آمریکا: شواهد علیه میانمار با گزارش اخیر سازمان ملل افزایش یافت

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: نتایج یک گزارش سازمان ملل که روز دوشنبه منتشر شد، شواهد علیه میانمار مبنی بر نقض گسترده حقوق بشر توسط نیروهای نظامی و امنیتی این کشور را افزایش داد.

آمریکا: شواهد علیه میانمار با گزارش اخیر سازمان ملل افزایش یافت

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا تنها پس از بازنگری سراسری تمام حقایق و تحلیل‌های حقوقی مرتبط با این مساله، تصمیم می‌گیرد که اقدامات نیروهای امنیتی میانمار نسل کشی و جنایت علیه بشریت بوده یا نه.

میانمار در ۲۵ اوت ۲۰۱۷ سرکوب نظامی گسترده‌ای را علیه اقلیت قومی مسلمان این کشور به راه انداخت و حدود ۲۴ هزار غیر نظامی را کشت و براساس گزارش آژانس توسعه بین‌المللی آنتاریو (OIDA)۷۵۰ هزار تن از غیرنظامیان شامل زنان و کودکان به بنگلادش گریختند.

در گزارش مذکور آمده است: ضرورت نظامی هرگز کشتار کورکورانه، تجاوز گروهی به زنان، حمله و آزار به کودکان و سوزاندن کل روستاها را توجیه نمی‌کند .تاکتیک‌های نیروهای مسلح میانمار به طور مداوم و به طور جدی نسبت به تهدیدات امنیتی واقعی، به ویژه در ایالت راخین و حتی در قسمت شمالی میانمار بی‌تناسب است.

هیات حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقل سازمان ملل در امور میانمار خواستار محاکمه مقام‌های ارشد ارتش میانمار از جمله مین آنگ هلینگ، فرمانده ارتش میانمار در دادگاه کیفری بین‌الملل به جرم نسل‌کشی علیه مسلمانان روهینجایی شده است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها