دادستان عربستان به درخواست‌های ترکیه‌ درباره قتل خاشقجی پاسخی نداد

روزنامه ینی شفق ترکیه نوشت:‌ دادستان کل عربستان که یکشنبه شب وارد ترکیه شد پاسخی مثبتی به خواسته‌های ترکیه در زمینه پرونده قتل جمال خاشفجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی نداده است.

دادستان عربستان به درخواست‌های ترکیه‌ درباره قتل خاشقجی پاسخی نداد

به نوشته این روزنامه نزدیک به حزب حاکم ترکیه، سعود بن عبدالله المعجب دادستان کل عربستان که در ساعات پایانی یکشنبه شب وارد ترکیه شد به مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه با همتای ترکیه‌ای خود دیدار داشت و دادستان ترکیه سوالاتی را از طرف سعودی پرسید که هیچ یک از پاسخ‌ها رضایت‌بخش نبودند.

به نوشته این روزنامه، در این دیدار تیم ترکیه‌ای اصرار کرد محاکمه ۱۸ مظنون بازداشت شده در ترکیه انجام شود که دادستانی عربستان هیچ پاسخ مثبتی به این درخواست نداد و به تیم ترکیه‌ای گفت متهمان در کشورشان محاکمه خواهند شد و طرف ترکیه‌ای می‌تواند برای مشارکت در تحقیقات و اطلاع از محاکمه به ترکیه بیاید. دادستانی سعودی همچنین از طرف ترکیه‌ای خواست نوارهای صوتی که در اختیار دادستانی کل ترکیه است بدهد که با مخالفت ترکیه روبه‌رو شد و به ارائه اظهارات و شهادت‌های کارمندان کنسولگری اکتفا کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز روز دوشنبه گفت: دادستان کل عربستان با همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد و این سفر اهمیت زیادی برخوردار و به درخواست ریاض انجام شده است. دو طرف باید بدون تلف کردن وقت با هم در این باره همکاری کنند.

چاووش‌اوغلو افزود: در ابتدا طرف سعودی بسیاری از مسائل را تکذیب می‌کرد اما کم کم به همه چیز اعتراف کرد.

وی نسبت به توقف تحقیقات هشدار داد و خواستار تکمیل تحقیقات در آینده نزدیک شد.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت: کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند مسؤولیت عربستان را زیاد می‌کنند و ما تبادل اطلاعات و همکاری دادستانان دو کشور را مفید می‌دانیم و این سفر برای افشای واقعیت‌ها حیاتی بود.

عربستان در پی ارائه روایت‌های ضد و نقیض درباره قتل خاشجی که در روز دوم اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول رخ داد،‌ در معرض انتقادات گسترده جهانی قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها