اما و اگرهای انتخابات ریاست جمهوری آینده

اما و اگرهای انتخابات ریاست جمهوری آینده

از چند وقت پیش گمانه زنی های احزاب و تشکل های سیاسی مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آغاز شد .

اگرچه تا دقیقه ۹۰ احتمال تغییر در ترکیب گزینه های انتخاباتی دور از ذهن نیست اما آنگونه که از شرایط موجود در کشور بر می‌آید، هر یک از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا با کاندیدهای متعددی برای انتخابات مواجهه هستند که البته اصول گرایان با این مشکل و تعدد کاندیدا بیشتر روبه رو هستند.
تا کنون گمانه زنی ها حول شخصیت هایی از جمله قالیباف، پرویز فتاح، عزت الله ضرغامی، دکتر میرسلیم و وحید دستجردی از اصول گرایان ، حسن روحانی از اصلاح طلبان و دکتر خسرو نصیری زاده و حمید بقایی که به عنوان مستقل قرار است وارد کارزار انتخاباتی شوند می باشد.


اصول گرایان که حتی بعد از همایش بزرگ نیروهای مردمی انقلاب اسلامی نتوانستند خروجی مناسبی ک همگان بتوانند بر آن اجماع کنند انتخاب کنند حال با تعدد گزینه ها رو به رو هستند که همین موضوع موجب انشقاق می شود و قطعا به یک جمع بندی کامل برای حمایت از یک کاندیدای خاص نخواهند رسید.
از سوی دیگر اصلاح طلبان هم اقدامات حسن روحانی را در دولت اول کافی و مناسب شعارهای اولیه نمی دانند و معتقدند آن طور که باید و شاید در دولت تدبیر به خواسته های اصلاحات توجه خاصی نشده وهمین موضوع سبب می شود که آنان بر دو راهی حمایت یا عدم حمایت از روحانی دچار شک و تردید شوند.
در این بین اما هستند کاندیدایی که به صورت فراجناحی وارد کارزار انتخاباتی خواهند شد. دکتر خسرو نصیری زاده دبیر کل مجمع متخصین ایران از شخصیت هایی هست که به صورت فراجناحی قرار است با شعار اصول گرای اصلاح محور وارد انتخابات ریاست جمهوری آینده شود و خبر ها حکایت از اقبال عمومی نخبه گان و مردم در پیش سفرهای استانی از وی دارد.


حمید بقایی گزینه دیگری است که با اعلام رسمی خود برای حضور در انتخابات آینده موجب سردرگمی بین اصول گرایان شده است.
هرچند محمود احمدی نژاد به صورت رسمی اعلام کرد که از هیچ یک از کاندیدای ریاست جمهوری اعلام حمایت نمیکند اما یار غار او یعنی مشایی با اعلام اینکه افتخار به حمایت از بقایی میکنم نشان داده است که نظر احمدی نژاد به بقایی نزدیک است و احتمال دارد در روزهای پایانی و حساس انتخابات' احمدی نژاد هم بر طبل حمایت از او بکوبد.
البته خیلی ها معتقد هستند که بقایی از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهد کرد و به صورت رسمی در همان اوان انتخابات مجبور به کناره گیری خواهد شد هرچند برخی دیگر معتقدند که بعد از نهی رهبری به احمدی نژاد برای عدم ورود ' شاید برای دلجویی از یاران وی هم شده بقایی بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.
به هرحال با تعدد گزینه ها در بین اصول گرایان' گمانه زنی های مختلف در اردوگاه اصلاح طلبان' انتخابات آینده قطعا چند ظلعی خواهد بود و همین امر موجب می شو که انتخابات به دور دوم خود برسد و معادلات به اشکال مختلف به هم بخورد.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها