فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان:

امارات برای مبارزه با داعش به افغانستان نیرو می‌فرستد

مقامات آمریکایی و نیروهای خارجی در افغانستان در یک نشست خبری در کابل اظهارداشتند که امارات برای مبارزه با داعش به افغانستان نیرو می‌فرستد.

امارات برای مبارزه با داعش به افغانستان نیرو می‌فرستد

ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان که روز دوشنبه (۱اسد- مرداد) همراه با ژنرال جوزف وتل فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در نشست خبری در کابل سخن می‌گفت اظهارداشت که امارات متحده عربی می‌‍خواهد نیروهای ویژه‌اش را برای جنگ با داعش به افغانستان اعزام کند.
وی ادامه داد که داعش خطرناک است و در افغانستان جایی ندارد.
نیکلسون گفت: "علاوه بر پناهگاه‌های طالبان در پاکستان ما پناهگاه‌های آنها را در مرزهای غربی افغانستان و حمایت از آنان در مرزهای شمالی کشور را شاهد بوده ایم، این ها مایه نگرانی ما هستند".
ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در ادامه این نشست خبری خاطرنشان کرد که آمدن داعش از عراق و سوریه به افغانستان شاید ممکن باشد، اما ما گواه انتقال گسترده جنگجویان داعش و جابجا شدن آنان در افغانستان نبوده‌ایم.
وی با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده که پاکستان نقش خود را در روند صلح افغانستان ایفا کند گفت: "چیزی که به آن نیاز داریم این است که پاکستان تعهد کند که به کاهش خشونت در افغانستان کمک می‌کند و تا جایی که می‌تواند به این روند کمک کند و نیز طالبان را تشویق کند که فرصت های صلح را که در برابر ما هستند دنبال کنند".
این در حالی است که روز یک‌شنبه، یک هیأت ۲۸نفری از مقام‌های پاکستان برای آغاز روند کار کمیته‌های «اقدام عملی افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» به کابل آمد و با مقام‌های حکومت افغانستان دیدار کردند.
گزارش‌هایی وجود دارد که نمایندگان ایالات متحده و طالبان تاکنون چندین بار با هم دیدار کرده‌‎اند، اما این فرماندهان آمریکایی بر رهبری روند صلح از سوی افغان‌ها تأکید می‌کنند.
مقامات آمریکایی می‌گویند که طالبان در جنوب افغانستان پایگاه دارند و از شمال حمایت می‌شوند؛ اما از کشور خاصی نام نمی‌برند. این در حالی است که روسیه پیش از این به حمایت از طالبان متهم شده است.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها