ترامپ از بازداشت مهاجم کنیسه پنسیلوانیا خبر داد

رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، فردی که به کنیسه‌ای در پنسیلوانیا حمله مسلحانه کرده بود، تحت بازداشت است.

ترامپ از بازداشت مهاجم کنیسه پنسیلوانیا خبر داد

دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: همان‌طور که می‌دانید، امروز تیراندازی وحشتناکی آمریکایی‌های یهودی را در کنیسه «درخت زندگی» در پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا هدف قرار داد و به کام مرگ کشاند. فرد مهاجم تحت بازداشت است و مقام‌های فدرال برای پشتیبانی از پلیس محلی و ایالتی اعزام شده‌اند.

رییس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر در توییتی نوشته بود: رویدادها در پیتزبورگ از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، مخرب‌تر است. با شهردار و فرماندار صحبت کرده و به آنها اطلاع دادم که دولت فدرال همواره با آنها بوده و خواهد بود.

تیراندازی در یک کنیسه‌ یهودیان در شهر پیتزبورگ در ایالت پنسیلوانیا جان چندین تن را گرفته است. رسانه‌ها شمار قربانیان را ۱۱ تن اعلام کرده‌اند. مهاجم یک سفیدپوست ضدیهودی است که با ترامپ هم مخالف است.

گفته شده یک مرد سفیدپوست و قوی‌هیکل پس از ورود به کنسیه محله اسکویرل هیل شروع به تیراندازی کرده است. این محله دارای یکی از بزرگ‌ترین جوامع یهودی در پنسیلوانیا است.

به گفته برخی مقام های پلیس، این فرد، پس از ورود به کنیسه فریاد زده است: همه یهودی‌ها باید بمیرند. نام این ضارب رسما اعلام نشده ولی رسانه های آمریکایی او را "رابرت بووس" معرفی کرده اند.

به گفته سخنگویان پلیس پیتزبورگ ، در جریان این تیراندازی چهار تن از افراد پلیس هم زخمی شده‌اند.

بنا بر اعلام وب‌سایت کنیسه اسکویرل هیل، هنگام وقوع حمله در آن مراسمی مذهبی در جریان بوده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حضور سنگین پلیس در منطقه حکایت دارد.

«کنگره جهانی یهود» و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله به کنیسه پیتزبورگ را محکوم کرده‌اند. «کنگره جهانی یهود» این حمله را «حمله‌ای به کل مردم آمریکا» توصیف کرده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها