برگزاری انتخابات در لیبی بدون تحقق آشتی ملی اشتباه است

«الیزابتا ترنتا» وزیر دفاع ایتالیا روز سه شنبه در دید ار با «فایر السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس گفت، بدون تحقق آشتی ملی در لیبی، برگزاری انتخابات کار اشتباهی است.

برگزاری انتخابات در لیبی بدون تحقق آشتی ملی اشتباه است

تارنمای لیبیایی «الوسط»،ترنتا افزود: آشتی در لیبی باید فراگیر باشد و به همین دلیل اعتقاد دارم سخن گفتن از انتخابات جدید در لیبی بدون تحقق آشتی ملی در آن ،اشتباه است زیرا در صورت برگزاری انتخابات همچنان با مشکل مواجه خواهیم بود و کشورهای دیگر نیز باید این را درک کنند.
وی در ادامه تاکید کرد ایتالیا به ویژه وزارت دفاع آن آمادگی دارد نظام دفاعی لیبی را بر اساس نیازهایش تقویت کند تا امنیت در آن برقرار شود.
وی همچنین گفت، نیروهای مسلح لیبی باید یکپارچه شود و قدرت هم فقط در دست دولت باشد و همه باید در این جهت تلاش کنند.
وزیر دفاع ایتالیا همچنین در دیدار با «اوحیده عبدالله نجم» وزیر دفاع لیبی بر حمایت کشورش از لیبی برای پایان دادن به بحران پناهجویان تاکید کرد.
وزیر دفاع ایتالیا همراه با رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور سه شنبه برای دیدار با رئیس دولت وفاق ملی لیبی وارد طرابلس شد.
ایتالیا در حالی مخالف برگزاری انتخابات در لیبی است که فرانسه تلاش زیادی می کند انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان این کشور 19 آذر برگزار شود.
به نظر می رسد با توجه به نفوذ فرانسه و ایتالیا و اختلاف نظر این دو کشور در مورد راه های پایان دادن به حل بحران لیبی و همچنین وجود بازیگران خارجی مانند امارات ، بحران این کشور همچنان ادامه یابد.
لیبی از سال 2011 و پس از سرنگونی رژیم قذافی با مشکل بی ثباتی و درگیری های داخلی دست و پنجه نرم می کند و اکنون دو دولت موازی شامل دولت طرابلس و دولت مستقر در شرق ( طبرق) در لیبی حکومت می کنند.
دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که ریاست آن را «فایز السراج» بر عهده دارد ، جامعه بین الملل از آن حمایت می کند و دولت مستقر در شرق این کشور (طبرق) و مورد حمایت مجلس نمایندگان است که از ژنرال حفتر فرمانده ارتش لیبی حمایت می کند.

منبع: ایرنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها