سفیر پاکستان در آمریکا برکنار شد

سفیر پاکستان در آمریکا به درخواست وزارت خارجه این کشور از سمت خود استعفا داد.

سفیر پاکستان در آمریکا برکنار شد

وزارت خارجه پاکستان در چهارم اکتبر اعلام کرده بود می‌خواهد برخی سفرا و روسای هیات‌های دیپلماتیک این کشور در سراسر جهان را تغییر دهد که نام جهانگیر صدیق، سفیر پاکستان در آمریکا نیز در میان آنها بود. پیشتر و به درخواست وزارت خارجه سفرای پاکستان در عربستان، کانادا، مراکش، کوبا و صربستان استعفا داده بودند.

گفته شده جهانگیر صدیق که با اتهامات فساد مالی نیز مواجه است، با فشار وزارت خارجه مجبور به استعفا شده است. منابع آگاه در اسلام‌آباد می‌گویند، وزارت خارجه به او ابلاغ کرده که یا خود استعفا دهد و یا از سوی دولت برکنار خواهد شد.

سفیر مستعفی پاکستان در نامه استعفای خود آورده است: در طول خدمتم در این سمت اعتماد میان دو کشور کاهش یافته است. در حالی که هر دو کشور به دنبال حل مسائل دیپلماتیک از جمله جنگ افغانستان هستند.

وی ادامه داد: در ماه ژانویه گذشته برخی پیام‌های توئیتری منفی توسط مقامات آمریکا درباره پاکستان منتشر شد اما اکنون وضعیت بهتر شده است. پاکستان یک شریک بسیار مهم است و می‌تواند نقشی در پایان بخشیدن به جنگ افغانستان بازی کند.

صدیقی اضافه کرد: شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در نشست سازمان ملل در نیویورک شرکت خواهد کرد و قرار است با وزاری خارجه کشورهای دیگر دیدار کند. همچنین قرار است وی با مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا بنا بر درخواست وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها