روسیه: غرب به دنبال تشدید فشار سیاسی و روانی بر کره‌شمالی است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز (دوشنبه) گفت، کشورهای غربی به دنبال افزایش فشار سیاسی و روانی بر پیونگ‌یانگ با هدف تضمین پیشرفت در وعده‌های خلع سلاح هسته‌ای هستند.

روسیه: غرب به دنبال تشدید فشار سیاسی و روانی بر کره‌شمالی است

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به اسپوتنیک گفت: با توجه به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) و کمیته مقدماتی سازمان پیمان جامع ممنوعیت آزمایش تسلیحات هسته‌ای (CTBTO)، ما به وضوح شاهد حرکت ایالات متحده و کشورهای غربی به سمت فشار حداکثری روی پیونگ‌یانگ، هم از نظر روانی و هم سیاسی، هستیم. منطق آن چندان پیچیده نیست. تشدید تحریم های غرب منجر به تغییرات مثبت در موضع جمهوری دموکراتیک خلق کره شده و این بدین معناست که غرب باید به اعمال فشار ادامه دهد.

اولیانوف همچنین تاکید کرد، به اعتقاد او تحریم های مذکور تنها عامل ایجاد تغییر موضع پیونگ‌یانگ در حوزه خلع سلاح هسته‌ای نیست و عوامل دیگری هم وجود دارد. این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: دیپلماسی به معنی ابداعات خاص و استفاده انعطاف‌پذیر از طیف وسیعی از ابزارها است. به عبارت دیگر، فشار باید ترکیبی باشد و هر زمان ضرورت داشته باشد باید انگیزه‌های تشویقی همراه شود. غرب در حال حاضر تقریبا به طور کامل این کمبود را نشان می‌دهد. آنها حتی به ذکر تغییرات مثبت چند ماه گذشته در پیش نویس قطعنامه کره شمالی تمایلی ندارند. این قطعنامه در حال حاضر برای کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده می‌شود و باید در این هفته تصویب شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در ادامه افزود، این رویکرد احتمالا تهدیدی برای حل و فصل سیاسی مساله خلع سلاح هسته‌ای است. اولیانوف تاکید کرد، کره‌جنوبی موضع منعطف‌تری دارد که به استانداردهای دیپلماتیک نزدیک‌تر است.

تنش‌ها در شبه جزیره کره به طور چشمگیری در ماه‌های گذشته کاسته شده و پیونگ‌یانگ وارد گفت‌وگوها با کشورهای متمایل شده است. رهبران آمریکا و کره‌شمالی ۱۲ ژوئن نشستی با هدف خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره به میزبانی سنگاپور برگزار کردند. در ازای آن، ایالات متحده و کره‌جنوبی مانورهای نظامی مشترک را به حالت تعلیق درآورده و قول دادند تا نهایتا تحریم‌ها را بردارند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها