استقرار نیروهای خارجی برای تامین امنیت نشست اپک در پاپوآ گینه‌نو

نیروهای خارجی چند ملیتی برای حفاظت از رهبران خارجی شرکت کننده در نشست اپک در پاپوآ گینه نو مستقر شده‌اند.

استقرار نیروهای خارجی برای تامین امنیت نشست اپک در پاپوآ گینه‌نو

حدود ۴۰۰۰ نیروی نظامی که نیمی از آنها خارجی هستند قرار است در کنار پلیس محلی در پورت‌مورسبی پاپوآ گینه‌نو از رهبران خارجی حاضر در نشست همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اپک) حفاظت کنند.

در این نشست نمایندگانی از ۲۱ کشور حوزه اقیانوس آرام از آسیا و قاره آمریکا حضور دارند.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا از شرکت کنندگان در نشست اپک هستند.

استقرار نیروهای خارجی برای تامین امنیت نشست اپک در پاپوآ گینه‌نو

همچنین ۱۵ هزار نفر از هیات‌های شرکت کننده در این نشست حضور خواهند داشت. به دلیل کمبود هتل بسیاری از شرکت کنندگان قرار است در سه فروند کشتی گردشی در بندر پایتخت پاپوآ گینه‌نو اسکان داده شوند که همین امر تدابیر امنیتی را افزایش می‌دهد.

اگرچه احتمال وقوع حملات تروریستی در پاپوآ گینه‌نو بسیار کم است اما اعتبار این کشور به دلیل فقدان کافی اجرای قانون و خشونت‌های مجرمانه کم است.

گروه‌های تبهکار خیابانی موسوم به "راسکولز" اقدام به سرقت خودرو می‌کنند و این کشور بالاترین نرخ تجاوزهای جنسی و خشونت خانگی را در جهان دارد.

دولت‌های استرالیا، آمریکا و نیوزلند برای تامین امنیت شرکت کنندگان در این نشست اقدام به اعزام نیروهای نظامی برای پاپوآ گینه‌نو کرده‌اند.

دولت کانبرا بیشترین سهم را در اعزام نیرو دارد به طوریکه ۱۵۰۰ نیروی دفاعی استرالیا به همراه جنگنده‌های F/A-۱۸ ، هواپیماهای شناسایی و یک هلیکوپتر در بندر پورت‌مورسبی مستقر شده‌اند.

ناوهایی از استرالیا،‌ نیوزلند و آمریکا نیز به تامین امنیت بندر پایتخت پاپوآ گینه‌نو می‌پردازند.

حدود ۲۰۰۰ نیروی ارتش پاپوآ گینه‌نو نیز در کنار این نیروهای خارجی اقدام به تامین امنیت می‌کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها