نشست امروز شورای امنیت درباره تحولات فلسطین

شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه نشستی را به منظور بحث و بررسی آخرین تحولات فلسطین برگزار می‌کند.

نشست امروز شورای امنیت درباره تحولات فلسطین

در آغاز این نشست، نیکولای ملادینف فرستاده ویژه صلح سازمان ملل به خاورمیانه گزارشی در مورد تحولات اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین و اقداماتی که شورای امنیت برای حفظ امنیت و صلح جهانی باید انجام دهد، ارائه خواهد داد.

شورای امنیت هر ماه یکبار در نشست‌های خود به مسئله فلسطین رسیدگی خواهد کرد و هر ۳ ماه یکبار نیز جلسه ای تفصیلی با مشارکت کشورهای عضو و دیگر کشورها پیرامون مسئله فلسطین برگزار خواهد شد.

معمولا در این نشست‌ها موضوعاتی از قبیل شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و عدم مشروعیت آن، اوضاع نوار غزه، تنش و درگیری ها در اراضی اشغالی و وخامت اوضاع در این منطقه بررسی خواهد شد.

ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد که شورای امنیت ۲۴ ماه جاری نشستی باز را پیرامون آخرین تحولات فلسطین برگزار خواهد کرد.

رعد بن زید الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل شب گذشته در سخنانی نسبت به اوضاع جاری در اراضی اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد.

زید الحسین در سخنان خود به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی اعم از تعطیلی گذرگاه ها، بازداشت های موقت، اسارت کودکان، اوضاع ناگوار باریکه غزه و تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهود در کنست رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها