کانادا اخراج یک پناهجوی عربستانی را به تاخیر انداخت

کانادا اخراج یک پناهجوی سعودی را پس از درخواست کمیته حقوق بشری سازمان ملل به تاخیر انداخت.

کانادا اخراج یک پناهجوی عربستانی را به تاخیر انداخت

یک کمیته حقوق بشری سازمان ملل برای بررسی پرونده این مرد پناهجو که هویت او اعلام نشده است، فرصت بیشتری طلب کرد. این تاخیر در بحبوحه اختلافات دیپلماتیک میان کانادا و عربستان و پس از آنکه اوتاوا خواستار آزادی فعالان بازداشتی جامعه مدنی عربستان شد، به وجود آمد. ریاض، اوتاوا را به مداخله در امور داخلی خود متهم می‌کند.

وکیل این مرد عربستانی می‌گوید، موکلش اوایل امسال به همراه همسر و دو فرزندش در امتداد مرز کانادا با ایالات متحده حرکت کردند و این فرد درخواست پناهجویی انفرادی خودش را پس گرفت و به همین دلیل دستور اخراج او صادر شد. اما روز چهارشنبه در نامه‌ای از جانب کمیته حقوق بشری سازمان ملل از کانادا خواسته شد تا اخراج این مرد را تا زمان بررسی پرونده او به تعویق انداخته شود.

سخنگوی وزارت امنیت عمومی کانادا بدون ذکر جزئیات گفت کشورش به این کمیته فرصت داده است تا به پرونده این پناهجو نظر بیندازد. مشخص نیست که اخراج این پناهجو تا چه زمانی به تعویق بیفتد. او قرار بود چهارشنبه به سوی ریاض پرواز کند اما پس از این تصمیم به بیمارستان منتقل شد تا بابت "اختلال استرس" تحت نظر قرار بگیرد. کانادا در ۹ ماه نخست سال گذشته میلادی ۳۰ تبعه عربستان را اخراج کرد و ۲۱ تن دیگر را سال ماقبل آن اخراج کرده بود. کانادا سال گذشته با ۳۶۲ درخواست پناهندگی از عربستان موافقت کرد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها