فرستاده سازمان ملل: طرفین یمنی به آتش بس در الحدیده پایبند هستند

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد که به رغم سختی‌های موجود، به پیشرفت چشمگیری در اجرای توافق سوئد در باره یمن دست یافته‌ایم.

فرستاده سازمان ملل: طرفین یمنی به آتش بس در الحدیده پایبند هستند

مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در گزارشی اعلام کرد: طرف‌های درگیر در بحران یمن تا حد زیادی به آتش‌بس در شهر الحدیده پایبند هستند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن تصریح کرد: به رغم سختی‌های موجود، به پیشرفت چشمگیری در اجرای توافق سوئد در یمن دست یافته‌ایم. وی افزود: ما طرف‌های توافق استکهلم را به تداوم اجرای تمامی بندهای مورد توافق ترغیب می‌کنیم.

بنا بر اعلام، روسیا الیوم، فرستاده سازمان ملل به یمن تصریح کرد که طرف‌های بحران در یمن اسامی اعضای کمیته مشترک درباره وضعیت شهر تعز را که پیش‌بینی می‌شود نشست اول آن به زودی برگزار شود، ارائه دادند.

از سوی دیگر، مارک لوکوک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد: مسأله سربازگیری کودکان در جنگ یمن در سال گذشته میلادی افزایش یافت و این امری غیر قابل قبول است.

وی در ادامه افزود: میلیون‌ها کودک یمنی از بحران موجود در کشورشان رنج می‌برند و باید به روند کمک‌رسانی‌های پزشکی به داخل یمن سرعت بخشید. پیشرفت حاصل شده در روند سیاسی این کشور، یمنی‌ها را از کمک‌های بشردوستانه بی‌نیاز نمی‌کند.

لوکوک همچنین تصریح کرد: ۱۰ میلیون یمنی در معرض گرسنگی قرار دارند و ما در اسرع وقت باید برای تامین نیازهای انسانی به ملت یمن همکاری کنیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها