﻦ ﻳﻚ ﻛﻴﻠﻮﮔﻮﺟﻪ ﻣﻲ ﺧﺮﻳﺪﻥ ﻣﻲ ﻓﻬﻤﻴﺪﻥ ﭼﻪ ﺧﺒﺮﻩ? !!!! ﭘﻮﻝ ﻫﺎﻱ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩﻱ ﺣﻖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺪﺑﺨﺖ ﺗﻮﺟﻴﺒﺎﻱ اﻭﻧﺎﻳﻪ ﺩﻳﮕﻪ ﭼﻂﻮﺭﻱ ﺑﻪ ﻓﻜﺮﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﺷﻦ? !!! ﻳﺎﻣﻬﺪﻱ ﻭﺿﻊ,ﻣﺮﺩﻡ ﺭاﺑﺒﻴﻦ ﻭﺑﻴﺎ

  • عیدی
    0

    این ک عالی هس میشه باهاش دو کیلو پسته خرید ☺ آقای روحانی هم دعوت میکنیم ?

  • م گل
    0

    باسلام چه پاداشی. ای کاش ماهم حقوق وپاداش بگیر نجومی بودیم.

  • خوشبين
    0

    ايكاش بجاي ده ميليون ريال ده ميليون تومن ميدادن چقدر مردم خوشحال وراضي بودن وبسياري از مشكلاتشون حل ميشد چرا با مردم اين رفتار رو دارين همش گرفتاري درد رنج يه روزي ازيه جايي اينها ميزنه بيرون

  • م.ق
    0

    من یه زنم .شوهرم یه معلم ساده ای دوتا بچه با بیماری خاص دارم ۱۵ساله مستاجرم وتو این سالها کلی زور زدیم وچندر غاز جمع کردیم که اونم وام مسکن وده تا وام دیگه که تازه شده صدوپنجاه الان هرجا میریم توی شهرمون بهمون میخندن که با این اومدی اجاره کنی.... شما فکر کن یک تومن رو پول دارو بدیم .اجاره خونه. لباس عید که یک ساله دوتا بچه منتظرشن .ویا شکماشون روسی کنیم ..... خدا ازشون نگذره .دست من و امثال من هم بشکنه که وقت انتخابات با همین دستا بهشون رای میدیم

  • م.جعفری
    0

    آخه یک میلیون تومن عیدی درمقابل این تورم وگرانی تصاعدی وسرسام آورچه معنایی داره,مانند سرگرم کردن بچه با آبنبات چوبیه!!!!

  • گمنام
    0

    واسه اینکه مردم ناراضی تر بشن خیلی هم خوبه

  • فاطمه ناصری فرد
    0

    واقع این همه سخاوت و ولخرجی واسه چیه ؟؟؟با این پول بری سوپری چیزی نمیشه خرید چه برسه به خرید ی برای شب عید یا خرید لباس وغیره‌‌‌ واقعا خیلی شرمنده کردید خسته نباشید

  • احمد
    0

    سلام دوستان عیدی که هر سال اعلام میشه فقط پدر خانواده را جلوی خانواده شرمنده میکنه با گرانی هایی که هست این مبلغ کفاف خرید هیچ چیزی را نمیده نه خرید شب عید و نه پوشاک برای خانواده مسئولین اگر دلسوز باشن باید یک حقوق کامل را برای عیدیدر نظر بگیرن نه یه مبلغ که در حقیقت صدقه هست نه عیدی

  • سیروس جلالی اقدم
    0

    واقعا تعجب برانگیزه کارفرمای یک واحدتولیدی کوچک را مجبور میکنند که به گارگران خو مبلغ ۳میلیون تومان عیدی بدهد انوقت دولت به کار،کنان،خود ۱میلیون تومان میدهد

  • سیف اله شورگشتی
    0

    فقط میتونم بگم 11 نوه دارم بچه هام خودم چکارکنم لطفا به من عاجز شرکت نفتی کمک کنید

  • معصومه دربندی
    0

    میخوام فیش حقوقی و عیدی مو بدم به مسئولین برام برنامه ریزی کنند که چطور باهاش زندگی کنم ، شاید من برنامه ریزی بلد نیستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها