سرپیچی فرماندهان افغان از دستور تازه آمریکا/ از مناطق دوردست عقب نشینی نمی‌کنیم

مقامات آمریکایی می‌گویند که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا از نیروهای امنیتی افغانستان که از حمایت ایالات متحده برخوردار هستند خواسته است تا از مناطق کم جمعیت افغانستان عقب نشینی کنند.

سرپیچی فرماندهان افغان از دستور تازه آمریکا/ از مناطق دوردست عقب نشینی نمی‌کنیم

به گزارش خبر فوری ، روزنامه نیویورک تایمزبه نقل از سه مقام آمریکایی که نام‌شان ذکر نشده گزارش داده است که این سیاست بخشی از استراتژی جدید ترامپ در رابطه با افغانستان است که جزئیات آن اعلام نشده بود.

در این گزارش آمده است که هدف از این کار جلوگیری از حملات علیه نیروهای نظامی افغانستان در مناطق آسیب پذیر این کشور است و از سوی دیگر این سیاست موجب خواهد شد تا فعالیت نیروهای افغان برای تامین امنیت شهرهای عمده افغانستان متمرکز شود.

در این گزارش همچنین آمده است که این سیاست موجب خواهد شد تا طالبان و سایر گروه ها مناطقی را که از قبل در تصرف خود دارند، تحت کنترل خود حفظ کنند و حکومت افغانستان امنیت مراکز شهرهای عمده مانند کابل، قندهار، کندز و جلال آباد را تامین کند.

درهمین حال یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته است که شماری از فرماندهان افغان در برابر سیاست جدید آمریکا ایستادگی کرده‎‎‌اند و از مناطق دور افتاده عقب نشینی نکرده‌اند، زیرا آنان بر این باورند که در صورت عقب نشینی، مردم محل فکر خواهند کرد که در برابر آنان "خیانت" صورت گرفته است.

اما حمدالله محب، سفیر افغانستان در شهر واشنگتن دی سی با ارسال یک ایمیل به نیویورک تایمز گفته است که براساس این سیاست قرار نیست که نیروهای افغان مناطق دور افتاده را ترک کنند و آن را به طالبان واگذار کنند.

وی تأکید کرده است که حکومت افغانستان در مرحله نخست در نظر دارد تا امنیت شهرها را تامین کند و سپس بر تامین امنیت مناطق دور افتاده تمرکز کند.

در حال حاضر حکومت افغانستان از مجموع 407 ولسوالی (شهرستان) کنترل 229 ولسوالی (56.3 درصد قلمرو) را در دست دارد. در حالی که طالبان بر 59 ولسوالی (14.5 درصد قلمرو) تسلط داشته و دو طرف، حکومت و طالبان برای مسلط شدن بر 119 ولسوالی دیگر (29.2 درصد قلمرو) درگیر هستند.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها