هشدار برنامه جهانی غذا از فقدان امنیت غذایی در یمن

سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد، ۱۸ میلیون یمنی از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند.

هشدار برنامه جهانی غذا از فقدان امنیت غذایی در یمن

سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد: ۱۸ میلیون یمنی از عدم امنیت غذایی رنج می‌برند که از میان آنها بیش از هشت میلیون تن با نبود شدید امنیت غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند و به طور کامل به کمک‌های خارجی تکیه دارند.

طبق اعلام این سازمان، میانگین سوءتغذیه در میان کودکان یمن، بالاترین میانگین در جهان است و میانگین گرسنگی در حال حاضر در این کشور بی‌سابقه بوده و موجب رنج میلیون‌ها تن شده است.

در این راستا، سازمان مذکور اعلام کرد: اوضاع انسانی در یمن به شدت نابسامان است و هرگونه اختلال در امدادرسانی‌های حیاتی مانند غذا، سوخت،‌ دارو ممکن است به مرگ میلیون‌ها تن در اثر گرسنگی منجر شود.

طبق اعلام این سازمان بیش از سه میلیون تن از جمله زنان باردار، شیرده و کودکان زیر پنج سال برای درمان سوءتغذیه یا ممانعت از آن به حمایت غذایی نیاز دارند و بیش از نیمی از خانواده‌های یمنی موادغذایی خود را با قرض و با افزایش ۵۰ درصدی در مقایسه با پیش از بحران در این کشور خریداری می‌کنند.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از سه سال پیش جنگ را در یمن آغاز کرده و گذرگاه‌های زمینی و دریایی را محاصره و مانع از پرواز هواپیماها در آسمان این کشور شده است. نیروهای این ائتلاف ماه میلادی گذشته حمله خود به بندر الحدیده را آغاز کردند، بندری که تنها گذرگاه دریایی برای ارسال کمک‌ها به مردم محاصره شده این کشور است.

ائتلاف عربی تاکنون با همه حملات و تجاوزهای مغایر با قوانین بین‌المللی خود در کنترل بر این بندر ناکام مانده است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها