دولت ازبکستان سفر نمایندگان طالبان به تاشکند را تأیید کرد

وزارت امور خارجه ازبکستان تایید کرده است که نمایندگان طالبان با مقام‌های ازبکستانی در تاشکند پایتخت این کشور دیدار کرده‌اند.

دولت ازبکستان سفر نمایندگان طالبان به تاشکند را تأیید کرد

به گزارش خبر فوری ، یک هیات گروه طالبان هفته گذشته به تاشکند پایتخت ازبکستان، سفر کرد و با مقام های ازبکستان، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه ازبکستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که این هیات گروه طالبان که ریاست آن را شیرعباس استانکزی بر عهده داشت، از هفتم تا دهم آگوست (15 الی 18 اسد-مرداد) در تاشکند حضور داشتند.
درهمین حال صدای آمریکا نوشت که در این اعلامیه آمده است که هیات طالبان در مقر وزارت خارجه ازبکستان با مقام های این کشور دیدار کرد و دو طرف روی چشم انداز روند صلح در افغانستان تبادله نظر کردند.
شیرعباس استانکزی مسئول دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر است. آقای استانکزی در دوران حاکمیت طالبان نخست به عنوان معاون وزارت خارجه طالبان ایفای وظیفه می‌کرد و سپس به عنوان معاون وزارت بهداشت کار کرد و تا سقوط رژیم طالبان در این موقف باقی ماند.
این نماینده گروه طالبان از معدود مقام‌های دوران حاکمیت طالبان بود که با زبان انگلیسی صحبت می‌کرد و بر خلاف بسیاری از مقام‌های طالبان با خبرنگاران در مقابل دوربین ها مصاحبه می‌کرد.
ازبکستان در ماه مارچ سال جاری میلادی نیز میزبان یک نشست در مورد صلح و توسعه در افغانستان بود.
پس از انتخاب «شوکت میرضیااوف» به عنوان رئیس جمهور ازبکستان این کشور تلاش کرده تا نقش بیشتری در روند صلح افغانستان بازی کند.
این در حالی است که پیش از این گروه طالبان با مقام‌های آمریکایی نیز در قطر دیدارهایی داشته‌اند.
گزارش‌های تایید نشده‌ای وجود دارد که نمایندگان طالبان همچنان با مقام‌های دولت چین نیز دیدار کرده اند.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها