گریفیتس: دیدار با طرف های درگیر یمنی سازنده بود

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن پنجشنبه شب در جلسه شورای امنیت با تاکید بر یافتن راه حل سیاسی در مورد بحران بندر الحدیده، گفت: نتایج دیدار با طرف های درگیر در یمن سازنده بوده است.

گریفیتس: دیدار با طرف های درگیر یمنی سازنده بود

«روسیا الیوم»، گریفیتس ضمن تاکید بر ضرورت اعتماد سازی میان طرف های درگیر در یمن، از طرف های درگیر برای انجام مذاکرات ششم سپتامبر آینده (15 شهریور) در ژنو سوئیس دعوت کرد.
وی افزود: جلسه آینده ژنو می تواند فرصتی برای رایزنی درمورد مذاکرات، اعتماد سازی میان طرف های درگیر در بحران یمن باشد.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با بیان این که فرصت دستیابی به صلح در این کشور جنگ زده وجود دارد، افزود: پیش از نشست آینده ژنو، برای جلوگیری از جنگ و یافتن راه حل این بحران که رضایت تمامی طرف ها را تامین کند، در صدد رایزنی هایی در منطقه هستم.
وی ابتدای تیرماه جاری نیز ضمن هشدار نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غرب یمن گفته بود: بیم آن دارم، تشدید تنش ها در بندر الحدیده پیامدهای سیاسی و انسانی خطرناکی در پی داشته باشد.
این شهر، دومین بندر بزرگ یمن در دریای سرخ تنها راه ارتباط دریایی مردم تحت محاصره این کشور با جهان خارج است. این بندر همچنین تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است و 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد کشور می شود.
نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی از 23 خرداد ماه گذشته با وجود هشدارهای سازمان‌های بین ‌المللی درخصوص به خطر افتادن جان غیر نظامیان در شهر بندری الحدیده، حمله به آن را آغاز کردند.
با وجود حمایت نظامیان خارجی از جمله آمریکایی ها و فرانسوی ها از ائتلاف خودخوانده عربی برای اشغال بندر الحدیده، اما این اقدام تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامیده است.

منبع: ایرنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها