نخست وزیر اسپانیا: اگر جای "ترزا می" بودم یک همه‌پرسی دیگر درباره بریگزیت برگزار می‌کردم

نخست وزیر اسپانیا در اظهاراتی گفت: اگر به جای ترزا می بود برای برگزاری یک همه‌پرسی دوباره درباره برگزیت تلاش می‌کرد.

نخست وزیر اسپانیا: اگر جای "ترزا می" بودم یک همه‌پرسی دیگر درباره بریگزیت برگزار می‌کردم

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا برجسته‌ترین رهبر اروپایی است که از برگزاری یک همه‌پرسی دوم بریگزیت در انگلیس حمایت کرده و از تصمیم این کشور برای رفتن به سمت جدایی و «در خودجذبی» انتقاد کرده است.

نخست وزیر اسپانیا در مصاحبه با مجله پولتیکو گفت: اگر من به جای ترزا می، نخست وزیر انگلیس بودم بی‌تردید برای یک همه‌پرسی دوم بریگزیت فراخوان می‌دادم.

سانچز گفت‌، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک امر دردناک برای هر دو طرف بوده و از دولت ترزا می تقاضا کرد تا با همه‌پرسی دیگر به منظور فراهم کردن ورود مجدد در آینده برگزار کند.

وی تاکید کرد: این درست است که ما اکنون در آستانه امضای یک توافق گذار هستیم، اما من دوست دارم دولت بریتانیا برای دومین همه‌پرسی درخواست دهد. البته منظور من الان نیست بلکه آینده است. برای آنکه بریتانیا بتواند دوباره به اتحادیه اروپا به نحوی برگردد.

سانچز خاطرنشان کرد: با وجود آنکه بریتانیا یک کشور شگفت‌انگیز است و تاثیری مثبت بر سیاست‌های اروپا می‌گذارد، اما قدم به راه «جذب خود شدن» گذاشته که نه برای خود بریتانیا خوب است و نه برای اروپا.

وی افزود: من فکر می‌کنم این یک ضرر بزرگ برای هر دو طرف خواهد بود و امیدوار هستم در آینده روی آن تجدیدنظر شود.

نخست وزیر اسپانیا در عین حال تصریح کرد: شدت مخالفت عمومی با بریگزیت را می‌توان نزد صدها هزار تظاهرکننده که ماه گذشته میلادی در تظاهرات (موسوم به رای مردم) شرکت کردند و همین‌طور در حمایت فزاینده اسکاتلندی‌ها از همه‌پرسی دوم استقلال مشاهده کرد.

سانچز که خودش همچنان درگیر تبعات همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در سال گذشته است، گفت: تمام خاصیتی که این رفراندوم‌ها دارند ایجاد شکاف و قطبی‌کردن جوامع است.

سانچز به پولتیکو گفت: دولت او خواهان مذاکراتی بر سر یک توافق جدایی عملگرایانه است که منافع کلی مجموعه اتحادیه اروپا را اولویت دهد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها