غریب آبادی اعتبارنامه خود را به مدیرکل اوفید تسلیم کرد

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه در ملاقات با «سلیمان الحربیش» مدیرکل صندوق اوپک (اوفید) اعتبارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

غریب آبادی اعتبارنامه خود را به مدیرکل اوفید تسلیم کرد

در این دیداردو طرف بر توسعه روابط تأکید کردند و غریب آبادی اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران یکی از بنیان‌گذاران اصلی این سازمان بوده و همواره از نقش اساسی این سازمان در فقرزدائی و ایجاد توسعه پایدار در میان کشورهای عقب‌افتاده حمایت کرده و خواهان همکاری‌های نزدیک‌تر با این مجموعه است.
سفیر کشورمان ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از اهداف و مأموریت‌های این صندوق در سایر سازمان‌های بین‌المللی، بر ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی برای کمک به اجرای پروژه‌های مختلف این صندوق در کشورهای هدف، تأکید کرد.
مدیرکل اوفید نیز در این دیدار، از نقش ارزنده جمهوری اسلامی ایران در این سازمان و همچنین ارائه ابتکارها و نقطه نظرات سازنده در جهت تقویت و توسعه اهداف این سازمان قدردانی نمود و از ایران به‌عنوان یکی از کشورهای مهم این سازمان یادکرد.
غریب آبادی چندی پیش به‌عنوان جانشین رضا نجفی نماینده پیشین ایران در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین منصوب‌شده است. او هفته پیش در نشست کمیسیون مشترک برجام، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران را همراهی کرد.

منبع:ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها