دو زن مهم دموکرات که می‌توانند جدی ترین رقیب ترامپ در انتخابات 2020 باشند/ یک قاضی رنگین پوست و یک سناتور سخنور

در این گزارش مروری بر زندگی، فعالیتها و نظرات مثبت و منفی درباره دو زن مهم دموکرات یعنی الیزابت وارن و کاملا هریس می‌کنیم.

دو زن مهم دموکرات که می‌توانند جدی ترین رقیب ترامپ در انتخابات 2020 باشند/ یک قاضی رنگین پوست و یک سناتور سخنور

به گزارش خبر فوری ، با اینکه حدود دو سال تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، اما از اکنون بسیاری از دموکراتها نامزدی خود را برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پرحاشیه آمریکا اعلام کرده اند.

در حالیکه نگاه بسیاری از دموکراتها معطوف به سناتور پیر سوسیالیست یعنی برنی سندرز شده است اما نباید از دو زن دموکرات که نامزدی خود را اعلام کرده اند غافل شد. کاملا هریس و الیزابت وارن دو زنی هستند که خود را آماده ی رویارویی با ترامپ می‌کنند.

با توجه به اینکه درصد بسیاری از حامیان دموکراتها را زنان و مهاجران تشکیل می‌دهد، پس نباید از قدرت این دو زن غافل شد چرا که بسیاری از زنان آرزوی این را دارند که رئیس جمهور بعدی کشورشان یک زن باشد.

در این گزارش مروری بر زندگی، فعالیتها و نظرات مثبت و منفی درباره این دو زن مهم دموکرات داریم.

کاملا هریس؛ جمع هیلاری کلینتون و باراک اوباما

کاملاً هریس (متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴) یک سیاست‌مدار آفریقایی-آسیایی‌تبار و سناتور ایالات کالیفرنیا است. او فارغ التحصیل دانشگاه هاوارد آمریکا است که یک کالج مخصوص رنگین پوستان و سیاه پوستان است. وی از تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۳ ژانویه ۲۰۱۷، دادستان کل ایالت کالیفرنیا بود.

هریس اولین زن افریقایی- آمریکایی و آسیایی-آمریکایی است که سناتور منتخب کالیفورنیا شده است. پدر او یک آفریقایی- آمریکایی و مادرش یک هندی بوده است.

کاملا به علت رنگین پوست بودنش حمایت مهاجران و رنگین پوستان را دارد. او همچنین به علت زن بودنش، می‌تواند حمایت جمعیت زنان دموکرات را از آن خود کند.

کاملا بسیار به فرهنگ هندی علاقه مند است و به همین دلیل فرهنگ بومی خود را حفظ کرده است. طبق گزارشها او هر دو سال یک بار به هندوستان سفر می کند و به غذاهای هندی هم علاقه دارد.

او همچنین متخصص وکالت و بررسی پرونده های جنسی به خصوص در سنین پایین است. پرداخت و توجه او به مسائل زنان و کودکان او را تبدیل به چهره ای محبوب در بین زنان و نوجوانان می‌کند.

مادر کاملا یک محقق و فعال در زمینه آگاهی زنان در زمینه سرطان سینه بوده است. خواهرش هم در کمپین زنان طرفدار هیلاری کلینتون فعال بود. حتی مادربزرگ کاملا از حامیان کنترل زایمان برای زنان در روستاهای هند بوده است.

این نشان می‌دهد که عقبه هریس کاملا دموکرات بوده و می‌تواند طرفداری و توجه بسیاری از زنان را به خود و حزب دموکرات جلب کند.

کاملا هریس و حواشی یک قاضی

کاملا برای ریاست جمهوری آمریکا با مشکلاتی روبرو است. شغل و پست او حواشی بسیاری برایش به وجود آورده است.

در دوره ای که هریس دادستان ناحیه ای سن فرنسیسکو بود نرخ محکومیت‌ها به خاطر جنایت از ۵۲٪ در سال ۲۰۰۳ به ۶۷٪ در سال ۲۰۰۶ افزایش یافت که بیشترین میزان در طول یک دهه بود. در این میان، ۸۵ درصد نرخ محکومیت‌ها برای قتل بود و محکومیت‌ها برای قاچاقچیان مواد مخدر از ۵۶٪ به ۷۴٪ افزایش یافت. این آمار، حواشی و ناراحتی های بسیاری برای کاملا به وجود آورد

همچنین بسیاری از جمهوری خواهان او را محکوم به دریافت رشوه از مقامات فاسد آمریکایی می‌کنند. برخی دموکراتها هم در این زمینه با اکثر جمهوری خواهان همراهند و تاکید دارند که هریس در زمینه مقابله با مقامات فاسد دولت ترامپ بارها تطمیع شده و شک و شبهات جدی ای در زمینه دریافت رشوه توسط او وجود دارد.

الیزابت وارن؛ یک زن مقاوم در مقابل یک قلدر

الیزابت وارن (متولد ۲۲ ژوئن ۱۹۴۹) سناتور ایالت ماساچوست در سنای ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۲۰۱۳ به‌عضویت این مجلس درآمد.

او که استاد مدرسه حقوق هاروارد بوده است، از جمله چهره‌های پیشرو و محبوب میان دموکراتهای آمریکایی محسوب می‌شود.

او در 19 سالگی با یکی از دانشمندان ارشد ناسا به نام جیم وارن ازدواج کرد اما چند سال بعد طلاق گرفت. در اوایل سال 1980 الیزابت با یک استاد دانشگاه هاروارد یعنی پروفسور بروس من ازدواج کرد.

الیزابت بسیار ثروتمند است. طبق محاسبه CNN درآمد وارن بین 3.7 میلیارد تا 10 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. با این حال، او خود را نماینده طبقات متوسط جامعه آمریکایی می‌داند و در شعارهایش همواره بر بیمه کارگران و کارمندان تاکید دارد. او حتی بارها تاکید کرده است که حاضر است بخشی از مال خود را به اتحادیه های کارگران اختصاص دهد.

الیزابت وارن همچنین قدرت بسیاری در مناظره و خطابه دارد و حتی در دبیرستان در مسابقات مناظره شرکت کرده و مدال هم گرفته است.

مناظره های او با سناتور سابق ماساچوست، اسکات براون، نمونه ی کاملی از قدرت او در سخنرانی است. با توجه به این ویژگی، بسیاری از دموکراتها احساس می‌کنند الیزابت بهترین گزینه برای مقابله با ترامپ قلدر است.

پاشنه آشیل وارن؛ بحثهای ملی و نژادی

اگرچه الیزابت وارن حامی پایان جنگ در افغانستان و بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از آن کشور است اما حامی دولت اسرائیل و تضمین امنیت آن هم است.

او همچنین ایران را «تهدیدی جدی» برای ایالات متحده دانسته و از تحریم‌ها کشور شدیداً حمایت می‌کند.

علاوه بر این او چند بار اعلام کرده است که رگ و ریشه اش به بومیان آمریکا باز می‌گردد. این ادعا باعث شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از مجادله ای سخت با وارن طی توییتی او را پوکاهونتاس بنامد و بگوید که بهتر است واران دهان کثیفش را ببندد.

پوکاهونتاس یک زن سرخ پوست بود که پس از دست گیری توسط سفید پوستان با آنها زیسته، دین مسیحیت را پذیرفت و سعی کرد این دین را در بین سرخ پوستان هم اشائه دهد. حکایت تاریخی معروفی می‌گوید او جان یک سردار سفید پوست را نجات داد.

این ادعای وارن باعث ایجاد مسائل مختلفی برای او شده است. ملی گرایان از طرفی و دموکراتها از طرفی دیگر به اظهارات او شک کرده و نسبت به او تردید پیدا کرده اند.

برخی کارشناسان مدعی اند درصورت غلبه ی وارن بر این حواشی، او می تواند یکی از مهم ترین و جدی ترین شانسهای دموکراتها برای مصاف با ترامپ باشد.


38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا بی غم
    0

    به گفته چند پیشگوی بزرگ ترامپ آخرین رییس جمهور آمریکاست وآمریکا زیر آب خواهد رفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها