توکل کرمان: بن زاید و بن سلمان را تحت پیگرد قرار می‌دهیم

یک فعال حقوق بشری یمنی اعلام کرد، مسؤولان جنایت‌های جنگ این کشور و در راس آنها ولیعهدهای عربستان و ابوظبی را از طریق دادگاه کیفری بین‌المللی مورد پیگرد قرار می‌دهد.

توکل کرمان: بن زاید و بن سلمان را تحت پیگرد قرار می‌دهیم

توکل کرمان، فعال حقوق بشری یمن و برنده جایزه صلح نوبل گفت، گزارش اخیر سازمان ملل درباره جنایت‌های جنگ در یمن سندی قانونی برای پیگرد مسؤولان جنایت‌های جنگ این کشور از طریق دادگاه کیفری بین‌المللی و در راس آنها محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی است.

وی با بیان اینکه گزارش مذکور سازمان ملل همه نقض‌های وحشتناک و بی‌سابقه را آشکار کرد، افزود، ائتلاف عربی برای حمایت از دولت مستعفی به یمن نیامده است.

این در حالی است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان به جنایت خود در حمله هوایی به اتوبوس دانش‌آموزان در استان صعده واقع در شمال یمن در اوایل ماه میلادی جاری اقرار و اعلام کرد، آماده ارائه غرامت است.

از زمانی که ائتلاف عربی در مارس ۲۰۱۵ عملیات خود را آغاز کرد توسط سازمان‌های حقوق بشری به عامل کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی و مورد هدف قرار دادن اهداف مدنی متهم شد.

طبق ارزیابی سازمان ملل، جنگ سه ساله موجود در یمن منجر به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار تن شده که بیش از ۲۰۰۰ تن از آنها کودک هستند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها