20 نفر در پرتاب نارنجک در بلوچستان پاکستان زخمی شدند

بیست نفر دراثر پرتاب نارنجک دستی به سوی دفتر حزب عوامی بلوچستان (BAP) در منطقه 'چگی' ایالت بلوچستان پاکستان زخمی شدند.

20 نفر در پرتاب نارنجک در بلوچستان پاکستان زخمی شدند

از تارنمای خبری تلویزیون 'نیوز پاکستان'، حمله فرد یا افراد ناشناس در شامگاه یکشنبه به دفتر مرکزی حزب عوامی پاکستان به زخمی شدن 20 نفر منجر شد که به گفته پلیس، حال چهار نفر از آنان وخیم است.
این حمله ازسوی راکب یا راکبان موتورسیکلت انجام شده است.
براساس گزارش ها، پلیس و نیروهای امدادی به محل حادثه رسیده و زخمی ها را به بیمارستان منتقل کردند.
نیروهای امنیتی نیز با حضور در محل، مشغول بررسی و تحقیق درخصوص ابعاد آن هستند.
به گزارش ایرنا، اگرچه تنها سه روز به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان در سوم مرداد امسال زمان باقی است، حملات انتحاری به گردهمایی های سیاسی و انتخاباتی این کشور موجب نگرانی فعالان سیاسی و هواداران آنان شده است.
رسانه های رسمی پاکستان یکشنبه اعلام کردند: در یک حمله انتحاری به خودروی 'اکرام الله گنداپور' عضو حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) در مسیر بازگشت وی از یک نشست انتخاباتی، وی ترور شده و سه شهروند دیگر زخمی شدند.
همچنین در اقدام تروریستی دیگری در پاکستان، 'اکرم خان درانی' وزیر پیشین کار و شهرسازی دولت حزب مسلم لیگ - نواز و سروزیر پیشین ایالت خیبرپختونخواه برای دومین بار از حمله تروریستی جان سالم به در برد.
براساس اخبار منتشرشده، یک مهاجم ناشناس در گردهمایی سیاسی و انتخاباتی این کاندیدای مجلس ملی پاکستان در شهر 'بنو' به خودروی وی آتش گشود، که وی در این حمله آسیب ندید.
بیست و دوم تیرماه سال جاری نیز، 'اکرم خان درانی' وزیر پیشین کار و شهرسازی پاکستان در دولت حزب مسلم لیگ - نواز و کاندیدای موردحمایت جمعیت علمای اسلام -شاخه فضل- از یک حمله تروریستی در شهر 'بنو' جان سالم به در برد.
در انفجار یک بمب کنار جاده ای در یک دستگاه موتورسیکلت، در مسیر تجمع انتخاباتی حزب جمعیت علمای اسلام - شاخه فضل - چهار تن کشته شده و 16 تن زخمی شدند.
این اتفاقات درحالی در شهرها و حوزه های انتخاباتی پاکستان به وقوع می پیوندد که این کشور خود را برای برگزاری انتخابات سراسری در روز سوم مرداد آماده می کند.
شامگاه سه شنبه نوزدهم تیرماه جاری نیز، 'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی' پاکستان (ANP) در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد.
در آن حمله انتحاری، 20 نفر از جمله نامزد حزب ملی عوامی پاکستان (ANP) کشته و 63نفر نیز زخمی شدند.
بمب گذار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی در شهر پیشاور حضور داشت که با انفجار خود در کنار خودروی 'هارون بلور'، کاندیدای این حزب را نیز ترور کرد.
براساس گزارش نیروهای یگان خنثی سازی بمب، حدود هشت تا 10 کیلوگرم ماده انفجاری در این عملیات تروریستی ازسوی عامل انتحاری استفاده شده بود.
همچنین در یک اقدام انتحاری در ایالت بلوچستان پاکستان که به کشته شدن 150 تن و زخمی شدن حدود 200 شهروند منجر شد، 'نوابزاده سراج رئیسانی' از فعالان سیاسی این ایالت ترور شد.

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها