مصر: اعزام نیروهای عربی به سوریه در دست بررسی است

وزیر خارجه مصر تصریح کرد که ایده جایگزینی نیروهای آمریکا با نیروهای عربی در سوریه امری وارد است که در سطح رسانه‌ها و همچنین در مذاکرات میان کشورها مطرح است.

مصر: اعزام نیروهای عربی به سوریه در دست بررسی است

به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر تاکید کرد: ایده جایگزینی نیروهای نظامی آمریکا با نیروهای دیگر وچه بسا نظامیان عرب در سوریه، در سطح رسانه‌ها و همچنین در سطح کشورها مطرح است تا بررسی و مشخص شود که این ایده‌ها تا چه حد می‌توانند در برقراری ثبات در سوریه و برون رفت از بحران کنونی‌اش نقش داشته باشند.

سامح شکری همچنین تصریح کرد: این ایده و تمامی مسائل مربوط به آن نیازمند بحث و بررسی است تا ارزیابی شود. من نمی‌توانم بگویم که این ایده به حدی کامل و پخته شده که تصمیمی درخصوص آن اتخاذ شود.

وزیر خارجه مصر همچنین اظهار داشت: مساله حق وتو در شورای امنیت مانع از توانایی این نهاد برای ایفای نقش در تحقق صلح و امنیت بین‌ المللی شده است، چراکه منافع ابرقدرت‌ها با یکدیگر مغایرت دارد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه مصر گفت که اسلوب قاهره در تعامل با شرکای خود در سودان و اتیوپی پیرامون سد النهضه متکی به منفعت این سه کشور است و مصر، منفعت سه کشور را به منزله منفعت یک کشور در نظر می‌گیرد.

سامح شکری تصریح کرد: مذاکرات پیرامون سد النهضه بیشتر از سه سال طول کشیده و ما به مرحله اجرای کامل توافق اصولی که در خارطوم در نشست سران سه کشور در سال ۲۰۱۵ امضا شد، نرسیده‌ایم.

وی افزود: ما اگر توانایی داشته باشیم، در تحقق منافع برادرانمان تعلل نمی‌ورزیم. ما راه حل‌هایی را با سطح بالایی از انعطاف مطرح می‌کنیم تا موانع فنی را پشت سر بگذاریم اما باید احساس کنیم که طرف دیگر ما نیز به منافع مصر توجه نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

منبع: ایسنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها